Permalänk
Medlem

Tagentbord för streaming ?

Tänkt och köpa ett nytt tangentbord, och ska använda det för streaming.

Satt först och funderade på ett Mekaniskt tangentbord, men efter kika på review ifrån "Razer BlackWidow" så märkte jag att ljudnivån är oerhört hög. Och med andra ord inte något som skulle vara bra för streaming och min "Blue-Yeti"

Några som har på andra förslag på bra tagentbord som inte har hög ljudnivå, eller om det finns några "filter" eller liknande som skulle ta bort ljudet från tangentbordet på ett bra sätt.

Självklart så kan man placera om mix tangentbord osv, men skippa det förslaget... För det är jag redan medveten om.

Kikat lite mera på det hela, och det verkar som "Cherry MX Brown Switches" inte låter lika mycket. Någon med mera erfarenhet om det hela ?

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Går ju stänga av ljud som är låga t.ex då klickande...
Kan jag iaf göra i mina drivrutiner.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

En riktad, dynamisk mikrofon (ex SM7B) skalar bort många störande ljud till att börja med. För streaming torde ett low profiletangentbord vara bäst, som Logitech UltraX Flat. Filter finns i form av de-clickers men beroende på vad för mjukvara du streamar med kan det vara knöligt att implementera ett VST-plugin för det syftet.

Edit: som konichiwa säger kan du använda dig av en gate som gör att ljudet enbart strömmas ut när ljudnivån går över en viss nivå, dock hörs tbordet fortf om du pratar samtidigt som du skriver och en gate kan upplevas som mycket störande om man inte har en knäpptyst miljö runt sig, tycker jag iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hittade en You Tube Video som tydligen kan fixa bort en del ljudet från Mekaniska tangentbordet.

Eftersom klippet är ifrån en person som bor i USA, är det någon som har vettiga förslag på var man eventuellt kan få tag på liknande produkter i Sverige, med en låg kostnad ofc ;O)

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

jag har ett filco tb med bruna switchar, Det låter inte annat än när tangenterna slår i botten, och det är ju det man tar bort med o-ringar.

Pratas om dessa i http://www.sweclockers.com/forum/56-kringutrustning/1098422-o...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore