Permalänk
Medlem

Ingen bild

Visste inte om jag skulle lägga det här i eller i grafikkort tråden, men moderaterna får väl fixa det om jag har lagt det fel, ber om ursäkt.

Bytte chassi nyligen från nått gammalt antec till ett NZXT GUARDIAN 921 RB, samma storlek och så vidare så tänkte att det inte borde vara så jobbigt att få ihop skiten. (värt att tillägga att jag inte är så extremt data kunnig)

Alla komponenter blev överförda och allt verkade funka, men när jag försökte sätta igång mina skärmar så var det fortfarande svart och ingen signal delades ut till dom.

Mitt grafikkort är ett Gainward Geforce GTX 260 och enda kontakterna i den ska väl bara vara de två pci-e 6 pin från nätaggregatet.
Båda fläktarna på kortet roterar när datorn är igång, tycker att det i sig borde indikera på att det funkar, men vad vet jag.

En polare till mig tipsade om att det kunde vara att jag hade glömt att koppla in ström till processorn, och den 4 pins kontakten från aggregatet sitter i moderkortet strax under processorn så det är det inte. Har total slut på lösningar så hoppades att någon utav er hade något som kunde hjälpa mig, har nämnligen ett lan hos mig och ser ut som ett mongo.

Uppskattar (fort) svar!
Tack på förhand.

Permalänk

Kolla så att GFX kortet verkligen sitter på plats och kontakterna från PSUn sitter som det ska !

Du skulle kunna pröva resetta BIOS, har funkat för mig förut.

Eller har du bara fel " source " inställt på skärmarna ?

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Avstängd

använt distanser? testa med ett annat grafikkort.

Permalänk
Medlem

Ja testa med en polares grafikkort eller testa ditt i någon annans burk. (Haha @ "moderaterna"!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainCarl:

Kolla så att GFX kortet verkligen sitter på plats och kontakterna från PSUn sitter som det ska !

Du skulle kunna pröva resetta BIOS, har funkat för mig förut.

Eller har du bara fel " source " inställt på skärmarna ?

Alla kontakter sitter som det ska, jag har kollat det typ hela natten :/ Får testa med BIOS. Nope, skärmarna är som dom ska.

Skrivet av Alle22:

använt distanser? testa med ett annat grafikkort.

Distanser? Allt satt ju i förra chassit, inga nya kablar eller något så det borde ju funka.

Skrivet av Kagamex:

Ja testa med en polares grafikkort eller testa ditt i någon annans burk. (Haha @ "moderaterna"!)

Som svaret ovan, allt funkade för några timmar sedan i min förra burk. Japp, är lite trött så det skulle stå moderatorer, shit happens

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Catch82:

Distanser? Allt satt ju i förra chassit, inga nya kablar eller något så det borde ju funka.

Distanserna sitter mellan moderkortsplåten och moderkortet. Troligtvis så måste du skruva dit dom själv i det nya chassit om de inte redan sitter där.
http://www.online-tech-tips.com/wp-content/uploads/2010/06/Mo...

Permalänk
Medlem

resetade bara BIOS, allt funkar typ nu. Tack ska ni ha för er hjälp och tid!

Permalänk
Medlem

Okej, kom på att jag hade glömt att koppla in cd läsaren till moderkortet, för att göra det så behövde jag ta ut grafikkortet (allt annat satt kvar).
När jag väl skulle sätta igång datorn började den låta som fan. Ljudet kom från grafikkortets två fläktar.
Mina två skärmar startar inte upp, testat både med vga och hdmi ingången. Har även testat att reseta bios ännu en gång. Känns som att min dator håller på att falla isär, skulle uppskatta all hjälp!
Kan även ta bilder om det skulle hjälpa.

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com