Elder Scrolls MMO på väg?

Permalänk

Elder Scrolls MMO på väg?

Hej alla glada

Yes du läste helt rätt, det kanske är på väg från belthseda.

sida läsa från ---> http://www.tomsguide.com/us/ZeniMax-Bethesda-Elder-Scrolls-On...

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem

Känns som att det inte kommer bli en hit. Kan tänka mig alla buggar som kommer vara. Kan dem inte ens göra singleplayer utan en massa buggar så blir det nog svårt att göra multiplayer.

Permalänk
Skrivet av f0kkeriet:

Känns som att det inte kommer bli en hit. Kan tänka mig alla buggar som kommer vara. Kan dem inte ens göra singleplayer utan en massa buggar så blir det nog svårt att göra multiplayer.

Jag trot det kommer att vara bra, men ifall de skulle göra som blizzard då får vi npg vänta till 2020 innan de släpper den!
ahah

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem

Intressant. Därför som ja inte gillar elder scrolls spelen för man inte kan spela me polarna :/

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Tycker det är precis vad de borde gjort med Skyrim efter all kontinuerlig feedback och snack om detta på forum/liknande långt innan spelet släpptes..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Belthazor:

Jag trot det kommer att vara bra, men ifall de skulle göra som blizzard då får vi npg vänta till 2020 innan de släpper den!
ahah

Ett Co-op hade varit bättre. Visst skulle ett MMO varit jävligt häftigt!

Permalänk
Medlem

Var lite diskussion om det här för några år sen. Nu minns jag inte exakt vad sidan hette, men Bethesda köpte tydligen en sida vid något liknande "theelderscrollsonline" eller något liknande, vilket fick många fan-sidor att reagera på.

Finns säkert att hitta tråden med exakta namnet på teseyecandy.co.uk om man letar noga.

Permalänk
Medlem

Även www.falloutonline.com har name="revised" content="1.1.7" i källkoden.

Att boka sidor på det sättet är inget nytt.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Hade varit mycket trevligt att kunna köra Co-op med sina polare och slippa ha följeslagare i datorform hela tiden.
Så länge de inte blir Wow 2 (eller någon annan form av mmo) är jag nöjd x)

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att TES-serien stannar i singleplayer-genren.

Permalänk

Finns ju redan en Multiplayermod till Skyrim Dock långt ifrån färdig men en början iaf!

Permalänk

hoppas att detta blir bra fast jag hade ju varit minst lika nöjd med att dom latill vanligt multiplayerstöd i skyrim:)

Permalänk
Medlem

Zenimax/Bethesda har ju licenserat Hero Engine (samma som används i SWTOR).
http://www.heroengine.com/tag/bethesda-softworks/
Vad det betyder lämnar jag öppet. Jag är själv ingen fan av den spelmotorn, i alla fall inte som den användes i SWTOR.

Permalänk
Medlem

Nja, om de kör på med Gamebryo/Havok så kommer det aldrig bli stabilt.

Skrivet av Buio:

Zenimax/Bethesda har ju licenserat Hero Engine (samma som används i SWTOR).
http://www.heroengine.com/tag/bethesda-softworks/
Vad det betyder lämnar jag öppet. Jag är själv ingen fan av den spelmotorn, i alla fall inte som den användes i SWTOR.

Inte jag heller, visst är den stabilare än deras nuvarande, men efter SWTOR kan jag inte förvänta mig mycket utav den.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimolsson:

Finns ju redan en Multiplayermod till Skyrim Dock långt ifrån färdig men en början iaf!

Bara att glömma det. Flera olika grupper, stora som små har redan försökt göra MP-mods till både Morrowind och Oblivion(som ju har samma motor) och INGEN har öht ens fått det i närheten av stabilt. Allt från AI, NPCs och monster till uppdrag, objekt och miljöer - ingenting i motorn är på något sätt byggt för att någonsin kunna fungera i MP.

Jag är inte pessimist btw, bara realist. Det här projektet rinner nog ut i sanden som alla andra när t.om. utvecklarna själva tappar tron på det..

EDIT; ontopic

Kul med TES online men hade hellre sett "vanlig" mp där man kan köra Co-op med ett par polare i en vanlig TES-värld. Ett MMO måste väl instanseras osv osv osv.

Permalänk
Medlem

Bethesda klarar inte av att släppa ett spel utan buggar, och om det är ett MMO så kommer det inte finnas några moddar som fixar problemen. Sen tvivlar jag även på att Bethesda kommer klara av att balansera ett MMO.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Bethesda klarar inte av att släppa ett spel utan buggar, och om det är ett MMO så kommer det inte finnas några moddar som fixar problemen. Sen tvivlar jag även på att Bethesda kommer klara av att balansera ett MMO.

Det görs helt säkert av en annan studio än de som gjort Skyrim, använder med all sannolikhet en helt annan motor och kommer ha en helt annan spelmekanik. Så i princip allting är helt öppet, och det går inte att dra några slutsatser p.g.a. tidigare Elder Scrolls spel.

Om de nu använder Hero Engine går det däremot att jämföra en del från SWTOR. Hur annorlunda spel motorn klarar av att göra vet jag inte, men motorn är inte direkt optimerad i alla fall (om jag ska uttrycka mig snällt).

Permalänk
Medlem

Får nog hålla med de flesta andra här, bethesda har ingen erfarenhet av att bugg-fixa och balansera spel vilket är två extremt viktiga saker i ett MMO.
Tyvärr eftersom TES-spelen är några av de bästa spelen som gjorts (om man räknar bort just buggar och balans)

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk

Hade hoppast mer på Co-op :/

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -