Permalänk
Medlem

Tumskruvar, var finns dom?

Hej jag har letat runt lite på nätet efter en försäljare av tumskruvar, ungefär som dessa http://www.xoxide.com/thumb-screws.html

undrar om någon skulle kunna hjälpa mig hitta nån som säljer i butik eller på nätet
tack i förväg =D

Permalänk

http://www.inet.se/produkt/6904240/lian-li-oh-01-tumskruv-gum... ??? Har läst någon stans att lian li har special mått! Men kan ja fel...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Entusiast

Djungelapa har lite urval av dessa skruvar:
http://www.djungelapa.se/product.php?id_product=142

Kjell & Co har (Hade), men dem visas inte på hemsida av någon anledning. Kliv in i någon av deras butiker och fråga.
Orsaken till detta är troligen att kjell kommer ta bort dem ur sortimentet, men vissa butiker har dem kvar i lager.
Samma sak med Clas Ohlson.

Sifvert Skruv har allt som existerar i skruv-väg. Om dem inte har det, existerar det inte.
http://www.sifvert-skruv.se/
Titta in i deras butik, om du befinner dig i Stockholm. Butiken säljer både till privatpersoner såväl som företag.
Beställning över nätet tror jag enbart sker i bulk-förpackning och enbart till företag.

Om, och när du frågar Sifvert, tala om för dem att du söker "UTS 6 - 32 gängad tumskruv. Varav längd mellan 5 till 10 millimeter".

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

tack tack TACK! det var till mycket stor hjälp =D har tänkt att sätta dessa så att de håller i pci (plåtarna?)

Permalänk
Medlem

En fråga, gängorna som är till lian-li's moderkortsplåtar, är det UNC 6-32 ?

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av ygd3n:

En fråga, gängorna som är till lian-li's moderkortsplåtar, är det UNC 6-32 ?

Såvitt jag vet, är det korrekt. Har själv några sådana moderkortplåtar från Lian-li, men det var ett tag sedan jag skaffade mig dem.
Men jag ser inte varför lian-li skulle gå ifrån en satt standard. Jag kan med 89% säkerhet säga dig att lian-li plåtarna använder 6-32 UNC gänga.

KORRIGERING:
Lian-li plåtarna använder M3-gängor i samtliga skruvhål. Jag misstog lian-li's plåtar för ett par andra otroligt snarlika moderkortplåtar, av okänt fabrikat, i mitt eget reservdelslager.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Såvitt jag vet, är det korrekt. Har själv några sådana moderkortplåtar från Lian-li, men det var ett tag sedan jag skaffade mig dem.
Men jag ser inte varför lian-li skulle gå ifrån en satt standard. Jag kan med 89% säkerhet säga dig att lian-li plåtarna använder 6-32 UNC gänga.

Har lian-li moderkortsplåt i mitt chassi, kan säga att Fractal designs tumskruvar och även vanliga moderkortsdistanser inte funkar i lian li's moderkortsplåtar.

Måste ju vara UNC 6-32 gänga över hela.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av ygd3n:

Har lian-li moderkortsplåt i mitt chassi, kan säga att Fractal designs tumskruvar och även vanliga moderkortsdistanser inte funkar i lian li's moderkortsplåtar.

Måste ju vara UNC 6-32 gänga över hela.

Ja, det stämmer att lian-li's moderkortplåtar använder metriska M3-gängor överallt.
Jag själv hade ett par otroligt lika plåtar jag misstog för lian-li.
Nu när jag jämför med det senare köpen jag gjort, ser jag at jag hade fel. (Jag är lite av en storförbrukare på dessa moderkortplåtar )

Korrikering införs i tidigare inlägg.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Någon som känner till några återförsäljare av tumskruvar, UNC 6-32, i Göteborgsområdet?

Visa signatur

"Do you not know, my son, with how little wisdom the world is governed?" - Axel Oxenstierna