Studier: Internationellt arbete. Flummigt eller bra program?

Permalänk
Medlem

Studier: Internationellt arbete. Flummigt eller bra program?

Hejsan!
Nyss fyllda 25 och noll erfarenhet när det kommer till studier.

Är det någon här som har erfarenhet av detta program i Jönköping, eller något liknande?
http://hj.se/hlk/utbildning/program/internationellt-arbete.ht...

Är nu efter sex snabba år i arbetslivet, ganska övertygad om vad jag vill göra i framtiden. Och detta program låter som en väldigt bra början.
Tanken är att läsa programmet på två år, för att sedan läsa någon form av ekonomi eller juridik. Eventuellt utomlands.

Någon här som kan avgöra om det låter som en god idé, eller finns det bättre vägar att gå för att öka möjligheten att jobba utomlands med andra människor?

Tackar på förhand!
H-can

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem

Går det inte att kombinera ihop? Finns kanske program som innehåller båda delarna där du kanske kan spara lite tid istället för att plugga 2 separata program... Man borde väl kunna inrikta sig mot utlandet när man läser ekonomi för den delen eller?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Går det inte att kombinera ihop? Finns kanske program som innehåller båda delarna där du kanske kan spara lite tid istället för att plugga 2 separata program... Man borde väl kunna inrikta sig mot utlandet när man läser ekonomi för den delen eller?

Ekonomin/juridiken är inget "måste" för mig. Det beror helt klart på hur arbetsmarknaden ser ut efter ett program som detta.
Ska kontakta skolan senare i veckan.

Jobbar gärna i någon form av hjälporganisation eller med internationella relationer. "Räcker" denna utbildning (2 eller 3år) så är ju det underbart.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Skrivet av H-can:

Ekonomin/juridiken är inget "måste" för mig. Det beror helt klart på hur arbetsmarknaden ser ut efter ett program som detta.
Ska kontakta skolan senare i veckan.

Jobbar gärna i någon form av hjälporganisation eller med internationella relationer. "Räcker" denna utbildning (2 eller 3år) så är ju det underbart.

Ja fast samtidigt vore det kanske mer lönsamt att läsa ett mer omfattande program för framtida behov under samma tid eller nästan samma tid?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

Juridik är ett populärt val för det vad jag vet, däremot vet jag inte om det inte hade varit lättare att söka till internationella organisationer med en engelskspråkig utbildning från början och jag är osäker om den tvååriga utbildningen räknas utomlands. Om du inte får nånting du kan kalla Batchelor degree är det nog mest bortkastad tid för att söka vidare senare.

Hade det inte varit bättre att söka till en batchelors och sen göra en masters, fyra års studier istället för fem och du får mer att visa för det. Eller hade du tänkt två år och sen en masters? I kort, jag tror inte den tvååriga utbildningen kommer ge dig så mycket för vad du vill göra.

Visa signatur

Simlärare