Permalänk
Medlem

Ipad 3 när kommer den?

jag vet att ipad3 släpptes den 7 mars, men jag hittar inte den i sverige! är det så att den släpptes i usa den 7 och att den kommer till europa ett senare datum? tacksam för snabba svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av footy:

jag vet att ipad3 släpptes den 7 mars, men jag hittar inte den i sverige! är det så att den släpptes i usa den 7 och att den kommer till europa ett senare datum? tacksam för snabba svar!!

Ja, den släpps den 23:e i Sverige (släpptes den 16:e i USA och en del andra länder). Dock bör den dyka upp på Svenska Applestore tidigare än så för beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Ja, den släpps den 23:e i Sverige (släpptes den 16:e i USA och en del andra länder). Dock bör den dyka upp på Svenska Applestore tidigare än så för beställning.

känns som att den borde ha dykt upp för förbeställning redan med tanke på att den släpps om 4/5 arbetsdagar. Den måste ju hinna fraktas till kunderna till fredag.

Hade helst velat slippa stå i midnattskö men det ser ut som det blir så iaf

Permalänk
Medlem

Jag var inne idag på Elgiganten i Skövde och fråga om de skulle få nya Ipad, han visste inte. Kan de vara så eller vill de bara slippa hysteri utanför butiken?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Var tydligen inte så svårt att få tag på den i Amerika. Inte jätteköer etc. Får hoppas det smittar av sig på de svenska butikerna, finns ju en halvmiljard apple-affärer etc i stockholm som tur är. Elgiganten borde ju få in en hel del överlag tycker man. Likaså teleoperatörerna.

Permalänk
Medlem

De går att förboka på Mediamarkt. Boka mig en nyss där

Känns bra, har man något att pilla göra på Fredag.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

finns inte på mediamarkts hemsida, varken gallerian eller barkaby

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

finns inte på mediamarkts hemsida, varken gallerian eller barkaby

Jag var inne på butik och boka, de visste dock inte hur många de fick. Men jag var bland de 10 första och boka.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Den släpps ju officiellt i andra länder den 23:e

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Skäggig legend

Jag vill helst boka den på Apple.se men det går fortfarande inte. Jag blir så frustrerad på detta! Jag vill ha den när jag kommer hem på fredagen efter jobbet och inte på måndagen därefter. BAH! BTW: Skickar Apple produkten såpass att man FÅR den i HANDEN på lanserings dagen? Eller drar dom en Webhallen med "Vi skickar den på lanserings dagen"?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag vill helst boka den på Apple.se men det går fortfarande inte. Jag blir så frustrerad på detta! Jag vill ha den när jag kommer hem på fredagen efter jobbet och inte på måndagen därefter. BAH! BTW: Skickar Apple produkten såpass att man FÅR den i HANDEN på lanserings dagen? Eller drar dom en Webhallen med "Vi skickar den på lanserings dagen"?

Utan att riktigt veta så skulle jag gissa att om man bokar vi apple så har man snarare den två veckor efter release.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av jaqob:

Utan att riktigt veta så skulle jag gissa att om man bokar vi apple så har man snarare den två veckor efter release.

Då är ju frågan om hur/var man ska boka den samt hur andra återförsäljare gör. Om de skickar den på fredagen eller att man får den på posten på fredagen?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

känns som enda möjligheten att få en ipad på fredag är att gå ut och köa.
Bör väl också kanske vara några butiker som har nattöppet och säljer natten mot fredagen (hoppas jag)

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av dammskog:

känns som enda möjligheten att få en ipad på fredag är att gå ut och köa.
Bör väl också kanske vara några butiker som har nattöppet och säljer natten mot fredagen (hoppas jag)

Haha, jag köade för min iPhone 4 i Sthlm iklädd Luigikostym. Blev nr 3 som fick telefonen samt att jag blev utdelad ett headset för tusenlappen. - Win?
Kanske blir samma sväng på torsdag då. Skulle vara ganska kul faktiskt då jag inte ångrar sista köeventet ^^

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag vill helst boka den på Apple.se men det går fortfarande inte. Jag blir så frustrerad på detta! Jag vill ha den när jag kommer hem på fredagen efter jobbet och inte på måndagen därefter. BAH! BTW: Skickar Apple produkten såpass att man FÅR den i HANDEN på lanserings dagen? Eller drar dom en Webhallen med "Vi skickar den på lanserings dagen"?

Den dyker nog inte upp förrän på fredag på sidan och då skickar de "omgående" men det blir ju troligtvis fortfarande tisdag som tidigaste leveransdagen.

Permalänk
Medlem

Råkar vara i Stockholm nu på fredag när den släpps och funderar på att försöka plocka upp en då

Vart är bästa stället i city att försöka få tag på en tror ni? Försök förklara för en som hittar ganska begränsat..

Permalänk
Medlem
Skrivet av badbolll:

Råkar vara i Stockholm nu på fredag när den släpps och funderar på att försöka plocka upp en då

Vart är bästa stället i city att försöka få tag på en tror ni? Försök förklara för en som hittar ganska begränsat..

Kungsgatan

Permalänk
Medlem

SIBA har fina priser på de nya iPadarna. Blir att gå dit på fredag morgon.

Permalänk
Medlem

Alla bör ha samma priser.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Alla bör ha samma priser.

Webbhallen har uppdaterat sitt pris men det ligger fortfarande högt på runt 5800 för 32GB. Undrar om det kommer justeras ytterligare eller ifall det är priset dom tänker sälja den för.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Webhallen vill kanske tjäna några kronor också

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Webhallen vill kanske tjäna några kronor också

Säkerligen men det blir inte på min bekostnad Får bli att dra förbi Siba eller något istället.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Ja det är märkligt att webhallen lägger sig så mycket över den gamla för just 4G då skillnaden knappast är så stor, tyvärr tror jag inte Siba kommer ha några plattor hemma, känns lite lockpris...

Visa signatur

Intel i5 2500 | Corsair 1600 8 Gb | GTX 560Ti | Corsair GT SSD 60 Gb | WD Caviar 640 Gb | Corsair 750 W | W7 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av arneanka78:

Ja det är märkligt att webhallen lägger sig så mycket över den gamla för just 4G då skillnaden knappast är så stor, tyvärr tror jag inte Siba kommer ha några plattor hemma, känns lite lockpris...

De priserna kommer vara på varenda ställa.. Det är sagt att priset är samma som förra generationen.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Tror ni att det är kört att få tag på en om man tänker gå ut och leta på "normala" tider? Tänker mig då 11-tiden på förmiddagen.

Har ingen möjlighet att köa och så utan jag vill nog försöka få tag på en dagtid

*edit, Det är Stockholm jag tänker på. Kanske bra att ta med det..

Permalänk
Skrivet av rezuth:

Säkerligen men det blir inte på min bekostnad Får bli att dra förbi Siba eller något istället.

Du menar att du hellre ger dina pengar till Fabian? Seriously...

Permalänk
Medlem

Omg vilka priser! Varför så dyra?

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

Omg vilka priser! Varför så dyra?

Samma priser som de alltid haft för Ipad. Eller du menade kanske webhallen? Ja de vill väl tjäna några kronor också. De får säkert sålt dem ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Du menar att du hellre ger dina pengar till Fabian? Seriously...

Absolut om han kan erbjuda samma produkt men för ett billigare pris.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

iPad 3 finns nu att förhandsboka på Netonnet för mer "normala" priser.

4 390:- för 16GB
5 290:- för 32GB
6 190:- för 64GB