Permalänk

Köpa iPad 2 nu?

Hej.
Funderar på att köpa en iPad till morsan när hon fyller år om en vecka. Hon bryr ju sig inte om vad den har för upplösning och processor precis.
Jag antar att 2:an går ner lite i pris nu när 3:an kommer, är det då smart att köpa den? Eller kommer 3:an vara helt extremt revolutionerande så att man måste ha den istället?
Vad skiljer de båda åt? Tack på förhand.

Permalänk
Avstängd

3:an kommer ju vara mycket bättre. ofc.

Skulle dock köpt iPad 2 om jag var du när du ska ge present.

Permalänk
Medlem

2:an skulle väl sjunka i pris med en 1000-lapp om jag minns rätt, citerat Apple själva. Fast du kommer nog kunna hitta dom billigare än så om du kollar Mediamarkt & Elgiganten t.ex. Största skillnaden jentemot 2:an, förutom att CPU'n är snabbare är att upplösningen är 4 gånger högre. Personligen så hade jag själv i dagsläget köpt 2:an om jag nu kände att ha nån av dom

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Priset är redan sänkt på ipad 2.

Permalänk
Medlem

Ipad 3 ska vara i samma prisklass som 2:an Någon enstaka hundralapp dyrare bara. Skulle ha satsat på Ipad 3.

Permalänk
Avstängd

Priserna på iPad 2 sänktes tidigare i veckan med ca 800:- på store.apple.com/se/ .

Det är väl en ekonomisk fråga, jag skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en iPad 2 idag, skillnaden i pris är för liten den otroliga skillnaden i skärmen.

Permalänk
Medlem

Ipad 2, 16GB wifi finns nu på Elgiganten i Helsingborg för 2490kr och det är prisvärt oavsett att Trean kommer nu. Denna annons finns i City tidningen i helsingborg.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Kanske värt att känna till att ipad 2 bara finns i 16GB numera.

Permalänk
Medlem

Cdon har ju rabatter på surfplattor just, ipad 2 bland annat.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

iPad 2 16gb Wifi kostar 2999 på Media Markt.

Permalänk
Medlem

Borde inte ipad2 prestera som en ipad3? De har samma processor, ipad3 har x4 så bra grafikkort men samtidigt x4 så stor skärm.

Permalänk
Medlem

När det bara gäller present till en förälder så hade jag valt 2an, räcket gott och väl. Mina föräldrar använder 1an och dom nöjda.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av emahex:

Borde inte ipad2 prestera som en ipad3? De har samma processor, ipad3 har x4 så bra grafikkort men samtidigt x4 så stor skärm.

Upplevelsen blir nog ungefär detsamma ja.

Permalänk
Medlem

tjena är ute efter en surfplatta .. ipad 2 eller 3 är frågan ska bara ha den så ja kan surfa när ja reser och så .. reser rätt ofta så om 2 går ner mer kanske den är mest prisvärd. skillnaden på dom 2 är bättre cpu kamera å display?

Mvh
Erik

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem

Mer RAM i 3an också. Den är också lite tjockare och tyngre än 2an.