Problem med tangentbord, tangenter svarar inte bland annat

Permalänk
Medlem

Problem med tangentbord, tangenter svarar inte bland annat

Tja läsare!

Jag har ett problem med mitt tangentbord - Tab och andra tangenter fungerade bra igår utan problem men idag svarar Tab bland annat inte alls.

Andra tangenter/ tangent's kombinationer som inte uppför sig som dem ska är bland annat.

right shift + v z x c v b (knappen bredvid ä till höger) ;: (Händer inget, men left shift +
left shift + t y å (knappen bredvid å till höger)

Jag kan alltså inte alt-tabba eller använda dem ovanstående tangent kombinationerna bland annat.

Modell på tangentbord: Steelseries merch stealth

Permalänk
Medlem

De skulle kunna vara trasigt!

Visa signatur

"Don´t run away, you only die tired"

Permalänk
Medlem

Något till som är värt att nämna är att jag hade mappat om caps lock till något annat med Sharpkeys som jag inte kom åt lika lätt och använda caps lock som ett komma tecken istället.

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning om vad som kan vara problemet? Jag har aldrig förut stött på ett liknande problem, det skumma är att t.ex Left shift X fungerar inte men Right shift X fungerar. Och Left shift V fungerar inte men Right shift V fungerar. Makes no sense !? Kan det vara så att det har kommit att bli några korrupta rader i registret?

Permalänk
Medlem

har ett liknande problem, mitt @,£ och $ fungerar inte på min stationära...

Visa signatur

Moderkort: AsRock P67 Extreme4 GEN 3 Grafikkort: Asus GeForce GTX1070 STRIX 8GB OC Processor: Intel I5 2500K Kylare: Corsair H100 RAM: 16GB Corsair Vengeance CL9 1600Mhz Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 650W Modulär Chassi: Corsair Carbide 500R Systemdisk: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB Tangentbord: Corsair K70 RGB Mus: Mionix NAOS 8200

Permalänk
Medlem

Jag provade ändra tangentbord och så funkar det, skit skumt. Vill fortfarande klura ut vad problemet rör sig om dock eftersom jag aldrig stött på det tidigare.

Någon som har tips på Mekaniskt tangentbord ? Lite sugen, och tror ni det här går på garantin?

Permalänk
Medlem

bumpar tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxorn:

bumpar tråden

Man får inte bumpa hos sweclockers.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Funkar det krånglande tangentbordet bra i någon annan dator?
I så fall lär det nog tyvärr vara något som blev fel med Sharpkeys eller något annat program som modifierar tangentbordslayouten.

Om tangentbordet krånglar även i andra datorer så är det ju solklart garantiärende.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

OK, mr cool från 2012 Feb.

Tack A7V, tänkte också på det. ska till syskon imorgon så får ta med tgb dit o se vad som händer.