Min inkomstdeklaration 2012 - måste vara fel?

Permalänk
Medlem

Min inkomstdeklaration 2012 - måste vara fel?

*Löst*

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Jag reagerade på det med, men min tilltro till myndigheter gjorde att jag skickade in den iaf...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är svårt att svara på vad det här beror på utan att veta vilka inkomster du har och vilka andra skattereduktioner som görs. En möjlig orsak är att dina inkomster inte är tillräckligt stora för att du ska kunna utnyttja hela skattereduktionen för underskott av kapital.

Permalänk
Avstängd

Det gick att logga in redan igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Det är svårt att svara på vad det här beror på utan att veta vilka inkomster du har och vilka andra skattereduktioner som görs. En möjlig orsak är att dina inkomster inte är tillräckligt stora för att du ska kunna utnyttja hela skattereduktionen för underskott av kapital.

Ringt och pratat med dem och så var det. Har tjänat 70k under året (läser på universitet, så har bara jobbat extra och i somras). Och min inkomst var inte stor nog att få hela skattereduktionen för underskott av kapital.
Summa summarum betyder det att jag hade kunnat tjäna ca 20k till utan att behöva skatta en endaste krona.

Sjukt jobbigt att man lär sig sånt här i efterhand...

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gling:

Ringt och pratat med dem och så var det. Har tjänat 70k under året (läser på universitet, så har bara jobbat extra och i somras). Och min inkomst var inte stor nog att få hela skattereduktionen för underskott av kapital.
Summa summarum betyder det att jag hade kunnat tjäna ca 20k till utan att behöva skatta en endaste krona.

Sjukt jobbigt att man lär sig sånt här i efterhand...

Det beror säkert på det då, ja. Man kan använda Skatteverkets uträkningssidor på http://www.skatteverket.se/privat/skatter/betalafatillbaka/ra... för att räkna på sådant här i förväg om man vill planera olika saker.