Sommarjobb inom IT för Gymnasieelev?

Permalänk
Medlem

Sommarjobb inom IT för Gymnasieelev?

Hej!
Jag går just nu 2:an i gymnasiet och läser NV-Matte/Data. Finns det möjlighet att i Stockholms län få tag på ett sommarjobb inom IT tro?
Har grundläggande kunskaper i Python, Java och C++, skulle säga att jag uppfyller alla mål och de allra flesta MVG-kriterierna i Programmering A/B/C.

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Medlem

Tror tyvärr det kan vara svårt, av egen erfarenhet gäller det att ha kontakter då både jag och flera kursare stått och diskat tallrikar, sålt platt-tv eller jobbat i äldrevården trots två år med relativt bra betyg på högskola inom datateknik. Däremot är det aldrig fel att försöka men se till att söka annat också så du kan få något att falla tillbaka på. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Åk/ring runt till företag och fråga!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Ok, tack!
Jag har ett "backup-jobb" men hade varit oerhört roligt att få jobba eller åtminstone se hur en arbetsplats kan se ut inom mjukvaru-utvecklingsbranchen eller liknande.

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Medlem

Man ska alltid satsa högt, men att få sommarjobb som mjukvaruutvecklare kan nog vara lite väl ambitiöst. Det hänger ju dock på vad du har för kunskaper och hur professionell du framstår på en eventuell intervju.
Det är ju lite vanskligt att 'få något gjort' på endast tre sommarmånader, med 'inskolning' och allt som tar tid när man börjar en anställning, och när man tänker att företaget även måste gå vinst på dig så..

Sök lite mer lågkvalificerade jobb istället. IT-support är ju en klassiker och bara en sån sak som att du har jobbat som 'whatever' på ett it-företag är en fin merit att ha när du sedan söker vidare. Även om det var som kabelapa och jobbet du sedan söker är som utvecklare..