CM Storm Mekaniska Tenkeyless med nordisk Layout i Mars

Permalänk
Medlem

CM Storm Mekaniska Tenkeyless med nordisk Layout i Mars

För dom som är nyfikna och intresserade så kommer alltså CM storm tenkeyless att komma med nordisk layout i Mars.
Jag tog kontant med CM direkt för att få svar:

Det gäller alltså följande:
http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfirerapidre...
http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/quickfirerapid/

Jag kommer köpa quickfire rapid red så fort det kommer, väntat på ett medelpris tenkeyless med multimedia modiifiers länge.

"Dear Jimmie,

Thank you for your inquiry.
The Quick fire rapid red switches will be available in stores in March 2012.
The Quick fire rapid with other switches will follow shortly after.

Best regards,

Michiel Bos
Cooler Master Service Department"

Permalänk
Medlem

Coolt, tack för infon.
Bara hoppas att detta propagerar ut till våra återförsäljare också.
Jag har dock lessnat på att vänta så får se om det inte blir ett Filco ändå.

Permalänk
Inaktiv

Det verkar bara vara bordet med röda switchar som får bakgrundsbelysning?

Permalänk
Medlem

Det har ingen bakgrundsbelysning.

Permalänk
Medlem

Åhh. Hoppas det dyker upp i någon av de större butikerna så man kan få se och klämma på det.
Skulle vara fint att spara in lite skrivbordsutrymme med ett tenkeyless.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Jag köper det direkt, så jävla fint

Permalänk
Medlem

QF-rapid(red) kommer med största sannolikhet att bli mitt nästa t-bord,hoppas bara det är i samma klass som mitt Raptor K1.

Tenkeyless FTW!!

Tack för info Nivity.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk

Ett alternativ är Filco Majestouch 2 Tenkeyless. Visserligen kommer den med Cherry MX Brown, men det går att få tag på idag. Dessutom finns versioner med Cherry MX Black eller Blue.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten_alle:

Ett alternativ är Filco Majestouch 2 Tenkeyless. Visserligen kommer den med Cherry MX Brown, men det går att få tag på idag. Dessutom finns versioner med Cherry MX Black eller Blue.

Man vill ju ha de mytomspunna röda! Sen lär ju detta från Cooler Master billigare.

Permalänk
Skrivet av mangemongen:

Man vill ju ha de mytomspunna röda! Sen lär ju detta från Cooler Master billigare.

Japanska specialvarianten kommer med röda. De japanska extraknapparna går säkert använda som macrotangenter. För den händige går det att göra så kallade "Ghetto Red", svart brytare med brun eller blå fjäder. På Filco är det dock ett stort projekt, brytarna måste nämligen lödas bort. Kanske lika bra att vänta ändå.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering, datumet är fortfarande mars:

CM Storm ‎@Jimmie The date is still March. However, different countries have different release dates. So sometimes it can be hard to determine the exact date when it will be release. If I find out anymore into than I will let you know.

Tim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Liten uppdatering, datumet är fortfarande mars:

CM Storm ‎@Jimmie The date is still March. However, different countries have different release dates. So sometimes it can be hard to determine the exact date when it will be release. If I find out anymore into than I will let you know.

Tim

Hört något mer angående release?

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Hört något mer angående release?

Nepp ;/

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Nu börjar det hända saker. Och till och med billigare än priset det talades om från början.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1054773

Permalänk
Medlem

mm, hoppas Quickfire rapid Red är på ingång snart (snyggare färg än den där gråa me)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nu börjar det hända saker. Och till och med billigare än priset det talades om från början.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1054773

Men "Black Switch", menar de Cherry MX Black då? Jag vill ju ha bruna!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Murpie:

Men "Black Switch", menar de Cherry MX Black då? Jag vill ju ha bruna!

Enligt trådens första inlägg skulle de ju dock följa strax efter (de röda förvisso, men ändå) (och priset ser ju lovande ut i alla fall).

Permalänk
Medlem

Verkar grymt, jag som nästan gett upp detta då de initiala prisena var på tok för höga, tack för infon! Även jag sugen på bruna switchar, får vänta lite till då.

Permalänk
Medlem

mm dom har 2 versioner så att säga.
Dom har Quickfire rapid med blå,svarta,bruna

Sen har dom quickfire rapid red som har annan färg på skalet, svart.

Enligt dom jag snackat med så var det först tänkt att quickfire rapid red skulle komma sen dom andra, men vi får väll se.

Dom 2 som är mest intressanta för mig är quickfire rapid red och den silvriga med bruna.
Priserna lär sjunka, inet, dustin osv har sagt att dom kommer ta in dom när dom släpps. Komplett är typ alltid först att lägga upp nya saker.

Permalänk
Medlem

Quickfire Rapid Red såg snyggare ut... vore inte dumt med bruna brytare... eller med clear.
Fast vill man ha speciallösningar får man nog punga ut med ett Filco eller liknande.

Hoppas det dyker upp ett CM med bruna brytare snart.
Priset verkar riktigt överkomligt.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Någon som har koll på om det finns någon butik som säljer dom nu?

Permalänk
Medlem

Enda dom tagit in hitills är det gråa skalet med svarta brytare.

Komplett sa att dom kanske tar in dom andra om det säljer bra.
Dumt val av komplett dock att ta in det som kanske säljer sämst av alla

Bättre att tagit in svarta skalet med röda brytare eller gråa skalet med bruna.

Permalänk

Har aldrig fått chansen att känna skillnaden på olika switchar...

Permalänk
Medlem

Trist att de inte tar in, ett sådant här bord med bruna switchar vore perfekt.

Permalänk

Jag har ett quickfire med svarta, önskar dock att jag beställt blåa :/ Dock är ju tangentbordet underbart i sig så jag klarar mig

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4