Permalänk

Ska PRAOA behöver hjälp

Tja!
Jag ska börja praoa snart och vet inte riktigt vad jag ska välja. Det kommer då kanske vara jag och 3 till, och vi har i princip samma intresse (spel) och vi bor ute på landet. Så de bästa ställen för oss är elgiganten eller en spelaffär. Vilket är ca 3 mil från oss så det är lungt. Om ni har tidigare kunskaper kring dessa ställen kan ni ta och skriva ner
// Roni

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Once you go Mac, you'll never go back
 iMac 27" 3,4 GHz Quad-Core Intel Core i7, 8 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM - 2 x 4 GB, 1 TB Serial ATA-enhet, AMD Radeon HD 6970M 2 GB GDDR5, HP ProBook 5330m Intel Core i3 2350M, Intel Graphics HD 3000, 4 GB SO-DIMM DDR3  iPad 2 16 GB Wi-Fi,  iPod nano 4 GB,  iPhone 4S 16 GB,  Apple TV 3G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denflashigaste:

Tja!
Jag ska börja praoa snart och vet inte riktigt vad jag ska välja. Det kommer då kanske vara jag och 3 till, och vi har i princip samma intresse (spel) och vi bor ute på landet. Så de bästa ställen för oss är elgiganten eller en spelaffär. Vilket är ca 3 mil från oss så det är lungt. Om ni har tidigare kunskaper kring dessa ställen kan ni ta och skriva ner
// Roni

Skickades från m.sweclockers.com

Hur gamla är ni? Högstadiet?

Om det är så att ni går i högstadiet så ta det lite med en klackspark, välj hellre det som låter roligt än det ni tror att ni kommer vilja jobba med en dag.
Så gjorde alltid jag, och jag har aldrig haft anledning att ångra det. Jag har faktiskt inte ens haft anledning att tänka på det förrän just nu när jag skriver det här.

Edit: och när jag ändå är igång, passa på att skaffa er ett vettigare intresse än spel. Börja programmera eller nått. Betydligt mycket viktigare att hitta ett intresse som faktiskt kan leda någonvart än att grubbla över praktiker.

Permalänk
Medlem

Kolla efter en praktikplats som skulle kunna leda till sommarjobb/extrajobb. Praktik handlar väl egentligen bara om att man ska få komma ut och pröva på att arbeta, så precis som hapone säger, leta upp något som låter kul. Om jag får gissa tror jag att det närmaste spel ni kommer om ni exempelvis praktiserar på Elgiganten är på lagret och placera spel på hyllor.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

@hapone ja, vi går i högstadiet
@akka det finns en spelaffär men man får typ bara städa första dan, sen bara spel
Kanske telefonförsäljare, vi får se
(tack för svaren)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Once you go Mac, you'll never go back
 iMac 27" 3,4 GHz Quad-Core Intel Core i7, 8 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM - 2 x 4 GB, 1 TB Serial ATA-enhet, AMD Radeon HD 6970M 2 GB GDDR5, HP ProBook 5330m Intel Core i3 2350M, Intel Graphics HD 3000, 4 GB SO-DIMM DDR3  iPad 2 16 GB Wi-Fi,  iPod nano 4 GB,  iPhone 4S 16 GB,  Apple TV 3G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denflashigaste:

@hapone ja, vi går i högstadiet
@akka det finns en spelaffär men man får typ bara städa första dan, sen bara spel
Kanske telefonförsäljare, vi får se
(tack för svaren)

Skickades från m.sweclockers.com

Skippa telefonförsäljare säger jag. Om ni en dag sitter och letar jobb är det rätt sannolikt att de lättaste jobben att få är just telefonförsäljare. Och det finns ingen anledning att sälja sin själ till djävulen redan nu om ni inte måste.

Permalänk
Medlem

Det är inte så dumt att testa något som man inte vet något om.

Själv var jag på

- Förskola/fritidsverksamhet, awesome. Lekte med barnen hela dagarna (Jenga-torn någon?), var rastvakt, hjälpte till att duka fram fika. Var även med på lite lektioner för lågstadiet. Hjälpte till med matte och svenska. Det var nära att jag började plugga till lärare efter det.
- Bageri, tidiga morgnar, men sluta tidigt också - samt att det var mycket gott och roligt. Men när de satte mig på diskning av brända plåtar så skolkade jag tor-fre...
- Postcentral, ganska tråkigt, först sortera post i olika fack beroende på några siffror. Roligare var det att följa med på turen då man fick se platser inne i centrala staden man inte sett förut (typ andra avdelningar på butiker, kontor osv.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Låssmed var sjukt kul. Var ingen praktik, men jag fick hoppa in och jobba hos en låssmed i någon vecka eftersom att jag kände ägaren.
Extremt kul att ha en enda huvudnyckel som går till SAMTLIGA dörrar i ett hyreshuskomplex med flera stora lägenhetshus. Skulle byta låssylindrar på typ 300-400 lägenheter och hade tillstånd att öppna dörrar hos folk som inte var hemma (fick dock inte sätta min fot innanför dörrlisten). Det var sjukt kul. Dessutom lärda man sig en hel del om vilka svagheter lås har.

Permalänk

Jag ska titta med Elgiganten då jag tror att jag kan få sommarjobb också.
Tack för alla svar!

Visa signatur

Once you go Mac, you'll never go back
 iMac 27" 3,4 GHz Quad-Core Intel Core i7, 8 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM - 2 x 4 GB, 1 TB Serial ATA-enhet, AMD Radeon HD 6970M 2 GB GDDR5, HP ProBook 5330m Intel Core i3 2350M, Intel Graphics HD 3000, 4 GB SO-DIMM DDR3  iPad 2 16 GB Wi-Fi,  iPod nano 4 GB,  iPhone 4S 16 GB,  Apple TV 3G