Permalänk

Problem med Skyrim

Hej.

Mitt spel laggar på low settings, kan inte spela på högre heller.
Processor: AMD Phenom 9650 Quad-Core 2.38-GHz
RAM: 4GB
Grafikkort: NVIDIA GeForce GT 430
OS: Windows 7 32-bit
Min pappa har lite sämre grejer än jag, men han kan köra på high settings?

Jag har inga program som körs i bakgrunden som tar på processorn och fläktarna fungerar fin fint.
Kan någon hjälpa mig och hitta felet?

Tack.

Permalänk
Avstängd

Ja du, det beror ju på vilken upplösning ni kör med. Du kanske kör mycket högre upplösning och din pappa lägre upplösning och då varierar det ju dvs att han kan ju köra på höga inställningar pga att han har en så låg upplösning och du blir tvungen att sänka för att du har en hög upplösning.

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Ja du, det beror ju på vilken upplösning ni kör med. Du kanske kör mycket högre upplösning och din pappa lägre upplösning och då varierar det ju dvs att han kan ju köra på höga inställningar pga att han har en så låg upplösning och du blir tvungen att sänka för att du har en hög upplösning.

Jag har provat med att sänka den, laggar likadant som med högsta upplösning som med lägsta.

Permalänk

inte så att din far har ett bättre grafikkort? gtx 430 är ju inget direkt end of the line kort och är mer ämnat till kontorsarbete.

räcker nog med att han har ett gtx450 eller gtx550 för att det ska göra ganska stor skillnad.¨

skulle t.om kunna tänka mig att ett äldre highend kort slår det med hästlängder

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hackar det överallt, även när du är i grottor eller inne i hus?

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

inte så att din far har ett bättre grafikkort? gtx 430 är ju inget direkt end of the line kort och är mer ämnat till kontorsarbete.

räcker nog med att han har ett gtx450 eller gtx550 för att det ska göra ganska stor skillnad.¨

skulle t.om kunna tänka mig att ett äldre highend kort slår det med hästlängder

Min pappa har ett lite sämre grafikkort än mitt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Buio:

Hackar det överallt, även när du är i grottor eller inne i hus?

Det hackar överallt och hela tiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOMesias:

Min pappa har ett lite sämre grafikkort än mitt

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tvivlar starkt på att han kan köra på high med ett sämre grafikkort än det du har...

Skulle gissa att det laggar för att du har en ganska svag rigg

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Har du de senaste drivrutinerna du kan få tag på?
Och kan det inte vara så att processorn flaskar rätt rejält, den verkar ju vara rätt klen.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk

GT430 är sämre än ett 9600GT så det är inte ett bra grafikkort nej.

Lagg får man vara beredd på med ett sådant grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkOMesias:

Min pappa har ett lite sämre grafikkort än mitt

Skickades från m.sweclockers.com

Bättre om du skriver vilket kort "din pappa" har så slipper vi jämföra med random, nämn gärna vilken upplösning också som redan sagt i tråden. 430 är inget vidare kort för spel heller, så höga förväntningar bör man inte ha.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Skyrim har rätt låga grafikkrav ändå.

UESP har en icke-officiell lista där GT 430 kvalar in på Low/Medium, även om man får ta den listan med en nypa salt borde det fungera med rätta inställningar.
http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:System_Requirements

Du drog inte ner gratis-DLC:et med highres textures? Det ökar kraven en del. De går att stänga av i launchern, klicka på "Data files" och kryssa av dem.