Spel enkät (matte uppgift)

Permalänk
Inaktiv

Spel enkät (matte uppgift)

Först och främst så ber jag om ursäkt om det är så att det inte är okej att jag postar denna tråden i den här delen av forumet.

Nu är det nämligen så att jag har en matte uppgift i statistik där jag ska göra en undersökning och fråga folk några frågor. Sedan ska jag sätta ihop det i ett diagram osv.
Jag har då bestämt mig att göra en undersökning om hur mycket folk spelar och vad dom spelar över (dator eller konsol).
Så jag vore tacksam ifall ni kunde bara ta en minut av er tid och fylla i enkäten

Ni hittar den här

Återigen så ber jag om ursäkt ifall det inte är okej att posta den här tråden i den här delen av forumet.

Permalänk
Medlem

var jag först?:)
eftersom jag nästan aldrig på vardagarna bara på helgerna så tog jag 1-2 timmar, spelar mellan 3-6 timmar varje helg beroende på om kompisarna kör!

Permalänk
Skrivet av dauit:

var jag först?:)
eftersom jag nästan aldrig på vardagarna bara på helgerna så tog jag 1-2 timmar, spelar mellan 3-6 timmar varje helg beroende på om kompisarna kör!

samma här spelar mest bara i helgerna men kan då bli en halv dag beroende på vad jag kör.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Svarade på den åt dig!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Tack så jätte mycket alla ni som svarade
Just nu är det 45 st personer som har svarat på enkäten

Permalänk
Medlem

Dem som råkar vara mellan 35-39år får inte vara med i enkäten?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Svarat

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Dem som råkar vara mellan 35-39år får inte vara med i enkäten?

Nej!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xfade:

Dem som råkar vara mellan 35-39år får inte vara med i enkäten?

Shit det missade jag att lägga till!
Vad bra att du anmärkte det!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xfade:

Dem som råkar vara mellan 35-39år får inte vara med i enkäten?

Nu så är det tillagt

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Dem som råkar vara mellan 35-39år får inte vara med i enkäten?

De som är under 15 får inte vara med?

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Nu så är det tillagt

Och under 15 får man inte vara? Synd för mig.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilgf:

Och under 15 får man inte vara? Synd för mig.

Det är tillagt nu

Permalänk
Medlem

svarat.

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Inaktiv

Jag kan förresten tillägga att det endast är här på Sweclockers som jag har länkat enkäten så om ni sen vill se hur det står till med siffrorna osv. så är det bara att säga till

Nu så har 100 personer svarat
Tack så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Jag kan förresten tillägga att det endast är här på Sweclockers som jag har länkat enkäten så om ni sen vill se hur det står till med siffrorna osv. så är det bara att säga till

Nu så har 100 personer svarat
Tack så mycket

Jag vill gärna se hur det står till med "siffrorna"

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Vi som spelar mindre än en timme/dygn (i snitt)?

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Inaktiv

Nu så har jag en gratis variant av "Survey monkey" så jag kan endast se vad dom första 100 personerna svarade
Så tyvärr kan jag inte se ert svar ni som svarade efter den hundrade personen

Men här kommer statistiken:

Är du man eller kvinna? Man: 97 personer (97%) Kvinna: 3 personer (3%) Besvarad fråga: 100 personer Hur gammal är du? Under 15 år: 15-19: 0 personer 20-24: 56 personer (56%) 25-29: 21 personer (21%) 30-34: 10 personer (10%) 35-39: 0 personer 40-44: 2 personer (2%) 45-49: 1 person (1%) 50+: 5 personer (5%) Besvarad fråga: 100 personer Vad spelar du över? Dator: 74 personer (74%) Konsol: 0 personer Båda: 26 personer (26%) Besvarad fråga: 100 personer Hur många timmar per dygn spelar du? 1-2 timmar: 39 personer (39,4%) 3-4 timmar: 34 personer (34,3%) 5-6 timmar: 17 personer (17,2%) 7-8 timmar: 5 personer (5,1%) 9-10 timmar: 0 personer 11-12 timmar: 0 personer 12+: 4 personer (4%) Besvarad fråga: 99 personer skippad fråga: 1

Permalänk
Medlem

har svarat nu, det var ingen lång enkät det där sånt gillar vi!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Räkade genomsnitt i veckan på hur länge ja spelar om dagen. Kan blir mycket på helger, nästan inget alls på vardagar. Kanske borde hatt det som två frågor? (en för hur mycket på vardagar och en för helger?:)) Om du eller någon annan hade tänkt göra något liknande igen

Skrivet av Sweets589:

Räkade genomsnitt i veckan på hur länge ja spelar om dagen. Kan blir mycket på helger, nästan inget alls på vardagar. Kanske borde hatt det som två frågor? (en för hur mycket på vardagar och en för helger?:)) Om du eller någon annan hade tänkt göra något liknande igen

Hade för bara några dagar sedan en tjugo sidor lång enkät. Det tog typ hela lektionen att svara på

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Först och främst så ber jag om ursäkt om det är så att det inte är okej att jag postar denna tråden i den här delen av forumet.

Nu är det nämligen så att jag har en matte uppgift i statistik där jag ska göra en undersökning och fråga folk några frågor. Sedan ska jag sätta ihop det i ett diagram osv.
Jag har då bestämt mig att göra en undersökning om hur mycket folk spelar och vad dom spelar över (dator eller konsol).
Så jag vore tacksam ifall ni kunde bara ta en minut av er tid och fylla i enkäten

Ni hittar den här

Återigen så ber jag om ursäkt ifall det inte är okej att posta den här tråden i den här delen av forumet.

Om du har lust kan du gärna skicka det slutgiltiga resultatet i PM till mig!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk

Lite dåligt att 1-2timmar/dag är det lägsta. Personligen så spelar jag som mest någon gång i månaden oftast mer sällan än det och då brukar det inte vara mer än 1-2timmar åt gången, skulle jag fylla i 1-2timmar om dagen så skulle det ge uppfattningen att jag spelar minst 30 gånger mer än vad jag gör vilket skulle sneddriva statistiken.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]