Permalänk

Starfarer

Hejsan tänkte bara tipsa om ett nytt indie spel som heter Starfarer. Spelet är ett 2d sandbox spel mixat med lite strategi i rymden. spelet påminner en hel del om Mount and Blade. I början av spelet har man ett litet skepp som man kan åka runt med och kriga. Senare när man har pengar kan man köpa fler skepp och utöka din flotta. Just nu kan man inte göra så mycket mer än att kriga då spelet är i alpha men mer ska läggas till så som uppdrag och politik.

Här är det man kan göra än så länge. infon tagen från deras hemsida

Current Features

*Pilot your ship in top-down 2d combat
*Command your fleet in tactical battles
*Detailed combat mechanics
*Customize your ship’s loadout before battle
*Explore a war-torn star system
*Mod support for user-made factions, missions, ships, and weapons

Upcoming Features

*Play your own character who gains experiences and upgrades skills
*Hire officers to give skill bonuses, pilot auxiliary ships, and oversee your operations
*Explore the sector for knowledge and profit
*Trade goods, run mining operations, build industries — and defend your interests
*Become involved in factional politics

Spelet går att köpa från deras hemsida nu för 10$ vilket är halva priset sen när spelet blir klart.
http://fractalsoftworks.com/

Permalänk
Medlem

Tack för tipset.

Påminnde litegrann om Space Pirates & Zombies som jag köpte förra året. Det var ok men klickade inte helt för min del. Detta ser mer seriöst och roligt ut, så kommer nog slå till för $10 lite längre fram när de når beta.

Permalänk

jo har också hört att det kan liknas lite vid S.P.A.Z men detta är nog mer seriöst som du säger. Detta spelet kan även vara väldigt svårt och oförlåtande. Inför varje strid får man räkna ut riskerna och tänka om man klarar det för om man förlorar striden kan man bli av med hela sin flotta

Permalänk
Medlem

Köpte det igår. Endast lirat tutorials samt 1 mission, men tycker det verkar trevligt. Ej fördjupat mig så mycket dock, så blir nog roligare ju mer man lär sig

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Såg det på TB's "wtf is" köpte det efter
rätt roligt lite lite man kan göra än så länge dock

Visa signatur

orka