Installera arctic freezer 7 på ett AM3 moderkort

Permalänk
Medlem

Installera arctic freezer 7 på ett AM3 moderkort

Tja! Funderar på att byta ut stock kylaren till en arctic cooling freezer 7 pro rev.2 En fråga: Måsta man ta bort det nuvarande processor fästet som sitter på alla am3 moderkort när man skall installera kylaren? Testade att montera den med processor fästet på och det gick inget vidare alls.

Permalänk
Medlem

Jo då du får 2 stycken metal brickor du skruvar fast, alla klagar på att det är så svårt att installera den, men det va väldigt enkelt

I andra ord: Nej du behöver inte ta bort am3 bracket ^^

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Skrivet av Boxpox:

Tja! Funderar på att byta ut stock kylaren till en arctic cooling freezer 7 pro rev.2 En fråga: Måsta man ta bort det nuvarande processor fästet som sitter på alla am3 moderkort när man skall installera kylaren? Testade att montera den med processor fästet på och det gick inget vidare alls.

Du får allt som du behöver med i förpackningen inklusive monteringsinstruktioner. Börja med att ta bort den gamla kylaren. Kvar ska bara vara 4 hål i moderkortet.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Du får allt som du behöver med i förpackningen inklusive monteringsinstruktioner. Börja med att ta bort den gamla kylaren. Kvar ska bara vara 4 hål i moderkortet.

Skrivet av Fakkahe:

Jo då du får 2 stycken metal brickor du skruvar fast, alla klagar på att det är så svårt att installera den, men det va väldigt enkelt

I andra ord: Nej du behöver inte ta bort am3 bracket ^^

Tack för hjälpen !