Permalänk
Medlem

Nä nu j***ar.... Ny mus tack!

Tja! Har haft en Logitech mx518 i snart 6 år, aldrig strulat och funkar fortfarande prima. Men så tänkte jag för ett halvår sedan att nä nu får det vara dax för en ny mus. Gick till Kjell och köpte en Tt-esport Black Elements, funkade prima tills den började småstrula med väster klick knapp. Har kontakter genom sommarjobb med ett översäljare grej på kjell och snackade med honom om problemet. Han sa att de fått in väldigt många returer på Tt-esport och att dessa skulle tas ut ur sortimentet. Han rådde mig att lämna in den och få en ny mus.

Så jag gick till Kjell, lämnade in musen och uppgraderade till en razer lachesis. Ajaja dumt val då den nu också flippar och med en snabb googling visade sig att jag inte var ensam. Laser har flippat och vill inte styra musen på kommando och muspekaren hoppar runt som en kåt kanin över hela skärmen så fort den kopplas in...

Så nu ska jag lämna in den och förmodligen få en ny modell som senast, så min fråga är... Kan någon rekommendera en vettig gamingmus som ligger som samma som Lachesisen runt 700-800 kr eller billigare!

Ps nej jag vill inte ha Logitech g400 då jag tröttnat på m518 och vill ha som på Lachesisen 5600 dpi iallafall. Ds

Permalänk

Jag skulle rekommendera Qpad 5k http://www.webhallen.com/hardvara/103424-qpad_|_5k_pro_gaming..., bättre och billigare än lachesis.

Permalänk
Medlem

Ace Edge 3200 är lätt den bästa musen jag haft. En liten varning dock, de keramiska padsen har verkligen låg friktion. Det är väldigt ovant i början. Sen en sak till, man MÅSTE ställa in lasern på det underlag man har. Gör man inte det hoppar muspekaren fram på skärmen. Inställningen tar typ 5 sekunder genom att man håller en knapp på musen inne samtidigt som man för den över underlaget.

Som sagt, rekomenderar denna verkligen.
Hemsida http://www.aceofsweden.com/edge3200.html
Prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=501936

299 kr för silverfärg, 239 kr för den svarta.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Haft en ace 3200 som länkas ovan men har nu en Qpad 5k, som också länkades ovan.
Acen fungerar definitivt väldigt bra OM den passar i handen! Väldigt speciellt grepp på den.
Qpad 5k är dock definitivt den bästa musen jag har haft och har absolut ingenting att klaga över på den. Qpad gör kvalité.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

logitech g500, bästa musen jag haft.

Permalänk
Avstängd

Razer Naga om du gillar MMO's
Annars skulle jag gått på någon logitech för FPS

Jag köpte en naga för lite mer än ett halvår sen, bytta upp mig ifrån en logitech mus, kan säga att det va värt varenda krona inte besviken någonstans!
Men jag lirar väldigt mycket MMO's också, men musen funkar bra till FPS också:)

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

kör på en Imperator 2012 är otroligt nöjd. Musen fungerar utmärkt till fps spel och andra spel där du inte behöver en uppsjö av knappar.
Musen har även 6400dpi och en 4G Dual Sensor system som kan läsa av ytan du har musen på och anpassa sig efter det.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

jag använder mionix Naos den har ett max på 5040 dpi vilket e lite under ditt krav men den e go

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

En Microsoft 3.0, vad annars? Man behöver inge bling bling och massa färgglada knappar och inställningar.

Visa signatur

Asus 560ti 448 Core @ 950/1900/4400Mhz @ 1.30V , Intel 2500K, Noctua SE2, ASRock Z68 Extreme3, 8GB Vengance 1600MHz, 550 Silencio, 650W 80+ CM, 500GB WD 7200RPM. BenQ 2220HD.

Konsol: Xbox 360 @ 32" 720P Samsung.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snina1:

Så nu ska jag lämna in den och förmodligen få en ny modell som senast, så min fråga är... Kan någon rekommendera en vettig gamingmus som ligger som samma som Lachesisen runt 700-800 kr eller billigare!

Ps nej jag vill inte ha Logitech g400 då jag tröttnat på m518 och vill ha som på Lachesisen 5600 dpi iallafall. Ds

Till att börja med så är DPI bara en försäljningsknep. Slutar allt som oftast att man drar ner DPIn till 800 i drivrutinerna. Min Deathadder har "enbart" 3200 dpi men den är snabbare än Lachesis på alla sätt och vis. Samtidigt så är Lachesisen antagligen den mest värdelösa musen jag någonsin har hållit.. Rekommenderar Deathadder från Razer extremt mycket. Har själv haft två av dessa de senaste 4 åren och jag tänker inte byta inom en snar framtid. Stor, härlig och snabb.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=144059

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av TheLostEden:

Jag skulle rekommendera Qpad 5k http://www.webhallen.com/hardvara/103424-qpad_|_5k_pro_gaming..., bättre och billigare än lachesis.

Håller med, har haft den musen väldigt länge nu. En av de bästa jag har haft, dock inte till FPS, kör enbart MOBA iaf för stunden

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Razer Deathadder. Jättehärlig!

Permalänk
Medlem

Logitech g400
Billig men trots det en av dom bästa (om inte den bästa av dom alla)

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chkeh:

Logitech g400
Billig men trots det en av dom bästa (om inte den bästa av dom alla)

Han säger klart och tydligt att han inte vill ha en g400.

Skrivet av snina1:

Ps nej jag vill inte ha Logitech g400 då jag tröttnat på m518 och vill ha som på Lachesisen 5600 dpi iallafall. Ds

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Chkeh:

Logitech g400
Billig men trots det en av dom bästa (om inte den bästa av dom alla)

TS sade klart och tydligt att han INTE vill ha Logitech g400.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snina1:

Tja! Har haft en Logitech mx518 i snart 6 år, aldrig...

...Ps nej jag vill inte ha Logitech g400 då jag tröttnat på m518 och vill ha som på Lachesisen 5600 dpi iallafall. Ds

Att ha flera antal tusen dpi gör ingen praktisk nytta då pekaren skulle röra sig så fort att du förlorade all kontroll. IMO är det få möss som kan klassificeras som dåliga, i alla fall i det här segmentet. Det handlar mer om personlig preferens själv uppskattar jag att ha en del av handen i mattan för att kunna "låsa" musen. Så att ha en mus som t.ex Ace edge 3200 är inget alternativ då hela min hand ligger ovanpå den och jag upplever sämre precision på det viset.

Kör själv med en G9x och har tidigare en G9. Den tidigare kördes dagligen 10-8h i fyra år innan sensorn började krångla. Kan inte annat än rekommendera dessa två.

Permalänk
Medlem

Steelseries Sensei eller deathadder.

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johanness:

En Microsoft 3.0, vad annars? Man behöver inge bling bling och massa färgglada knappar och inställningar.

Samma resonemang som, varför skall man ha numpad på tangentbordet? Varför Mediaknappar? Svaret är enkelt, för att man kan

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av snina1:

Tja! Har haft en Logitech mx518 i snart 6 år, aldrig strulat och funkar fortfarande prima. Men så tänkte jag för ett halvår sedan att nä nu får det vara dax för en ny mus. Gick till Kjell och köpte en Tt-esport Black Elements, funkade prima tills den började småstrula med väster klick knapp. Har kontakter genom sommarjobb med ett översäljare grej på kjell och snackade med honom om problemet. Han sa att de fått in väldigt många returer på Tt-esport och att dessa skulle tas ut ur sortimentet. Han rådde mig att lämna in den och få en ny mus.

Så jag gick till Kjell, lämnade in musen och uppgraderade till en razer lachesis. Ajaja dumt val då den nu också flippar och med en snabb googling visade sig att jag inte var ensam. Laser har flippat och vill inte styra musen på kommando och muspekaren hoppar runt som en kåt kanin över hela skärmen så fort den kopplas in...

Så nu ska jag lämna in den och förmodligen få en ny modell som senast, så min fråga är... Kan någon rekommendera en vettig gamingmus som ligger som samma som Lachesisen runt 700-800 kr eller billigare!

Ps nej jag vill inte ha Logitech g400 då jag tröttnat på m518 och vill ha som på Lachesisen 5600 dpi iallafall. Ds

Logitech G500? lasermus med 5700 dpi och bra kvalitet

http://www.inet.se/produkt/6606089/logitech-g500-gaming-mouse

bytte själv från mx518 till G500 och det är som en helt ny mus.. tog till och med ett par veckor innan jag vänjde mig vid denna sak och ångrar fan inte mig nu! bästa musen jag haft.. min mx518 lever kvar dock! 5 år gammal

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en Qpad 5K och är helnöjd!
Kan klart rekommendera den!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Som några andra sagt så tycker jag Qpad 5K. Otroligt skön mus som gjort sitt jobb i något år snart!

Visa signatur

Intel Core i5 750 4GHz | Thermalright Silver Arrow | MSI GTX 770 Lightning | Corsair XMS3 8GB | ASUS P7P55D-E | Corsair Force GT 120 GB | Spinpoint F3 1TB | Seagate Barracuda 2 TB | Samsung Spinpoint T166 500 GB x2 | Fractal Design Tesla 650W | NZXT Phantom
Benq G2420HDB | Benq XL2420T (120Hz Lightboost) | Qpad MK-85 | Qpad 5K | Qpad QH-90 | Samsung Galaxy S III - Temasek Cyanogenmod 11

Permalänk
Medlem

Nu har ni snart rabblat upp alla möss som finns.

Permalänk
Skrivet av Johanness:

En Microsoft 3.0, vad annars? Man behöver inge bling bling och massa färgglada knappar och inställningar.

Helt rätt! Haft min i 7 år, funkar perfekt!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Samma resonemang som, varför skall man ha numpad på tangentbordet? Varför Mediaknappar? Svaret är enkelt, för att man kan

Mediaknappar på tangentbordet borde förbjudas här och nu!

Permalänk
Medlem

Ännu en bekräftelse på att jag kommer att köra min mx518 tills den dör! Om den håller lika länge som min mx510 höll så har den många år kvar att leva

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk
Medlem
Skrivet av snina1:

Ps nej jag vill inte ha Logitech g400 då jag tröttnat på m518 och vill ha som på Lachesisen 5600 dpi iallafall. Ds

Har du tröttnat på din MX518 på grund av formen eller för att den har för låg dpi? För G400 har en av den bästa sensorn på marknaden. Dessutom överlägsen utformning i min mening!

Permalänk
Medlem

Microsoft 3.0 har slutat tillverkats:(

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Ace Edge 3200: Glidet kombinerad med en förbannat stel muskabel gör att den inte är bekväm, då musen vill glida i riktning kabeln spänner. Dessutom är den musen ganska smal på bredden (mina fingrar fick tendenser till kramp pga det!), finger-ramperna passar inte riktigt fingrarna, tumgreppet är för väldigt små tummar, blinkande ljus stänger man av för det orkar man inte i längden. Däremot hade den en scroll i världsklass! Macromjukvaran va extremt rolig att ha i vissa spel också.

Qpad 5k: (Mionix Naos 5000 är nästan identisk så testa den också, men vågar man köpa den när man bara läser problemtrådar ifall man kör med W7 64bit?).
Efter bara några dagar så finns det inte mycket mer att säga förutom att den slår Ace Edge 3200 på allt som verkligen betyder något. Knapparna andas kvalitet, glidet är perfekt i snabba ryck (acen gled FÖR bra så man får inte stopp på skiten utan aimet blir dallrigt). Däremot är den känslig för korn i musmattan, så man får städa lite mer.

Körde Ace i ett år, men efter 3 dagar är man bättre som spelare med Qpaden. Jag har väl en medelstor hand också, men fingrarna kanske är lite längre än medel också

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Ska kolla och testa imorgon men förmodligen blir det qpad då jag gillar deras style