Permalänk

Någon med bas intresse i bil?

Hej, Någon som vet en var man kan köpa en baslåda som är liten och tunn ?

(Ska rymmas en barnvagn i kombin också) (V70)

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Ett par följdfrågor då.

1) Någon speciell storlek på baselementet du vill ha? 10"? 12"?
2) Tänker du en aktiv baslåda eller separat steg + baslåda? En aktiv låda är liten men ger lite extra dunk ändå. En aktiv låda får lätt plats under t.ex. passagerarsätet, så då slipper du inkräkta på bagaget.
3) Vad har du för krav på ljudet? Lite extra untz-untz eller ska den kunna spela högljutt? Hur ser övriga anläggningen ut?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Skrivet av Bebben:

Ett par följdfrågor då.

1) Någon speciell storlek på baselementet du vill ha? 10"? 12"?
2) Tänker du en aktiv baslåda eller separat steg + baslåda? En aktiv låda är liten men ger lite extra dunk ändå. En aktiv låda får lätt plats under t.ex. passagerarsätet, så då slipper du inkräkta på bagaget.
3) Vad har du för krav på ljudet? Lite extra untz-untz eller ska den kunna spela högljutt? Hur ser övriga anläggningen ut?

Spelar ingen roll på storlek bara att den basar fint men gärna 10/12" och spelar ingen roll om den är aktiv eller passiv.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Mja, ska du ha en passiv så krävs det ju ett slutsteg också, sen lågnivåomvandlare om du kör originalstereo... Enklast blir en aktiv låda.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Ta ur reservhjulet & gjut en låda i hålet & montera basen i den?

Permalänk
Medlem

Jag tycker du kan gå till ex http://www.brl.se/ om du har dom i närheten dom brukar va hjälpsamma

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Köp ett litet basrör. Det brukar räcka med ett 8" för att få helt duglig bas. Vill du ha så det mullrar när du kör förbi så finns det inget alternativ till jättestora element/lådor.

Jag hade en Zachry färdigbyggd låda med 2 10" i min Omega Kombi. Räckte till och mycket till och då fanns det ändå utrymme bak för lite prylar.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem