Permalänk
Medlem

Godaste snacks & dryck

Då var stunden kommen kära dator nördar!

Berätta nu vad för snacks och dryck ni brukar sitta och äta framför raiden, filmen, bakgrundsbilden, vad vet jag.

EDIT: Glömde börja, haha! Själv föredrar jag Cheese balls med sprite eller sourcreme&onion och pepsi

Permalänk
Medlem

Då man försöker vara nyttig väljer jag ett lite sundare alternativ.

Har fastnat något så fruktansvärt för Lokas nya Persika och Hallon, påminner om en läsk som fanns när man var liten, fast utan socker då.

Om jag absolut måste ha snacks köper jag en påse lantchips, som räcker två helger.
Annars är det grönsaksstavar med dip.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Då man försöker vara nyttig väljer jag ett lite sundare alternativ.

Har fastnat något så fruktansvärt för Lokas nya Persika och Hallon, påminner om en läsk som fanns när man var liten, fast utan socker då.

Om jag absolut måste ha snacks köper jag en påse lantchips, som räcker två helger.
Annars är det grönsaksstavar med dip.

EN påse lantchips som räcker TVÅ helger? Wow, tar jag en tugga så är resten utav påsen slut på 1-2 timmar utan att man märker det förrän det känns tomt i påsen

Permalänk
Medlem

Pringles hot eller cheese o chili, fanta.

Permalänk
Medlem

Öl och skivad ölkorv som äts med tandpetare :).

Fingerkladdfritt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Musikälskare

Mossan å fassan har en godisbutik

I win!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har sen idag en ny favorit.

Det här:

+

Det här:

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Godaste snacks & dryck
http://img189.imageshack.us/img189/2478/filmgodis.jpg

Min mörka last i livet. Fast jag vet att jag inte borde.
Och jag är en sån som inte kan sluta käka förrän allt är uppätet. Så det här med att köpa ett par, tre hekto för att ta någon gång då och då. Det är bara att glömma. Utan det är allt eller ingenting.

Jag gör exakt likadant, kan inte spara. När väl chipspåsen är öppnad eller när man tagit första godisbiten ur påsen är det kört. Äter tills det är slut, sen svär jag över att jag gjorde så. Ändå blir det likadant nästa gång.

Märkligt

:OnT:

Jag är väldigt svag för OLWs Dill & Gräslök chips, till det gärna en dip med löksmak. I lösgodisväg skall det vara saltlakrits och/eller choklad. Sköljes ned med iskall Cola alt. Isvatten med ett par citronskivor i

Mmm.. sugen man blir nu. Synd bara att man sitter på jobbet och inte kommer härifrån förrän 06:00 imorgon bitti...weehoo

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Inaktiv

En flaska med hembubblat vatten med koncentrerad citron i samt ett glas med rikligt med is i.

Permalänk
Medlem

Trocadero!

Permalänk
Medlem

Chio chips(cheese eller sourcreem & onion) 10 kr på öb och dom är godare än typ alla olw och estrella.

Kolsyrat vatten med isbitar och pressad lime kan vara riktigt gott. Annars Sprite eller grönt te :).

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Ungsbakade Sweetchili chips(glömt om det är Olw eller Estrella), lätt dom godaste chipsen! Fast den blå påsen ska man akta sig för, smakar kräftspad

Permalänk
Medlem

Cola med lantchips <3 gudomligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Då man försöker vara nyttig väljer jag ett lite sundare alternativ.

Har fastnat något så fruktansvärt för Lokas nya Persika och Hallon, påminner om en läsk som fanns när man var liten, fast utan socker då.

Om jag absolut måste ha snacks köper jag en påse lantchips, som räcker två helger.
Annars är det grönsaksstavar med dip.

Shio - en bättre mer naturlig dryck, och fred på jorden.
(eller?)

ONT: Coca cola och karra.
Har problem med att uppskatta snacks öht. en påse chips räcker väl upp mot en månad om jag inte tröstäter he he he he

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk

Coca cola eller pepsi max. Beror på om jag vill ha utan eller med socker:P

sen antingen

med cheddar ost dipp.

eller
beefjerky jag gör själv med smak av teriyaki.
Den man kan köpa i sverige som är redan klar smakar skit och är skit dyr:/

Permalänk
Medlem

Salt och Vinäger-chips, tillverkar är inte så himla viktigt, både Lays och OLWs är helt fantastiska, detta avnjutes helst med Portello från Vara Bryggerier, ska det vara något tyngre så en fattigmantsversion Bookmakertoast (pannbiff istället för entrecote/ oxfilé)

Visa signatur

Linux: because a PC is a terrible thing to waste.

Permalänk
Medlem

Tröttnat på Cola, Pepsi all the way dessutom billigare och Pepsi Max är faktiskt drickbart när det är kallt till skillnad från Light/Zero

Jag älskar choklad, helst mjölkcholkad med nötter. Marabou Schweizernöt = WIN! Synd att man inte kan dricka något annat än mjölk till choklad, kör man cola/pepsi så smakar det skit.

Permalänk
Medlem

sourcream stjärnor för 16 kr på ica och sen antingen dr pepper eller icas egna hallonsoda som man sätter oöppnad i kylskåpet i två dagar = 5 grader kall ^^
eller smågodis från pickaboo (oftast att jag är där under veckorna och köper en påse som kostar mellan 15 och 30 kr beroende på hur sugen jag är ^^)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlagge:

EN påse lantchips som räcker TVÅ helger? Wow, tar jag en tugga så är resten utav påsen slut på 1-2 timmar utan att man märker det förrän det känns tomt i påsen

Åhfan en chipspåse brukar räcka mer än en månad för mig Måste ha en klammer att stänga den med för att inte chipsen ska bli konstiga. Men vet ju hur andra är så blir väl inte förvånad

Tycker liksom chips och smågodis blir äckligt om man äter för mycket på samma gång, särskilt smågodis. Popcorn är ett billigt och godare alternativ, räcker och längre innan det blir äckligt. Har även för mig att det är relativt lite onyttigt. Men på senare tid har jag även utan att tänka på det även dragit in på popcornen :/

Som dryck blir det ofta garants lime och citron, otroligt god! Dock nästan lika mycket socker som cola, men men... Brukar bli en redbull varje dag också tyvärr, kanske inte helt bra.

Permalänk
Medlem

Följande last som man bär när man ska avnjuta film här hemma:

OLW Superchips: Grill
Estrella onion dip
Cola, tillsammans med ett stort glas halvfyllt med stora isbitar så Colan blir så där sjukt kall.

De är fan kärlek det.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Solrosfrön saltade och rostade samt avnjuts med en kopp Yerba Mate :). typ som grönt te fast en egen växt ifrån sydamerika grymt gött upppiggande och mycket nyttigare än kaffe den som vill läsa mer kan googla eller gå in på yerba.se :P.

nyttig jag har blivit för ett halvårsen skulle jag säga chips o läsk :P.

Permalänk
Medlem

Favoriten är en sak vad jag har är något annat...

Hmm svårt det där men, skulle säga Pepsi Max och choklad i någon form.

Vad jag brukar ha är typ kesomacka på rågrut...

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Det blir oftast en Norrland Guld 3,5

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Hedersmedlem

Finöl och ölkorv.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Finöl och ölkorv.

Amen!
Bör även vara ölkorv av bättre sort så man inte bara tuggar brosk och fett

Permalänk
Medlem

Vad som helst som går att doppa i min egna specialdip

Och eftersom ni undrar vad den innehåller:

X Mängd Grekisk Yoghurt
Y Mängd Sweet Chili-sås
Z Mängd alla möjliga kryddor som Cayennepeppar, Svartpeppar, Chilipulver och ibland lite Sambal Oylek eller örter

Det är mest bara att höfta tills det blir bra. Mycket godare än valfri färdig dipblandning ni köper i affären. Tar två minuter att göra och jag inbillar mig att det är något nyttigare. Man kan doppa vad som helst i den, t ex chips (gärna någon typ av grillchips, och väldigt gärna Garants sådana), morötter, gurka, ölkorv, fingret eller vad som helst. Passar även till vilken maträtt som helst.