Permalänk
Medlem

Tangentbord med annorlunda layout bla Del..

Tjo!

Jag har förälskat mig en smula i tangentbord som är lite mindre och där Delete-tangenten
sitter bredvid piltangenterna. Det är otroligt praktiskt att ha Del precis vid tummen om man
redigerar film eller bild.

Har just nu ett ganska värdelöst Revoltec. Jag köpte det på Inet för en ganska billig peng
men det första jag fick funkade inte med versaler vid shift, endast med caps så det blev ett
byte. Det jag har nu funkar men många tangenter är helt vita och bakgrundsbelysningen
slutade fungera ganska snart.

Jag söker ett tangentbord med liknande layout på tangenterna och med belysning.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Bara gamers här så jag förstår att jag inte får några tips alls.

Har kollat Inet, komplett och Dustin utan resultat. *suck*

Permalänk
Medlem

Nu har jag inget direkt svar till dig, men bara en lösning jag tänkte på.

Razers Black Widow har funktionen att programmera om varje knapp, så du skulle t ex kunna göra om den högra CTRL (den brevid piltangenterna) till en DEL knapp.

Permalänk
Medlem

Du kan göra det reyintaz sa på alla tangentbord. http://www.randyrants.com/2011/12/sharpkeys_35.html

det du gör är att du programmerar om en knapp så den agerar som en annan i registret.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen men jag behöver fortfarande ett tb i samma storlek även
om jag kan programmera om tangenterna.

Permalänk
Medlem

kolla på tradera? där säljs ju lite allt möjligt.

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Det finns även på Dustin där jag hellre köper det. Rätt storlek fel layout. Funderade även en kort sekund
på det soldrivna.

Permalänk
Medlem

Inga problem, dom är rätt svåra att hitta med kompakta tangenter tycker jag.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Nu är det nära men DEL satt på en mer udda plats än den jag önskar

Permalänk
Skrivet av Medzii:

Kör själv med det tangentbordet och jag gillar det verkligen, särkilt för att det tar upp så lite plats och för att det är billigt.

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!