Permalänk
Proffsmobbare

Laine's Curreal

Hej Swec! Jag har länge hängt här och jobbat med mina många projekt, dock i skuggan i avdelningen "Modifikationer och egna konstruktioner".

Hela byggandet började med att MDPC-X öppnades och sleeving började gå hem i stugorna runt om i Europa, detta var sommaren 2009. Eftersom att det var så ovanligt här hemma så bestämde sig jag och Laxxen att för att börja med det, och hjälpte på så sätt till att skapa den stora sleeving-vågen över Sverige.
Jag har nu tänkt att komma ut ur mörkret och börja publicera lite även här, i galleriet.

Det här bygget kallades först pLanbook Air men har många gånger bytt skepnader, och kallas numera för CuRREAL [Surreal + Copper(Cu)].
Detta var mitt första riktiga bygge och började i Februari 2009.
Det fanns inga planer utöver en vanlig, svartlackerad dator vid tidpunkten, något som sedan kommer att ha ändrats.

Lite specifikationer:
Är inte nödvändiga då det aldrig funnits mer än ett moderkort och ett nätagg samt varierande grafikkort.

För er som är sugna på hela byggloggen eller mer historia hänvisar jag er till:
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Laine's Curreal

Permalänk
Medlem

Så himla snyggt! Lätt 5/5

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Äckligt snyggt detta med, dock inte riktigt i samma klass som dina andra byggen du nyss lagt upp. Inte så konstigt då detta var ditt första projekt.

Men snyggare byggen är svårt att få till, jag är mäkta avis på dig!

Permalänk
Medlem

Du är en riktigt bra förebild ska du veta.. Nån dag kanske jag också gör lika bra mods som du

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jävla schyssta bilder;) va har du för objektiv? (tänker på de senare makro bilderna)

Lådan vart ju inte helt fel heller!

Permalänk

Helt klart det snyggaste av dina jag sett på SweC men det är mest för att det är ja snyggt som fan och det utan vatten som imponerar och prestanda som man dräglar över

Permalänk
Medlem

Riktigt vackert, måste säga att jag uppskattar gallerier där folk lägger ner tid på burken mer än de som lägger ned pengar! Klar 5a!

Permalänk
Proffsmobbare

Tackar, tackar!

Skrivet av huttala:

Äckligt snyggt detta med, dock inte riktigt i samma klass som dina andra byggen du nyss lagt upp. Inte så konstigt då detta var ditt första projekt.

Men snyggare byggen är svårt att få till, jag är mäkta avis på dig!

Precis som du säger så var det mitt första projekt, och man utvecklas något otroligt i början.

Skrivet av Skarhed:

Du är en riktigt bra förebild ska du veta.. Nån dag kanske jag också gör lika bra mods som du

Det tror jag verkligen, bara dra ut och börja bygga!
Vad väntar du på?

Skrivet av roskai:

Jävla schyssta bilder;) va har du för objektiv? (tänker på de senare makro bilderna)

Lådan vart ju inte helt fel heller!

Macro vet jag inte riktigt om jag skulle kalla det, men jag använder ett Canon 50mm f1.8.

Skrivet av Asheileon:

Helt klart det snyggaste av dina jag sett på SweC men det är mest för att det är ja snyggt som fan och det utan vatten som imponerar och prestanda som man dräglar över

Tack, jo ett utstickande bygge på luft är något otroligt svårt att få till.
Detaljarbetet måste jobbas om 10 gånger så mycket som i ett vattenbygge för att det ska bli något.

Men håller man ett strikt tema och försöker hålla sig "outside the box" så blir det ofta bra.

Permalänk
Medlem

Mycket fräscht!

Hur är det med ventilation i fronten förresten? Finns det ett hål i botten av frontpanelen som frontfläktarna tar in luft från?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag blir helt tagen av dina bilder, helt sjukt snygga o rena!

Visa signatur

|i5 2500k @ 4.6 Ghz|GeForce 560Ti|Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE||Creative SB X-Fi EXTREME GAMER| SteelSeries 7H|

Permalänk
Medlem

Vilken snygg sleeving!

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X

Permalänk

Riktigt häftigt med liggandes grafikkort! Antar att det är någon adapter? Lust att skicka länk eller namn iaf MVH Gunvald

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Roger W:

Mycket fräscht!

Hur är det med ventilation i fronten förresten? Finns det ett hål i botten av frontpanelen som frontfläktarna tar in luft från?

Det fanns ett hål i botten av fronten för demontering, jag slipade upp hålet och det verkar idag som luftintag, helt korrekt.

Skrivet av Gunvald Larsson:

Riktigt häftigt med liggandes grafikkort! Antar att det är någon adapter? Lust att skicka länk eller namn iaf MVH Gunvald

Det var meningen att jag skulle ha liggande grafikkort, men det viks åt fel håll för kylningen att fungera som den ska i mitt fall.
Nu finns det ju dock flänsar som går runt kortet så det kan gå, adapter hittar man på Ebay.
Kallas PCI-E Riser.

Permalänk
Medlem

Snyggaste datorn på SweC i mina ögon. Underbar färgkombination och vackra foton!

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Gillade chassit, någon som vet vart man kan få tag i ett 'Advance Atrix 8505B'? eller ett liknande?

Permalänk
Medlem

vilket chassi använder du?

Permalänk
Medlem

Grymt bygge! och måste säga grattis till "inet rekryteringen"! fick ett smil på läpparna när jag läste om dig på inet

Visa signatur

Citera för garanterat svar