Permalänk
Medlem

Speltorka! Tips?

nn

Visa signatur

Vinnare gör inte annorlunda saker, vi gör saker annorlunda.

Permalänk
Medlem

Mass Effect 3 (ja det är ett bra spel även om majoriteten av de som spelat ut det är missnöjda med slutet) om du spelat föregångarna annars börja med ettan.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Mass Effect 3 (ja det är ett bra spel även om majoriteten av de som spelat ut det är missnöjda med slutet) om du spelat föregångarna annars börja med ettan.

Har faktiskt aldrig spelat den serien. Funderade på det, men det blev aldrig av. Ska ta mig en titt på det, tackar!

Visa signatur

Vinnare gör inte annorlunda saker, vi gör saker annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HanQ:

Har faktiskt aldrig spelat den serien. Funderade på det, men det blev aldrig av. Ska ta mig en titt på det, tackar!

Jag har inskaffat mig triologin av Mass Effect, alltså 1-2-3 och är just nu på 1an igen ( ska hellst spelas i kronologisk ordning ; ).
Man är helt inne i spelet när man väl spelar! Stort tips är att börja med 1an eller 2an så att du fattar 3an

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Warcraft 3 custom maps. Jag är usel på strategi så Hero Wars games passar mig bra:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Magicka! Grym humor

Permalänk
Medlem

Bioshock spelen tycker jag om läskiga spel med coola miljöer

Permalänk

Just cause 1 & 2 kanske kan va nått?

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem

StarCraft 1-2 o Batman-spelen.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Om du har tid och lust att lära dig ett lite svårare spel som är ett FPS så kan jag tipsa om ARMA2.

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Medlem

Civ V, är bra

Permalänk
Medlem

Metro 2033

Visa signatur

C>++

Permalänk
Avstängd

Call of duty

Permalänk

Empire Total War

Eller Shogun 2

Spel med mix av strategi/taktik där man kan fastna riktigt länge under en spelsession.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Syndicate gilla jag, lite kort kanske men ett par timmar har du där allafall
Deus Ex human revolution
The darkness 2
serious sam 3?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMightyMuffin:

Just cause 1 & 2 kanske kan va nått?

Just det, ännu ett spel som jag kikade på förut men glömde bort. Tack! Ska övervägas

Skrivet av Eronki:

StarCraft 1-2 o Batman-spelen.

Starcraft 1 lirade jag en del men har aldrig tagit mig tid till tvåan. Kanske kan vara ett alternativ!

Skrivet av PeeWee90:

Om du har tid och lust att lära dig ett lite svårare spel som är ett FPS så kan jag tipsa om ARMA2.

Såg rätt coolt ut! Kikade bara på en gameplay nu, men vad är det som skiljer sig och blir svårt i spelet, om du jämför t.ex. BF?

Skrivet av Syche:

Civ V, är bra

Inte min kopp te. Men tack för tipset

Visa signatur

Vinnare gör inte annorlunda saker, vi gör saker annorlunda.

Permalänk

League of Legends
Bloodline Champions
Star Wars: Old Republic
Jade Empire
Knights of the old Republic 1 & 2
Bioshock
Vampire the masquerade: Bloodlines

Alla dessa är värda din tid och roliga.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Dungeons of Dredmor - grottor i sann rogue-anda med allt vad det innebär. Massor av såväl humor som utmaning.
Bastion - Äventyr med fantastisk berättelse invävd.
Wizorb - Blanda en del RPG, en del 8-bitars grafik/musik och en del Arkanoid - Wizorb är resultatet!
Braid - Som Sper Mario Bros med pusselinslag.
Quake Live - bara för att Q3 alltid är Q3!

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

[B]League of Legends

Det går ju att inte läsa hela posts! xD

Något spel som jag spelade och fastande för ett tag är Dungeon Defenders, men de rekomenderas att man är 4 vänner som spelar!

Utöver det, Portal 1 &2 är väldigt kul, även om det är bara några timmars nöje!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Syndicate gilla jag, lite kort kanske men ett par timmar har du där allafall
Deus Ex human revolution
The darkness 2
serious sam 3?

Syndicate verkade coolt! Aldrig hört talas om det.
Deus Ex har jag kikat lite på förut. Ser bra ut, men möjligen lite för seg gameplay. Rätta mig om jag har fel.
The Darkness 2 såg skruvat men roligt ut! Härlig grafik

Jag har tidigare spenderat många timmar med Serious Sam TSE. Har kollat lite med SS3 men inte fått någon riktig uppfattning om det.
tycker du att det är bra (bättre än tidigare kanske?) ?

Grymma tips btw, tackar!

Visa signatur

Vinnare gör inte annorlunda saker, vi gör saker annorlunda.

Permalänk
Medlem

Kör lite gamla spel , brukar hjälpa lite för mig iallafall (Kör nått du körde när du var mindre)
(När jag var mindre spelade jag tex max payne och wolfenstein (Det "riktigta",första och bästa)
Har även testat maplestory igen

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead 1/2 om du hittar några polare annars funkar random multiplayer också.
Spelet går ut på att man är 4 personer och ska försöka ta sig till ett "säkert rum" och skjuta ner zombiez/infecteds.

Permalänk

Samma här total speltorka för någon månad sen men då slog jag till med:

Crysis
FEAR (första)
FarCry (första)
Quake 4
BioShock 2

Sitter just nu och funderar om jag orkar plöja igenom HalfLife 2 + Ep1 + Ep2 och kanske lite Return to Castle Wolfenstein.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TiasE:

Mass Effect 3 (ja det är ett bra spel även om majoriteten av de som spelat ut det är missnöjda med slutet) om du spelat föregångarna annars börja med ettan.

Ett skitspel. Använder 2D Modeller i klubben. Animationerna är förjävliga (speciellt när man själv samt ser andra springa LOLOL!)
Grafiken känns sämre än ME2 och storyn är riktigt kass, lipsyncen är rätt tattig och cutscenes har mindre fokus kvalitetsmässigt än tidigare spel.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Super Meat Boy eller The Binding of Isaac.
Antingen så tröttnar du direkt på det eller så blir du fast.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Skyrim
Garry's mod(steam)
COD:mw2
Cs:s
Minecraft?

Visa signatur

Today I didn't even have to use my MK... I gotta say it was a good day

Permalänk

Anno 1404 är riktigt roligt! Rekommenderar dig att prova om du tycker om strategi eller gillat Sim City!

Permalänk

Testa tribes-ascend betan, riktigt kul. Annars rekommenderar jag Starcraft 2

Permalänk
Medlem

orcs must die e bra samt tribes acsend om man vill ha fartfyllt multiplayer fps

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk
Medlem

Har du konsol förresten? Jag vet att tråden ligger övriga datorspel men skadar inte att fråga.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)