Permalänk

Bra headset med bra mikrofon?

Har haft ett par "Siberia" i ett par år. Är väl förhållandevis nöjd med ljudet och tycker de är ganska sköna. Mikrofonen är dock lös och kan knipsas fast på t.ex. tröjkanten. Detta stör jag mig på något helt enormt då den helt enkelt är för låg för att kunna sitta så långt från munnen. Jag har maxat bic-boosten i ljudinställningar plus i Skype. Trots det måste jag sätta mikrofonen i något på skrivbordet och prata alldeles intill den för att jag ska höras ok. I-landsproblem, men grymt frustrerande då jag ofta använder skype.

Jag funderar därför på ett nytt headset. Det ska vara skönt (sitta runt öronen), ha bra ljud, bra mikrofon som kan "fällas ner" för att hamna framför munnen och vara bra och funktionellt rent allmänt. Prislappen bör helst inte överstiga någon tusenlapp. Vad tror ni, finns det något som passar in på beskrivningen?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Entusiast

Håller med föregående talare, G35orna är underbara
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=403908

Finns ofta för 700-800kr pga olika rabatter. Innan jag och polaren skaffade mekaniskt tangentbord så hände det ofta att vi satt och fråga om den andra var där för det blev så tyst på skype, båda har G35orna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Har haft ett par "Siberia" i ett par år. Är väl förhållandevis nöjd med ljudet och tycker de är ganska sköna. Mikrofonen är dock lös och kan knipsas fast på t.ex. tröjkanten. Detta stör jag mig på något helt enormt då den helt enkelt är för låg för att kunna sitta så långt från munnen. Jag har maxat bic-boosten i ljudinställningar plus i Skype. Trots det måste jag sätta mikrofonen i något på skrivbordet och prata alldeles intill den för att jag ska höras ok. I-landsproblem, men grymt frustrerande då jag ofta använder skype.

Jag funderar därför på ett nytt headset. Det ska vara skönt (sitta runt öronen), ha bra ljud, bra mikrofon som kan "fällas ner" för att hamna framför munnen och vara bra och funktionellt rent allmänt. Prislappen bör helst inte överstiga någon tusenlapp. Vad tror ni, finns det något som passar in på beskrivningen?

fyf*n siberia v1 mic i skype... sådant sjukt högt brus så man får ont i öronen.

Jag har Logitech G930 (trådlös G35) och kan rekommendera den eller G35.
Mina vänner kan ibland tro att jag har stuckit från samtalet i skype för det är inge brus alls.

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Om du gillade Siberia så är här Siberia V2 USB till galet bra pris

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=744346

Jag beställde och är otroligt nöjd med ljudet!
Känns som om usb ljudkortet gjorde lite skillnad faktiskt.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Ett skepp kommer lastat med G35. sjukt bra mic!

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Håller med föregående talare, G35orna är underbara
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=403908

Finns ofta för 700-800kr pga olika rabatter. Innan jag och polaren skaffade mekaniskt tangentbord så hände det ofta att vi satt och fråga om den andra var där för det blev så tyst på skype, båda har G35orna

Haha klassiker. Jag har en kompis som har G35, när vi sitter på Skype så frågar jag alltid när det blir helt knäpp tyst om han är kvar.

On topic: Jag skulle inte rekommendera Sibiera. Har en kompis som har dem, hans mic ger ifrån sig ett jävla brus som låter som ett jetplan.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Ja om du är ute efter en överkänsligt mic som plockar upp minsta lilla smygfjärt så kan jag rekommendera Corsair Vengeance 1500 7.1 USB. Om du dessutom mutear micen med sladdknappen får du ett härligt högfrekvent pip när du har VoIP program på.

Som ett extra bonus får du också brus i allt från youtube till winamp tills du stänger av hårdvaruaccelerationen eftersom drivisar inte verkar va Corsairs starka sida precis...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Avstängd

Köp en bordsmic och ett par vettiga lurar.

G35 är leksaker.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Rekommenderar G35 starkt, om du vill slippa sladd så har du G930

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Köp en bordsmic och ett par vettiga lurar.

G35 är leksaker.

Ge han ett förslag då? han har en budget på under 1000:-

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk

Sennheiser PC 350 använder jag själv är väldigt nöjd, kostar runt en tusing.

http://www.pricerunner.se/pl/94-994264/Hoerlurar-och-Headset/...

Permalänk

Tack för tipsen såhär långt!
Både Logitech G35 och Sennheiser PC 350 verkar vara riktigt fina. Om man bortser från att 350'an är lite dyrare, vilket av dessa headset är då bäst? Fördelar/nackdelar? Mitt moderkort (har inget separat ljudkort) är ett MK Asus SABERTOOTH P67 Socket 1155, P67, Rev 3.0.

Permalänk
Medlem

Då ni pratar mycket om G35'an lånar jag tråden lite och frågar ifall basen i den är låg, normal eller stark jämfört med andra heltäckande hörlurar? Denna är den enda heltäckande jag har köpt så har ej särskilt mycket erfarenhet, men undrar ifall det finns andra i liknande prisklass med starkare bas?

För övrigt skulle jag rekommendera den då micken, som ni andra säger, inte ger ifrån sig brus samt att ljudisoleringen är gedigen.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Tack för tipsen såhär långt!
Både Logitech G35 och Sennheiser PC 350 verkar vara riktigt fina. Om man bortser från att 350'an är lite dyrare, vilket av dessa headset är då bäst? Fördelar/nackdelar? Mitt moderkort (har inget separat ljudkort) är ett MK Asus SABERTOOTH P67 Socket 1155, P67, Rev 3.0.

Jag har G35 själv och är grymt nöjd. Du behöver inget separat ljudkort för dem, de har ett inbyggt. PC 350 fungerar finfint på det inbyggda ljudkortet.

Skrivet av buchno:

Då ni pratar mycket om G35'an lånar jag tråden lite och frågar ifall basen i den är låg, normal eller stark jämfört med andra heltäckande hörlurar? Dessa är de enda heltäckande jag har köpt så har ej särskilt mycket erfarenhet, men undrar ifall det finns andra i liknande prisklass med starkare bas?

För övrigt skulle jag rekommendera dem då micken, som ni andra säger, inte ger ifrån sig brus samt att ljudisoleringen är gedigen.

Det beror på hur man har ställt in EQn. Vad jag har hört så har G35 riktigt bra bas, och jag håller med

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathtrip2k:

Det beror på hur man har ställt in EQn. Vad jag har hört så har G35 riktigt bra bas, och jag håller med

Då måste jag ha gjort fel på inställningarna någonstans, eller så är det bara att jag inte bör jämföra basen i hörlurar med en riktig subwoofer. Tack :]

Edit:
Här har jag spelat in en 10-sekunders lång mp3 där ni får höra hur bra mikrofonen är i Logitech G35
http://dl.dropbox.com/u/5347882/G35_Microphone_Test.mp3

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC360 rekommenderas varmt. Lite över tusenlappen tyvärr i pris, men det kompenseras av suverän kvalitet. Sitter grymt skönt runt öronen (är själv känslig med relativt stort huvud och dessutom glasögon). Ljudet är fantastiskt och fått beröm för micen.

När micen fälls upp så deaktiveras den per automatik förresten vilket kanske även det kan vara av intresse. Det är tveklöst det bästa headset jag nånsin ägt.

Permalänk
Medlem

PC360 är riktigt bra. Den är lite dyrare men det är värt det tycker jag. Jag var också välidgt tveksam till att betala över 1000 kr för ett headset med jag ångrar mig inte. De sitter välidgt bra och man kan ha på sig dem i flera timmar. Mikrofonen är suverän och ljudet detsamma.

Permalänk
Medlem

PC360, bästa headsetet jag har använt! Har tidigare haft Creative hs900 och PC350.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk

Har lite beslutsångest mellan PC360 och G35 nu. Efter att ha läst era svar och googlat lite har jag kommit fram till följande(?):

G35:
+ Möjlighet till surround
+ Slutna (släpper inte ut/in ljud)
+ Priset
- Plastiga och går ofta sönder över höger högtalare
- Slutna (blir varmt)

PC360:
+ Öppna (svalare)
+ Snyggare/ bättre byggkvalité
- Inget surround
- Nästan 500kr dyrare

Annars verkar båda headset ha bra ljud och mikrofon. 360n är kanske lite vassare, men G35 har möjlighet till surround vilket är kul i first person-spel. Jag tror att jag föredrar 360ns öppnare lurar då jag tycker det är skönt att inte vara helt avskärmad från allt runtom plus att det är svalare. Priset är dock ungefär 50% högre vilket är en hel del. Jag kan överleva med att G35 ser lite plastiga ut, men är lite orolig över att de ska spricka vilket tydligen många har råkat ut för. Också läst att drivrutinerna är utdaterade och att vissa personer ibland får högfrekventa tjut etc. i dem (Win 7 64). Så svårt att bestämma sig är det ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Har lite beslutsångest mellan PC360 och G35 nu. Efter att ha läst era svar och googlat lite har jag kommit fram till följande(?):

G35:
+ Möjlighet till surround
+ Slutna (släpper inte ut/in ljud)
+ Priset
- Plastiga och går ofta sönder över höger högtalare
- Slutna (blir varmt)

PC360:
+ Öppna (svalare)
+ Snyggare/ bättre byggkvalité
- Inget surround
- Nästan 500kr dyrare

Annars verkar båda headset ha bra ljud och mikrofon. 360n är kanske lite vassare, men G35 har möjlighet till surround vilket är kul i first person-spel. Jag tror att jag föredrar 360ns öppnare lurar då jag tycker det är skönt att inte vara helt avskärmad från allt runtom plus att det är svalare. Priset är dock ungefär 50% högre vilket är en hel del. Jag kan överleva med att G35 ser lite plastiga ut, men är lite orolig över att de ska spricka vilket tydligen många har råkat ut för. Också läst att drivrutinerna är utdaterade och att vissa personer ibland får högfrekventa tjut etc. i dem (Win 7 64). Så svårt att bestämma sig är det ^^

Jag har nyaste drivrutinerna till G35 och kör 64 bit utan problem , har heller inget problem med att dom gått sönder. Tar man hand om saker och inte kastar i bordet så håller dom

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Då ska jag slå ett slag för Sirus Storm http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649685
Jag äger ett G35 och ett sirus storm och jag tycker ljudet är mkt fylligare i Sirus storm, basen är mer..basig...xD dålig formulering kanske
+ att Storms 5.1 ljud är grymt mkt bättre som surround än G35s 7.1 ljud.
Micken kan jag inte säga ngt om då jag inte använt någon av dom på varken g35 eller Sirus.'
G35 känns plastiga tkr jag och efter ett par veckors användande uppstod ett väldigt irriterande gnissel där bandet över huvudet går ihop med själva öronkåpan.
Sirus storms headsett är dock tyngre än än g35 och vissa kan kanske få ont i nacken av det. dock lider inte jag av det. Man kan även byta ut vadderingen på kåpan och välja mellan tyg och skinn på sirus storm.
G35 stänger ute väldigt mkt ljud från omgivningen, men med det sagt är inte sirus storm dålig på att utesluta ljud heller.
Om jag skulle välja ett av detta headseten skulle det bli sirus storm alla dagar, då ljudet är bättre och headsetet utstrålar kvalite.
Men G35 är absolut inget dåligt headset heller.

Visa signatur

Processor: Intel 2600K @4500mhz- Modekort: Asus Sabertooth z77- Grafikkort:Radeon HD 7970 x2 - Hårddisk: Samsung 830 128bg X2 Western Digital Caviar black 500gb- Ram: 8gb Corsair Vengence 1600mhz- Nätaggregat Coarsair HX 1050W- Chassi: Cooler Master Haf X- Processor kylare: costom waterloop- Skärm: Samsung SyncMaster SA950- Tangentbord: Cooler Master Storm Trigger- Headset: Astro A50 7.1- Mus: Logitech G700

Permalänk
Medlem

Gillade du Siberia v1 så köp v2! Det är i princip samma grej fast med fast mikrofon och bättre ljud / inspelningskvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Gillade du Siberia v1 så köp v2! Det är i princip samma grej fast med fast mikrofon och bättre ljud / inspelningskvalité.

Ja kan säga att alla han körde med på skype INTE gillade Siberia eftersom de gjorde dem döva efter 30minuter.. Hemskt..

Själv kör jag med Yeti Blue på bordet som har utmärkt kvalité men tror ja ska köpa ett par trådlösa med mic också så kan mina
gamla sennheiser trådlösa gå i pension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Har lite beslutsångest mellan PC360 och G35 nu. Efter att ha läst era svar och googlat lite har jag kommit fram till följande(?):

G35:
+ Möjlighet till surround
+ Slutna (släpper inte ut/in ljud)
+ Priset
- Plastiga och går ofta sönder över höger högtalare
- Slutna (blir varmt)

PC360:
+ Öppna (svalare)
+ Snyggare/ bättre byggkvalité
- Inget surround
- Nästan 500kr dyrare

Annars verkar båda headset ha bra ljud och mikrofon. 360n är kanske lite vassare, men G35 har möjlighet till surround vilket är kul i first person-spel. Jag tror att jag föredrar 360ns öppnare lurar då jag tycker det är skönt att inte vara helt avskärmad från allt runtom plus att det är svalare. Priset är dock ungefär 50% högre vilket är en hel del. Jag kan överleva med att G35 ser lite plastiga ut, men är lite orolig över att de ska spricka vilket tydligen många har råkat ut för. Också läst att drivrutinerna är utdaterade och att vissa personer ibland får högfrekventa tjut etc. i dem (Win 7 64). Så svårt att bestämma sig är det ^^

G35 är väldigt snarlika PC360 när det kommer till ljud in och ut. Väldigt bra mikrofon på båda samt ljudet i lurarna är klockrent. Att PC360 inte har surroundljud är inget du ska sörja då det som finns integrerat i G35 ändå är skit och kan inte användas om man vill ha en klar och bra ljudbild. Det är inte 7 olika högtalare i headsetet såklart utan surroundet sköts utav mjukvara vilket säger sig lite av sig självt, det blir aldrig helt bra. Man märker lite ökad diskant och burkigare ljud, men du hör precis lika bra om någon är framför/bakom/snett/vartpersonennuär i stereoläge om du tex spelar FPS spel.

Så prestandamässigt är det princip samma sak. Lite skillnad på design och 360 är som sagt öppet och G35 är väldigt slutet, lite smak sak vad man gillar.

Så varför betala mer för 360 tänker du?
Det finns en sak som PC360 och Sennheiser är kända för och varför många betalar mer för deras produkter, det heter Kvalité.
Det är enligt mig guld värt att inte behöva byta ut sitt headset efter 1år för att det helt enkelt inte pallar trycket. Desutom är komforten och passformen på PC360 milsvid ifrån G35, PC360 är underbart att ha på huvudet, G35 är ok.

Jag sitter med G35 idag då jag köpte de när Komplett hade de för 699kr, innan hade jag Siberia V2 USB som gick sönder nästan precis på 1års dagen.
Mina första dagar med G35 var ren och skär besvikelse, de var oerhört klumpiga och obekväma mot Siberia V2, surroundljudet var som sagt ett skämt och mjukvaran var inte uppdaterad på över ett år och knappast något märkvärdigt.
Men jag stod ut och tyckte efter någon vecka att det ändå gick att ha det på huvudet, ljudet var lite bättre än V2 men det var fortfarande strul med mjukvaran och i Skype hörde man tex ljud bara från höger hörlur, likaså när Crysis 2 lanserades hörde man bara ljud i höger hörlur, för att sedan vid en patch inte fungera alls...

Jag började ruttna på G35an men någonstans här tog Logitech tag i alla klagomål och släppte en mjukvaruuppgradering som inte var från denna värld. Allting fungerade nu klockrent och det fanns väldigt många bra inställningar och funktioner i den nya mjukvaran.
Så med andra ord fungerar G35 klockrent idag, och det har faktiskt hållit ihop i över 1år vilket gör att det även är prisvärt, men, det är fortfarande inte riktigt samma sak som PC360, men konstigt vore annat när man kollar på prislappen. Precis som mycket annat så får man vad man betalar för i headsetbranschen.

Här ska du ladda ner mjukvaran om du köper G35, den gör att du inte kommer ha några problem alls med det som en del beskriver på internet. Installera INTE den som medföljer på cd-skivan.
www.logitech.com/sv-se/438/5095?osid=14&bit=64

Lycka till!

Permalänk

Är helnöjd med mina PC 360 + Xonar d1. Hoppade högt i stolen första gången en kula flög förbi örat i Bf3. Jämfört med mina gamla siberia v2 har 360 mycket bättre mic, mycket skönare (har ganska stort huvud), och mycket bättre ljud såklart. Den största fördelen är dock att man kan spela ljud på hög volym utan att kvaliteten försämras!

Permalänk
Skrivet av el30:

G35 är väldigt snarlika PC360 när det kommer till ljud in och ut. Väldigt bra mikrofon på båda samt ljudet i lurarna är klockrent. Att PC360 inte har surroundljud är inget du ska sörja då det som finns integrerat i G35 ändå är skit.... osv
Lycka till!

Tack för ett utförligt svar!
Också jag värderar kvalité högt och fick lite onda aningar när jag kollade upp hur G35an såg ut. Ska ta och kolla upp hur mitt stackars studentkonto mår och finns pengarna lutar det faktiskt mot ett 360. Har lärt mig att man sällan ångrar att ha lagt lite extra i efterhand. Jag är dock lite rädd för att mitt integrerade ljudkort inte är det bästa, men mitt moderkort är ändå ganska påkostat så förhoppningsvis är det ok. Köper jag PC 360n och ljudet ändå är skit vet jag ju var problemet ligger och får köpa ljudkort.

Permalänk
Medlem

Tror du dragit helt rätt slutsatser här. Som student förstår jag verkligen att ekonomin är tajt för dig. Ibland ångrar man att man lägger lite extra på en dyrare modell och det sen visar sig att kvaliteten är densamma mot en billigare modell och att man bara fick lite fler (värdelösa) features. I Sennheisers fall så innebär de extra slantarna bara ren och skär lycka.

Även jag kikade på G35 innan köp, men fick varningsklockor när jag såg att de körs över USB och med simulerad surroundeffekt. Numera föredrar jag en så strulfri miljö som bara är möjligt och att då köra ett par rena lurar över burkens inbyggda/riktiga ljudkort utan extra drivers vinner överlägset. Som en liten parantes kanske man också bör nämna att USB-drivna headsets på en lite äldre rigg kan påverka prestandan, men det är sällan nått man känner av i moderna riggar.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite då mitt Siberia v1 gick sönder idag efter 4-5års användning!

Har kollat på dessa, är dem bra/dåliga?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=648537

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

G35 är väldigt snarlika PC360 när det kommer till ljud in och ut. Väldigt bra mikrofon på båda samt ljudet i lurarna är klockrent. Att PC360 inte har surroundljud är inget du ska sörja då det som finns integrerat i G35 ändå är skit och kan inte användas om man vill ha en klar och bra ljudbild. Det är inte 7 olika högtalare i headsetet såklart utan surroundet sköts utav mjukvara vilket säger sig lite av sig självt, det blir aldrig helt bra. Man märker lite ökad diskant och burkigare ljud, men du hör precis lika bra om någon är framför/bakom/snett/vartpersonennuär i stereoläge om du tex spelar FPS spel.

Så prestandamässigt är det princip samma sak. Lite skillnad på design och 360 är som sagt öppet och G35 är väldigt slutet, lite smak sak vad man gillar.

Så varför betala mer för 360 tänker du?
Det finns en sak som PC360 och Sennheiser är kända för och varför många betalar mer för deras produkter, det heter Kvalité.
Det är enligt mig guld värt att inte behöva byta ut sitt headset efter 1år för att det helt enkelt inte pallar trycket. Desutom är komforten och passformen på PC360 milsvid ifrån G35, PC360 är underbart att ha på huvudet, G35 är ok.

Jag sitter med G35 idag då jag köpte de när Komplett hade de för 699kr, innan hade jag Siberia V2 USB som gick sönder nästan precis på 1års dagen.
Mina första dagar med G35 var ren och skär besvikelse, de var oerhört klumpiga och obekväma mot Siberia V2, surroundljudet var som sagt ett skämt och mjukvaran var inte uppdaterad på över ett år och knappast något märkvärdigt.
Men jag stod ut och tyckte efter någon vecka att det ändå gick att ha det på huvudet, ljudet var lite bättre än V2 men det var fortfarande strul med mjukvaran och i Skype hörde man tex ljud bara från höger hörlur, likaså när Crysis 2 lanserades hörde man bara ljud i höger hörlur, för att sedan vid en patch inte fungera alls...

Jag började ruttna på G35an men någonstans här tog Logitech tag i alla klagomål och släppte en mjukvaruuppgradering som inte var från denna värld. Allting fungerade nu klockrent och det fanns väldigt många bra inställningar och funktioner i den nya mjukvaran.
Så med andra ord fungerar G35 klockrent idag, och det har faktiskt hållit ihop i över 1år vilket gör att det även är prisvärt, men, det är fortfarande inte riktigt samma sak som PC360, men konstigt vore annat när man kollar på prislappen. Precis som mycket annat så får man vad man betalar för i headsetbranschen.

Här ska du ladda ner mjukvaran om du köper G35, den gör att du inte kommer ha några problem alls med det som en del beskriver på internet. Installera INTE den som medföljer på cd-skivan.
www.logitech.com/sv-se/438/5095?osid=14&bit=64

Lycka till!

Jodu, kvalité och sennh håller hand i hand. Mina trådlösa är inne på 4dje året nu tror ja, eventuellt längre.