Nvidia lanserar nästa generation grafikprocessor på Webhallen i Stockholm

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Några ASUS VG278H kommer stå på spel dock, några GTX 560 Ti och sen "andra saker" som inte är släppta än.
Kommer som sagt vara "tonvis" med givaways också och då snackar vi inte om en penna med en cool logga på utan spel, t-shirts o annat gott.

NVIDIA kör tre lanseringsstäder med officiella evenemang:
San Fransisco, London och Stockholm. Så ja: officiellt, men inte det enda i världen.

Kul event, men kan ni försöka få till ett ordentligt kö-system den här gången? Sorgligt att se vad som har hänt tidigare när ni haft giveaways.
I stil med att ni delar ut lappar till alla som väntar utanför x antal timmar i förväg?

Jag personligen har aldrig varit med på era giveaways, men de blir ofta ett rent spektakel på youtube/flashback etc när andra kommer och tränger sig med våld/hot etc.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfeye:

Antagligen bilderna på benchmarks/graferna man kommer använda i recensionen som kommer den 23:e Mars.

Hehe, jo verkar vara så. Ser lovaden ut i s f

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lösbonde:

Kul event, men kan ni försöka få till ett ordentligt kö-system den här gången? Sorgligt att se vad som har hänt tidigare när ni haft giveaways.
I stil med att ni delar ut lappar till alla som väntar utanför x antal timmar i förväg?

Jag personligen har aldrig varit med på era giveaways, men de blir ofta ett rent spektakel på youtube/flashback etc när andra kommer och tränger sig med våld/hot etc.

Hej, vi förväntar oss inte alls samma typ av "tryck" den här gången:
1. Vi säljer inte Xbox 360 för 1kr
2. Vi har inte tagit ut (och kommer inte att ta ut) annonser i Metro

Vi kommer att ha ett kösystem, avskiljd kö samt personal som övervakar kön.
Anar vi oråd så kommer vi tillkalla "tyngre" metoder för att stävja eventuellt problem men som sagt, jag betvivlar verkligen att vi kommer att ha något sådant.

På Star Craft II lanseringen hade vi den här kön: (Helikoptern flög inte tillräckligt högt för att få med hela kön i bild, den sträcker sig något kvarter till)

Och det var bara härlig och fredlig stämning hela tiden.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

*SNIPP!* Anar vi oråd så kommer vi tillkalla "tyngre" metoder för att stävja eventuellt problem men som sagt, jag betvivlar verkligen att vi kommer att ha något sådant. *SNIPP!*

Nä, skulle inte tro det! Datornördar som pysslar med hårdvara är jusst det:"nördar"! Nördar brukar inte skapa denna typen av problem... ^^

Är det någon som har sett något pris för denna tingest i Sverige?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Vad är det som händer kl 14? Lite drygt att åka fram och tillbaka om man måste vara där både kl 14 och 20 för att vara med om allt.

Permalänk
Medlem

e det någon som vet ifall bf3 turneringen kommer att streamas ?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Sound Shower:

Vad är det som händer kl 14? Lite drygt att åka fram och tillbaka om man måste vara där både kl 14 och 20 för att vara med om allt.

14:00 är väl inte det mest intressanta klockslaget om du inte bara vill handla saker. Får tydvärr inte vara tydligare än så.

Skrivet av mnsn:

e det någon som vet ifall bf3 turneringen kommer att streamas ?

Det komer den tyvärr inte att göra nä. Vi har inte möjlighet att styra upp de tekniska bitarna i tid.

Däremot kommer det filmas på plats ganska mycket från olika håll så det kommer säkert dyka upp massa videos efteråt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Jag kommer lätt dra dit med några polare! Vill ju inte säga nej till ett sådant här event, kanske kan man till och med få vinna ett tidigt exemplar av deras 680, man vet ju aldrig

Säg som det är du ska gå själv, du skrev att du skulle med polare bara för att vi här på sweclockers skulle tycka du var häftig

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Någonting säger mig att det kommer bli rätt trångt i butiken.

Permalänk

Den censurerade bilden fick mig att le

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Webhallen
Skrivet av wankeer:

Säg som det är du ska gå själv, du skrev att du skulle med polare bara för att vi här på sweclockers skulle tycka du var häftig

Förstahjälpen:
http://www.webhallen.com/hardvara/151168-latsaskompis&view=1

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Däremot kommer det filmas på plats ganska mycket från olika håll så det kommer säkert dyka upp massa videos efteråt.

Kommer det några andra stora medier som swec att vara på plats?

EEEEEEE.... ok webhallen?

Permalänk
Medlem

jag visste faktiskt inte vem gubben på bilden var, men jag anade att om jag skrev in ett visst kodnamn i google images så skulle han dyka upp.

och visst var det så

nä, han heter inte gtx 680 för er som tänker försöka på det.

Undrar hur många som kommer gå till webhallen för detta, blir intressant att se hur publik en hårdvarulansering kan dra åt sig, jämfört med ett spel, som det vanligtvis är.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Finns roligare saker och lägga 7k på!:)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Burks:

EEEEEEE.... ok webhallen?

Sorry, skyller på eftermiddagströtthet. No offense hoppas jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snabb fråga: kommer det bli föreläsningar, nvidia-personal på plats och annat roligt efter klockan frammåt 4-5 tiden? Jag tror nämligen att vi är en hel del som har annat för oss, sådär mitt på dagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sorry, skyller på eftermiddagströtthet. No offense hoppas jag.

AHhahaha du har då humor

Permalänk
Medlem

Pluspoäng för webhallens humor!

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk

HAHAHAHA fan vad ni är bra xD

Visa signatur

Chassie: Fractal Design Define XL - Mobo: MSI P67A GD65 - CPU: Intel i5 2500K - CPUkylare: Antec KÜHLER H2O 620 - RAM-minne: 8Gb Corsair Vengeace 1600 MHz - GPU: ASUS GTX 570 Direct CU II - PSU: Corsair AX 850 - HDD: Western Digital BC 1Tb - Corsair Force GT 120Gb OS: W7 Home Premium 64bit - Skärm: LG W2363D 120Hz - Keyboard: Microsoft Sidewinder X4 - Mus: Logitech G500 - Headset: Logitech G35 - P6157 3DMarks

Permalänk
Medlem

Förresten: är det bara bf3-turneringen som drar igång 20:00, eller får vi mer nvidia då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det kan vi inte svara på direkt.
Men hade *jag* haft ett launchevent för en produkt hade jag sett till att den fanns i lager för försäljning... Allt annat känns korkat.

NVIDIA har inte så fasligt annorlunda marknadsandel i Norden jämfört med resten av världen.

hehe händer betydligt mer än bara en BF3-turnering, kom ner och häng vettja

Hur många som kommer är upp till alla här ju. Kom ner chilla med grabbarna från nvidia och sweclockers, lyssna lite på presentationer, vinn grymma prylar och kamma hem lite goodies etc.

Jag skulle verkligen vilja chilla med er från webhallen nvidia och swecare men man bor ju i lilla jönköping... lite väl långt bort tyvärr

Visa signatur

nuvarande dator: ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 7800X3D, Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Vengeance, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Varför har på bilden på Johannes Kepler cencurerats?? Var inte det tidigare idag. Copyright-grejsimojs?

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Varför har på bilden på Johannes Kepler cencurerats?? Var inte det tidigare idag. Copyright-grejsimojs?

Kan vara något specificerat att de inte får säga att det är just Kepler, så bilden på en som heter så blir för mycket av en hint.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem

Utvecklare ASUS? alltid vetat att de haft ett äss i rockärmen!

Köper 2 åt killen nu när man får tillbaka på skatten.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Om man inte är intresserad av BF3 utan vill se ett nytt grafikkort och kanske köpa det, när ska man vara där?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av lang666:

Finns roligare saker och lägga 7k på!:)

Ska dock inte lägga 7k jag ska lägga pengar på 3 kort

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Oavsett om jag hade velat eller ej så kan jag inte då jobbet väntar vid det klockslaget. Och som andra sagt så väntar jag tills Swec´s test kommer innan jag ev bestämmer mig. Tror dock det är ett lite väl bra (dyrt) kort för mig men det lär ju ge en fingervisning om hur övriga 6XX-kort kommer prestera jämfört med 7XXX-serien.

Visa signatur
Permalänk
Webhallen
Skrivet av wankeer:

Utvecklare ASUS? alltid vetat att de haft ett äss i rockärmen!

Köper 2 åt killen nu när man får tillbaka på skatten.

haha va sköna ni e, har massor av bokningar på den här "produkten" nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xlave:

Om man inte är intresserad av BF3 utan vill se ett nytt grafikkort och kanske köpa det, när ska man vara där?

Känns som det är 14.00 som gäller enligt nedräkningen? De lär väll helst villja ha pressentation dagtid?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

varför är det en bild på en pixelerad man i antika kläder i nyheten?

Skrivet av ZAIZAI:

Nä, skulle inte tro det! Datornördar som pysslar med hårdvara är jusst det:"nördar"! Nördar brukar inte skapa denna typen av problem... ^^

Skrivet av Nyhet;:

Dessutom utlovas en rejäl Battlefield 3-turnering med priser för tusentals kronor, "tonvis" med giveaways samt utlottning av 100 nycklar till Diablo III Beta.

Ring in armen, detta kommer att bli våldsamt