Drivrutiner utan något fult alternativ i högerklicksmenyn?

Permalänk

Drivrutiner utan något fult alternativ i högerklicksmenyn?

Går det att installera drivrutiner utan att behöva få med ett fult alternativ i högerklicksmenyn på köpet?

Alltid när jag har laddat ner och installerat drivrutiner till Radeon-grafikkort så har det alltid lagt sig en ful "länk" till "Catalyst Control Center" i högerklicksmenyn i Windows som jag vill slippa. Jag vill bara ha just drivrutiner, inte något annat skräp...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk

Tack! Jag fann dock en annan lösning, nämligen att det gick att strunta i att installera, eller avinstallera, just Catalyst Control Center när man installerade från filen 12-2_vista_win7_64_dd_ccc.exe. Vad jag har förstått det som så har Catalyst-grejen ingenting med själva drivrutinerna att göra, utan är bara ett gränssnitt för de som vill pilla lite med diverse inställningar hos grafikkortet?

Har jag fel?