"Reklammera" grafikkort pga drivrutiner; Går det?

Permalänk

"Reklammera" grafikkort pga drivrutiner; Går det?

Hejsan,

ingen kan väl ha missat att AMD haft ordentliga problem med att få ut en drivrutin som fungerar, och känns rätt surt att sitta med grafikkort för 11k som presterar som mina gamla 560Ti, ibland sämre (då många spel inte fungerar alls), och vänta på drivrutiner medan de sjunker i värde.

Så tänkte att om de inte fixat drivrutiner till att Kepler släpps så skulle jag lämna tillbaka mina HD7970 och köpa mig ett par GTX 680 iställlet, men har nu kommit på att detta kanske inte ens går?

Kan man lämna tillbaka grafikkort pga icke fungerande drivrutiner?

Själv tycker jag inte det är okej att man ska lägga ut så mycket pengar på ett grafikkort som sen inte fungerar som det ska de första 2+ månaderna man har det?

Har tänkt att man skulle kunna reklammera, men eftersom det är i princip samma situation för alla med dessa kort så kommer ju ingenting lösas av att jag får korten utbytta, så kan jag begära att få pengarna tillbaka?

Jag vet att jag skriver rätt virrigt, men hoppas på att någon förstår vad jag menar och har någon idé om detta alls går, och hur det i så fall ska göras.

Tack på förhand

Mvh Axel

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Det enda du kan göra är väl antingen att försöka lämna tillbaka dom, eller sälja dom begagnat men då förlorar du en del. Men skulle väntat jag, så inte GTX 680 har samma problem.

Permalänk
Skrivet av Shitpommfrit:

Det enda du kan göra är väl antingen att försöka lämna tillbaka dom, eller sälja dom begagnat men då förlorar du en del. Men skulle väntat jag, så inte GTX 680 har samma problem.

Jo, sälja dem tänker jag inte göra, alldeles för stor förlust på det, men tycker som sagt att det är lite konstigt att det ska vara en sån slumpaffär egentligen..

Man köper ju produkter precis när de släpps lite för att få använda dem innan alla andra, och då är det märkligt att det helt är en slump om de pengarna är bort slängda eller inte, i fall att de inte har fungerande drivrutiner.

Jo, klart jag ska vänta så att 680 inte har samma problem, men Nvidia brukar vara mycket bättre med drivrutiner har jag hört, och tycker allt överlagt med AMD-korten var onödigt krångligt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Väldigt passande tråd nu när GTX680 har lanserats!

Jag tror iaf inte att du kommer får lämna tillbaks dina grafikkort då det uppenbarligen inte är fel på hårdvaran!

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

...tyvärr borde man inte vara förvånad när det gäller AMD.
I vanliga fall brukar de kännas som om det är nvidia som stressar fram sina releaser iofs...hm..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Har du någon tråd om saken? Låter ju galet att dina 7970 skall prestera sämre än 560Ti.

Några saker jag rakt av kan komma på som skulle kunna vara problemet:
1. Ladda ned Driversweeper (ej från Guru3D), avinstallera dina drivisar, starta datorn i safe mode, kör DriverSweeper, starta om datorn och installera 12.4 BETA (se min tråd i Radeonforumet)
2. Uppdatera dina CAP till senaste versionen (game.amd.com)
3. Fel på PSUn dvs den orkar inte driva båda korten vilket gör att du får dålig prestanda
4. Formatera om Windows
5. CrossFireX fungerar bara i Fullscreen mode

Beklagar på förhand om några av dessa punkter är saker du redan känner till.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Entusiast

Återköp på grund av bristande drivrutiner? Det har jag utnyttjat vid ett par tillfällen.

Som konsument köper man en produkt och den skall då fungera enligt specifikation.
Om dem medföljande drivrutinerna, eller sådana som omnämns i "avtalet" (till exempel från tillverkarens hemsida), inte fungerar efter specifikationerna, så är det rent juridiskt sett en produkt som inte uppfyller dess egna specifikationer, och du har då full rätt till ett återköp.

Drivrutinen är faktiskt en del av produkten som konsumenten köper, och vad jag vet kan ingen producent slingra sig ur det. Visst, dem kan försöka, men slutkontentan är om en produkt fungerar enligt specifikationerna eller inte.

Dock så bör du tänka på: Om tillverkaren har en fungerandes drivrutin, och licensavtalet nämner att konsumenten bör ladda ner dem senaste drivrutinerna "för bästa kompatibiltet" från tilverkarens hemsida, så är det upp till konsumenten att fixa detta. Det kan inte konsumenten slingra sig ur. Så att klaga på att dem nedpackade drivrutinerna i kartongen inte fungerar, hjälper föga.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Har du någon tråd om saken? Låter ju galet att dina 7970 skall prestera sämre än 560Ti.

Några saker jag rakt av kan komma på som skulle kunna vara problemet:
1. Ladda ned Driversweeper (ej från Guru3D), avinstallera dina drivisar, starta datorn i safe mode, kör DriverSweeper, starta om datorn och installera 12.4 BETA (se min tråd i Radeonforumet)
2. Uppdatera dina CAP till senaste versionen (game.amd.com)
3. Fel på PSUn dvs den orkar inte driva båda korten vilket gör att du får dålig prestanda
4. Formatera om Windows
5. CrossFireX fungerar bara i Fullscreen mode

Beklagar på förhand om några av dessa punkter är saker du redan känner till.

Har gjort allt detta, PSUn tror jag inte det är något fel på, då de klarade att prestera fullt ut i BF3 innan DICE sabbade det med senaste uppdateringen.
Bara det att 5 av 8 spel inte fungerar som de ska med AMD-korten tycker jag räcker som anledning för att vilja få pengarna tillbaka :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Har någon tillverkare någonsin specat prestandan på det sättet? De talar om en massa egenskaper, men jag har aldrig sett en "76,8fps i xxxxxxx" snabbare än nått äldre och stöd för dx 38,7 och 4711 shaders o dyl finns det, men i övrigt ger de väl inga specar eller har jag bommat nått? sedan så är det alltid så att early adopters används för buggsökning så har det alltid varit o kommer nog att vara, nvidia verkar ju inte vara perfekta med sina keplerdrivers de heller och det var det väl ingen som trodde att de skulle vara direkt från start?
Köper man ett proffskort så är det mycket mer genomarbetade lösningar från början, men de kommer inte ut lika fort som spelkorten på samma gpu heller, och med tanke på att hårdvaran är ungefär samma men priset skiljer rejält så kan man misstänka att det är dyrt att ta fram bra drivers och att det tar tid.

Vi kan strunta i prestandan helt, om vi bara tänker på det faktum att 5 av 8 spel inte fungerar alls, eller inte fungerar utan artefakter av olika slag så är väl det tillräcklig anledning till att kräva pengarna tillbaka.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Vi kan strunta i prestandan helt, om vi bara tänker på det faktum att 5 av 8 spel inte fungerar alls, eller inte fungerar utan artefakter av olika slag så är väl det tillräcklig anledning till att kräva pengarna tillbaka.

Är det verkligen så enkelt ? Det är flera mjukvaror som ska samverka, och du har xfire också eller? eftersom du skriver att det kostar "11k"
Du har mycket mer parametrar som kan spöka än bara drivrutinen, spelbuggar och strömförsörjning är också kandidater. Och om du läser testet av keppler så var det ju inte precis lysande kritik av den drivern heller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

ser i din spec att du kör 2st 7970. testa att köra båda single ? kan vara att ett av dem är defekt.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

ser i din spec att du kör 2st 7970. testa att köra båda single ? kan vara att ett av dem är defekt.

Har gjort det, både fungerar likadant, och värst blir det när man slår på CF.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Är det verkligen så enkelt ? Det är flera mjukvaror som ska samverka, och du har xfire också eller? eftersom du skriver att det kostar "11k"
Du har mycket mer parametrar som kan spöka än bara drivrutinen, spelbuggar och strömförsörjning är också kandidater. Och om du läser testet av keppler så var det ju inte precis lysande kritik av den drivern heller.

Nej, men i så fall vill jag hellre ha pengarna tillbaka och köra på mina gamla kort, vill inte sitta med ett par kort vars prestanda jag inte kan utnyttja och vänta på att de sjunker i värde.

Spelbuggar som bara kommer fram när man har ett 7970 istoppat? Ger mig väl lika mycket rätt till hävt köp som om det var drivrutinerna.

Vet inte vad för mjukvaror som skulle spöka, har formaterat datorn 3 gånger sen jag skaffat korten, så kan ju knappast finns något kvarglömt.
Visst skulle nätagget kunna vara defekt, men eftersom det är rätt känt att 7970s kort leder till massa liknande problem för alla så tror jag inte det.

Sen är det väl konstigt att jag ska behöva felsöka hela datorn innan jag kan göra det med grafikkorten, är ju dem som är den troligaste faktorn i min mening.

Om ström försörjningen skulle vara dålig så borde väl problemen öka när jag överklockat korten?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tänk som en ekonom.
Att du redan köpt kortet är en sunk cost, du kan aldrig få igen kostnaden.
Bästa sättet är att försöka sälja kortet och få så mycket som möjligt för det, det är ingen förlust även fast du betalade med för det.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Skrivet av Relel:

Tänk som en ekonom.
Att du redan köpt kortet är en sunk cost, du kan aldrig få igen kostnaden.
Bästa sättet är att försöka sälja kortet och få så mycket som möjligt för det, det är ingen förlust även fast du betalade med för det.

Fast, om jag kan få köpet hävt så är det ju inte det

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Fast, om jag kan få köpet hävt så är det ju inte det

hur länge sedan var det du köpte kortet ? om det är mer än en månad så blir det svårt.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag fattar att det är frustrerande, men det lär fortsätta att vara buggar med nya kort, och att slänga sig på nya kort direkt de kommer ut har aldrig varit bra, det har inget med amd eller nvidia att göra, för de släpper båda en massa buggfixar, det är de som köper de första korten dyrt som sköter om den debuggingen på allvar, de som inte är så heta på att köpa kort för att få det senaste statuskorten brukar få mycket mindre problem och mera pengar kvar, priset är högt och buggarna många och så har det varit när det kommer nya kort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Oj! Här var det mycket fanboys.

OP: Testa http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=360362

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fast, om jag kan få köpet hävt så är det ju inte det

Nej självklart, givet att du inte får häva köpet då När ska du försöka med det? Vore intressant att se hur det går.

Visa signatur

Ridå

Permalänk

Hur kan korten prestera sämre än i recensionerna som finns? Hur som helst kan du ju skriva om du lyckas men har svårt att tänka mig att det skulle gå.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

hur länge sedan var det du köpte kortet ? om det är mer än en månad så blir det svårt.

Varför blir det svårare om det är mer än en månad sen? är nog ungefär en månad sen

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av soderkvist:

Hur kan korten prestera sämre än i recensionerna som finns? Hur som helst kan du ju skriva om du lyckas men har svårt att tänka mig att det skulle gå.

Alla spel jag spelar finns inte med i testerna, RAGE t.ex, som inte går att spela alls, hänger sig efter introscenen, och anledningen till att BF3 funkar avsevärt sämre är pga DICE grymma uppdatering

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Lånar tråden lite.

Jag köpte ett begagnat 7970 av en här på forumet och efter ca två veckor får jag coil whine. Hur brukar det gå till när fel uppstår för en andra ägare?
Tror inte det kommer bli några problem om jag vänder mig till tillverkaren direkt. Men om jag vänder mig till återförsäljaren, tar dom emot den returen och möjligen byte mot annat märke eller kanske tom ett 680?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Lånar tråden lite.

Jag köpte ett begagnat 7970 av en här på forumet och efter ca två veckor får jag coil whine. Hur brukar det gå till när fel uppstår för en andra ägare?
Tror inte det kommer bli några problem om jag vänder mig till tillverkaren direkt. Men om jag vänder mig till återförsäljaren, tar dom emot den returen och möjligen byte mot annat märke eller kanske tom ett 680?

Efter att jag har varit i kontakt med en känd butik i Sverige angående problem som andrahandsägare, så hade jag ingen rätt att skapa ett garantiärende, det var tvunget att ske från ursprungliga köparen. Detta enligt Komplett för övrigt, inget att hymla med.
Det är mina erfarenheter

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Rekordmedlem

Det lagliga stödet för reklamation gäller inte vid köp privatpersoner emellan, men många löser det med goodwill.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Hmm....Om det inte går att reklamera pga drivrutiner, borde det inte gå för coil whine då?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Hmm....Om det inte går att reklamera pga drivrutiner, borde det inte gå för coil whine då?

Det går jättebra om du handlat med en butik, däremot saknar du stöd för det i köplagen som är det som gäller vid handel mellan privatpersoner, då får man avtala om det som gäller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det går jättebra om du handlat med en butik, däremot saknar du stöd för det i köplagen som är det som gäller vid handel mellan privatpersoner, då får man avtala om det som gäller.

Har köpt i butik, Proshop för att vara exakt

De var de enda som hade XFX 7970s med ghostkylare kvar i hela Sverige när jag köpte.

Frågan är ju hur petig man får vara med coil whine.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Lasergurka:

Har köpt i butik, Proshop för att vara exakt

De var de enda som hade XFX 7970s med ghostkylare kvar i hela Sverige när jag köpte.

Frågan är ju hur petig man får vara med coil whine.

Jag trodde du syftade på mungo skata s inlägg, han hade köpt ett beg kort o då har han ingen reklamationsrätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Citerar lite från länken nedan och kommer med en förklaring hur jag tänker.

''Att reklamera innebär att du meddelar säljaren att du inte godtar varan och att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig''.
Okej den förstod vi ju, du godtar helt enkelt inte att grafikkortet inte optimerats från start samt att coil whine existerar.

''Du måste lämna ett meddelande om felet "inom skälig tid" efter det att du har upptäckt det.''
Yes, detta får ju anses som inom skälig tid då ja.

''Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början.''
Felet är ju ursprungligt och har således funnits från början utan att ha optimerats.

I teorin funkar ju det här, speciellt om du inte ger dig.
Jag kan inte ge källa på kommande fakta, men jag TROR det var från ''Spela'' på aftonbladet, där hävdar en konsumentvägledare att du får reklamera spel även om du brutit en plombering om det är så att spelet fungerar dåligt, då han menar på att köper du ett spel så ska det vara problemfritt om du är inom spannet för hårdvarurekommendationerna. Jag testade detta med Battlefield 3 faktiskt och fick rätt. Pengar tillbaka. (Köpt tillbaka det nu dock när det kommit en drös med patchar).

Det bör i så fall vara likadant med grafikkort. Är du med på vad jag menar?
Problemet är ju ursprungligt. Sen microstuttering är ju inget du ville ge pengar för heller?
Skriv ned en lista. Microstuttering nämndes det inget om på förpackningen t.ex. ellerhur? Och inte coil whine eller dåligt optimerade drivrutiner?

Edit: Såg ovan att dina kort lider av coilwhine, problemet är ju ursprungligt och inte ditt fel.
Kör så det ryker bara, håll god ton men var bestämd i dina åsikter och synpunkter.

Edit 2: Det du ska kräva av företaget (För detta är din totala rätt som du aldrig får glömma bort), det är att dom ska ha bevis för att felen inte är ursprungliga, vi har snackat om detta i en tidigare tråd också, du och jag bl.a.
Har dom inga bevis, synd för dom och bra för dig.

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument...

Off topic: Boråsare som jag är kända för att vara snåla i affärer, därför kan jag min konsumenträtt.
Och ja jag är snål, jag är så snål att jag till och med blir ledsen över alla förluster jag gör på toaletten.
Jag har också intresse av konsumenträtt men mer på hobby-basis.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.