Buggat vatten. Grafikkorts fel eller något konstigt med spelet?

Permalänk
Inaktiv

Buggat vatten. Grafikkorts fel eller något konstigt med spelet?

Var i Whiterun då jag upptäckte att vattnet var lite konstigt. Såg ut som om datorn inte kunde läsa in textures till vattnet.
Någon som har upplevt det här problemet eller är det bara jag?
Är det problem med grafikkortet eller är det bara något som är fuckat med spelet?

Ser nästan ut som artifacts x)

Flyttar man sig lite så kommer det "vanliga" vattnet fram. Den konstiga delen är typ som ett täcke som försvinner om man går närmre.

Kan tillägga att jag inte kör med High Texture packet och mina inställningar är på High och inte Ultra

Permalänk
Medlem

Det ser inte ut som artifacts, det kan ju alltid vara skyrim som, som vanligt, är otroligt buggigt!

Permalänk
Medlem

Sådär gör mitt grafikkort i ganska många spel (dcuii 580), allra helst är det märkvärt i stalker-spelen där man kan vara förföljd utav skuggor som har dom där kanterna.

I Homefront hade jag problem tills jag slog igång Vsync, då blev det finemang.

I skyrim har jag inga problem. Men det kan vara för att jag kört med Vsync forever, sen jag fick "till det" i homefront. Vissa spel som har jag inga problem utan vsync dock, typ star craft 2 och payday.

Permalänk
Medlem

Nvidia kan inte göra drivare

Skämt åsido så tror jag ditt grafikkort är i form och att det bara är skyrim som spökar med dej! Du kan ju iofs kolla om nvidia släppt några nyare drivrutiner än de du har, som råder bot på detta.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chimo:

Nvidia kan inte göra drivare

Skämt åsido så tror jag ditt grafikkort är i form och att det bara är skyrim som spökar med dej! Du kan ju iofs kolla om nvidia släppt några nyare drivrutiner än de du har, som råder bot på detta.

Kan ju kanske vara drivrutinerna då jag inte har uppdaterat dom på ett tag.

Tack för alla svar
Känns bra att veta att det inte är grafikkortet som spökar iallafall

Permalänk
Medlem

Hur hög fps har du? Är V-sync eller någon annan fps-limiter igång?
Skyrim fuckar ur totalt i över 110 fps av någon anledning.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.