Permalänk
Medlem

Problem med Logitech G19

Eller ja tangentbordet är det inget fel på men varje gång jag startar om datorn så hittar den inte tangentbordet.
Man får hålla på & flytta runt kontakten i USB uttagen i datorn tills det hoppar igång.
Har stängt av strömsparfunktionen på alla USB uttag då jag trodde det var problemet men det hjälper inte.
Det funkar klockrent när jag väl fått kontakt eller vad man ska säga...
Musen funkar i alla uttag utan problem.

Förslag?

Mvh.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Skrivet av EW200:

Eller ja tangentbordet är det inget fel på men varje gång jag startar om datorn så hittar den inte tangentbordet.
Man får hålla på & flytta runt kontakten i USB uttagen i datorn tills det hoppar igång.
Har stängt av strömsparfunktionen på alla USB uttag då jag trodde det var problemet men det hjälper inte.
Det funkar klockrent när jag väl fått kontakt eller vad man ska säga...
Musen funkar i alla uttag utan problem.

Förslag?

Mvh.

Har också haft en massa olika problem med mitt g19. Vet inte hur många ggr jag ominstallerat drivrutiner och flyttat runt den j*vla usbn:D
Har skickat oräkneliga e-mails till logitech om detta (3st) Men det ända svar jag fått är att installera om drivisarna.
Sket i tangentbordet och köpte ett mekaniskt istället:D

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem

Installerade drivrutinerna som var med skivan nu, hade nyare tidigare. Nu startade iaf tangentbordet direkt. Får se om det funkar bättre.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Jävla skit tangentbord!! Känns som man kastat massa pengar i sjön!!
Fattar inte varför det inte startar direkt när man startat datorn, ta ur kontakten & stoppa i den varenda gång så hoppar det igång efter ett tag.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Har kontaktat logitech nu! Får se vad dom säger! Alla andra tangentbord man stoppar i datorn funkar direkt.
Hoppas dom tar tillbaka skiten så man kan köpa nåt annat.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Blir till & skicka tillbaka det, spelar ingen roll vad man provar så slutar det funka efter en omstart av datorn! "no keybord detected"
Har senaste bios uppdateringen
nyaste usb drivrutinerna
testat lite olika inställningar i bios
kört olika logitechprogramvaror

Logitech´s support var ju inte mycket att hurra för!

Kära Stefan,

Tack för ditt svar.
Jag föreslår att du går tillbaka till butiken du köpte din produkt ifrån för att se vad de har för policy angående återbetalning eller liknande. Om butiken i fråga inte kan hjälpa dig är du välkommen att kontakta oss igen.
Hör gärna av dig om du har några andra frågor.

Med vänliga hälsningar,
Martin
Logitech Europe S.A.
Customer Care - Europa, Mellanöstern och Afrika

Allt som deras support föreslog hade jag redan prövat innan.
Dom verkar ju inte kunna sin egen produkt i supporten.
Har testat 3 olika tangentbord i min burk i alla usbportar & dom funkar direkt.
Kan inte vara fel på min burk.

Aldrig mer logitechtangentbord..

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk

du fick väl ett måndags exemplar.

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 1500x. Moderkort: Asrock Killer Sli x370. Ramminne: Ddr4 G.SKILL TridentZ RGB Series 16gb 2444mhz klockade till 2666mhz. Nätaggregat: Corsair Gs 600watt.Chassi: Mission SG GGX 3.5 Tempered glass.Gpu: ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING .
Hdd1: Ssd m.2 Samsung 960 pro.
Hdd2: Seagate barracuda 1tb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboprocess:

du fick väl ett måndags exemplar.

Ja det verkar inte bättre!! Det dryga är att det funkar lite då & då.
Vid omstart av datorn slutar det nästan alltid funka.
Bara inet stöter på samma problem som mig annars får man ju pynta 250:- & får tillbaka ett tangentbord som fortfarande inte funkar med min burk.
Då ska jag elda upp skiten..

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Inet har nu bekräftat att tangentbordet var trasigt på nåt sätt.
Skönt då det inte kändes som nån trodde på en eller att man gjort nåt fel själv..
Gick bra att installera & funkade som sagt ett tag men vid omstart av dator så slutade det svara...
Valde ett Steelseries 7G som utbytesenhet, hoppas det funkar bättre

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt Steelseries 7G idag. Ångar mig inte en sekund..
Lite ovant när det är mekaniskt men det var skönt att spela med..

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av EW200:

Fick hem mitt Steelseries 7G idag. Ångar mig inte en sekund..
Lite ovant när det är mekaniskt men det var skönt att spela med..

Gött för dig! Det var inte ett dåligt tangentbord du fick i utbyte kan jag lova. Ganska mycket bättre än logitech skräp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Gött för dig! Det var inte ett dåligt tangentbord du fick i utbyte kan jag lova. Ganska mycket bättre än logitech skräp.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag fick välja själv & tyckte det jag valde verkade schysst. Kostade 50:- mindre än vad jag betalade för G19 bordet men det verkar vara mycket bättre kvalitet. Skulle köpt det från början.
Tyckte det kunde vara schysst med lcd & macroknappar men använde det inte ett dugg innan tangentbordet paja så helt onödigt val.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Min fungerar helt perfa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SolidReactor:

Min fungerar helt perfa!

Jag fick nog ett måndagsexemplar.
Gillar dock det nya bättre så lite bra att det gick sönder egentligen.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Gött för dig! Det var inte ett dåligt tangentbord du fick i utbyte kan jag lova. Ganska mycket bättre än logitech skräp.

Skickades från m.sweclockers.com

Logitechs produkter funkar för det mesta mycket bättre än Razer/Steelseries, iaf efter min egen erfarenhet och jag har haft möss/hörlurar/tbord etc från alla.

Anledningen till att jag gillar Logitech är att deras knappar är mindre och sitter tätare, tycker det är nice om man har små händer.

Kan hålla med att G19 är lite dyrt men det gör det inte till en dålig produkt, älskar mitt, hade 2st G15 innan som jag döda med coca cola

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av LeVvE:

Logitechs produkter funkar för det mesta mycket bättre än Razer/Steelseries, iaf efter min egen erfarenhet och jag har haft möss/hörlurar/tbord etc från alla.

Anledningen till att jag gillar Logitech är att deras knappar är mindre och sitter tätare, tycker det är nice om man har små händer.

Kan hålla med att G19 är lite dyrt men det gör det inte till en dålig produkt, älskar mitt, hade 2st G15 innan som jag döda med coca cola

Att jämföra mekaniska tangentbord med membran tangentbord går inte, mekaniska tangentbord är i en HELT annan liga. Så oavsett om det är steelseries eller inte så är det Cherrys brytare som sitter i alla mekaniska tangentbord du får tag på i Sverige, ett tangentbord med cherrys brytare är alltid bättre än ett membrantangentbord, om man ska se till kvalité, sedan kan man ju alltid föredra membran känslan framför den mekaniska, men det är en annan sak.

Permalänk
Medlem

Även stuktionen är bättre på mekaniska över lag, tyngre stabilare.

Permalänk
Medlem

Returnera skiten och be om att få pengarna tillbaka. Ett bra icke-mekaniskt tgb är MS Sidewinder X4, som har bättre anti-ghosting än ett G19 och kostar bara runt 400 kr.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Returnera skiten och be om att få pengarna tillbaka. Ett bra icke-mekaniskt tgb är MS Sidewinder X4, som har bättre anti-ghosting än ett G19 och kostar bara runt 400 kr.

224:- på cdon kostar X4 nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Att jämföra mekaniska tangentbord med membran tangentbord går inte, mekaniska tangentbord är i en HELT annan liga. Så oavsett om det är steelseries eller inte så är det Cherrys brytare som sitter i alla mekaniska tangentbord du får tag på i Sverige, ett tangentbord med cherrys brytare är alltid bättre än ett membrantangentbord, om man ska se till kvalité, sedan kan man ju alltid föredra membran känslan framför den mekaniska, men det är en annan sak.

Nej ett mekaniskt är inte alltid bättre, och det är klart man kan jämnföra, bara sweclockers medlemmar som får orgasm av mekaniska tbord. Jag hade ett 6G och det var inte "kvalité", brytarna kanske men mer än så var det inte, resten kunde man hittat på Lidl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Nej ett mekaniskt är inte alltid bättre, och det är klart man kan jämnföra, bara sweclockers medlemmar som får orgasm av mekaniska tbord. Jag hade ett 6G och det var inte "kvalité", brytarna kanske men mer än så var det inte, resten kunde man hittat på Lidl.

Tja jämför skalet på ett 6gv2 mot valfrigg rubberdome så är rubberdome rätt säkert mer plastigt och sämre kvalite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Tja jämför skalet på ett 6gv2 mot valfrigg rubberdome så är rubberdome rätt säkert mer plastigt och sämre kvalite.

Det var dessa saker som jag menade inte va bra med mitt, och knapparna var väldigt dåliga och tappar färgen.

Permalänk
Medlem

Klart det finns grejer med varierande kvalitet.
Alla har ju olika tycke & smak med, jag gillar mitt Steelseries 7G mycket bättre än det måndagsexemplar till G19 tangentbord jag köpte. G19 bordet var fint men det här slår det tycker jag.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini