Lämnade in min Nokia Lumia 800 till service efter ett problem som plötsligt uppstod

Permalänk
Medlem

Lämnade in min Nokia Lumia 800 till service efter ett problem som plötsligt uppstod

Hej,

Jag lämnade in min Lumia 800 pga. att mitt skal på något sätt börjat knaka på högrasidan (vid knapparna), jag gjorde även en video för att demonstrera problemet.

Jag fick min telefon i början av februari, då de skickade iväg telefonen 31:a januari. Jag lämnade in min telefon 29:e februari. Försäljaren sa att det kommer ta upp till två veckor. Det har nu gått över tre veckor och över två veckor (i arbetsdagar).

Jag hade aldrig tappat telefonen även när problemet hade påbörjats, så telefonen var i bästa skick förutom det och jag tyckte det var så extremt irriterande, då den var helt ny och jag hade inte ens gjort något (som t.ex. att tappa den).

Men! Det kommer alltid ett men, dagen innan jag lämnade in telefonen så tappade jag såklart den (telefonen fick lite skråmor på kanterna) och servicen säger att telefonen har fått problemet pga. att jag tappat den och täcks därmed inte av garantin. Såklart gör det mig rasande.

Det enda beviset jag har är videon jag gjorde innan jag lämnade in telefonen att problemet redan var där innan jag tappade den. Däremot sa jag inget om att jag hade gjort det.

Vad skulle ni gjort i denna situation? De har fortfarande inte skickat något sms eller hört av sig angående min telefon på servicen och försäljaren sa att det kan ta upp till två veckor och det har redan passerat. Ska jag vänta? Ska jag klaga? Tänker fan inte betala för en defekt telefon under två årstid.

Permalänk
Medlem

Hör av dig direkt till Nokia.. säg som det är...
dom brukar kunna hjälpa till
har du tappat den?
kan skråmorna kommit från mynt eller nycklar i fickan?

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk

hahaha, det är väl inget. Jag köpte en olåst iPhone 4 för 10800kr och lämnade in den 8 november. Jag väntar fortfarande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChristerZ:

hahaha, det är väl inget. Jag köpte en olåst iPhone 4 för 10800kr och lämnade in den 8 november. Jag väntar fortfarande.

Vet inte vilken del jag reagerade mest på. Köpte du den vid release, eller strax innan du lämnade in den?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Vid release, eller tja, någon vecka efter var det nog.

Jag vet inte heller vilken del du reagerade på

Permalänk
Medlem
Skrivet av etermos:

Hör av dig direkt till Nokia.. säg som det är...
dom brukar kunna hjälpa till
har du tappat den?
kan skråmorna kommit från mynt eller nycklar i fickan?

//E

Jag gjorde en tråd på Nokias forum angående detta och detta fick jag som svar (tror dock inte han jobbade för dem, han hade över 25000 posts däremot):

Skrivet av Nokia Discussions:

I have the Lumia and it's almost identical twin, the N9. My N9 is exactly like your lumia, it squeaks and creaks when squeezed across the middle. My Lumia, which has seen more use than my N9 is still rock solid after over two months of daily use.

Personally i'm not too bothered about it as most phones i've had have ended up creaking eventually. My SE Xperia Arc was especially bad for it, right out of the box. I guess they all have a certain level of manufacturing tolerance?

If you feel it's a flaw and don't want to continue using it like that you should contact the retailer and see if they will replace it or contact a Nokia care point for inspection and advice. The choice is yours.

Har jag tappat den?
Ja. Men det var efter problemet uppstod.

Skråmorna kommit från mynt eller nycklar?
Jag skickar en bild i PM till dig, men jag tror kanske att man skulle kunna säga det.

Skrivet av ChristerZ:

hahaha, det är väl inget. Jag köpte en olåst iPhone 4 för 10800kr och lämnade in den 8 november. Jag väntar fortfarande.

Försäljaren sa klart och tydligt upp till två veckor dock.