iPad 3, kommer apparna anpassas?

Permalänk

iPad 3, kommer apparna anpassas?

Hej!

Jag sitter och funderar på att köpa en iPad, det sista hindret jag tänker på är, efter att ha forskat lite visar det sig att iPad 3 verkar få urusel upplösning i apparna, anledningen är ju självklar, men kommer utvecklarna att anpassa dessa efter iPad 3? För om alla appar ska ha sjukt kass upplösning känns det ju värdare att ha en iPad 2 faktiskt. Kommer detta fixa sig med tiden?

Tacksam för svar, mvh P.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill utvecklarna att deras app ska fortsätta vara populär så är det givet för dem att fixa till det. Så svaret blir Ja

Precis som när iPhone 4 kom, det gick väl bara på någon månad så var nästan alla appar högupplösta.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Det är väl rätt givet de anpassas, iaf alla större appar.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Tack för svar, då blir det ett köp då!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte min dagen den kom ut, och jag har redan sett att apparna har börjat anpassats, Sen så måste jag rekommendera iPhoto till dig också, den är helt fantastisk !: )

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag köpte min dagen den kom ut, och jag har redan sett att apparna har börjat anpassats, Sen så måste jag rekommendera iPhoto till dig också, den är helt fantastisk !: )

Hur är det med överhettningen man läser om över allt? Forumrage all over the internet! Är det ett problem? Kan man lösa det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Hur är det med överhettningen man läser om över allt? Forumrage all over the internet! Är det ett problem? Kan man lösa det?

Själv har jag aldrig haft en padda av något slag innan så jag har inget att gämföra med.

Men har aldrig lyckats få den att överhettas. Just nu sitter jag med den i sängen och skriver med spotify i bakgrunden, jag har den i knät och jag tycker inte att den blir så varm. Ja testar genom att sätta den mot kinden och då änner man att den är kallare än huden.

Sen om man håller i den väldigt länge så kan den bli varm, men då hjälper din kropp till att värma upp den med.

Så jag torrmark värmeproblemen inte riktigt finns där, utan att någon någonstans har överdrivit det lite.

Sen skrev de att den tappar wifi och inte har bra teckning. Antingen är det någon som typ sitter på den när dem mäter eller så har de riktigt kasst wifi, för Jag har aldrig tappat wifi, och ligger nästan alltid på full täckning.

Så jag tror inte att du kommer att känna av någon av problemen.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Hur är det med överhettningen man läser om över allt? Forumrage all over the internet! Är det ett problem? Kan man lösa det?

Det är totalt överdrivet. Den är lite varmare än iPad 2. Tror det folk reagerar på är att iPad 2 känns kall eftersom tempen ligger strax under hudens och aluminium leder värme bra från huden. På nya iPad är tempen istället strax över hudens och därför känns ljummen.

Jämfört med vilken laptop som helst är nya iPad kall. Skärmen är den som alstrar mest värme och drar mest batteri. Du sparar massor på att dra ner brigthness till 60-70% istället för att maxa den. Skärmen är ljus nog ändå. Nya skärmen e helt underbar. Blir svårt att sitta med iPad 1 på jobb imorgon.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

Det är totalt överdrivet. Den är lite varmare än iPad 2. Tror det folk reagerar på är att iPad 2 känns kall eftersom tempen ligger strax under hudens och aluminium leder värme bra från huden. På nya iPad är tempen istället strax över hudens och därför känns ljummen.

Jämfört med vilken laptop som helst är nya iPad kall. Skärmen är den som alstrar mest värme och drar mest batteri. Du sparar massor på att dra ner brigthness till 60-70% istället för att maxa den. Skärmen är ljus nog ändå. Nya skärmen e helt underbar. Blir svårt att sitta med iPad 1 på jobb imorgon.

Bra sammanfattat

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

Det är totalt överdrivet. Den är lite varmare än iPad 2. Tror det folk reagerar på är att iPad 2 känns kall eftersom tempen ligger strax under hudens och aluminium leder värme bra från huden. På nya iPad är tempen istället strax över hudens och därför känns ljummen.

Jämfört med vilken laptop som helst är nya iPad kall. Skärmen är den som alstrar mest värme och drar mest batteri. Du sparar massor på att dra ner brigthness till 60-70% istället för att maxa den. Skärmen är ljus nog ändå. Nya skärmen e helt underbar. Blir svårt att sitta med iPad 1 på jobb imorgon.

Som sagt, något överhettningsproblem finns inte.
Tycker att 50% ljusstyrka räcker för det mesta!

Apparna kommer självklart att få nya upplösningen. Det är grymt att apple höjer ribban såhär, all teknik kommer gå mot högre dpi!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

iPad 3 drar nästan dubbelt så mycket ström, så det är klart den blir varm. Helt normalt.
Notera att den även har nästan dubbelt så stort batteri för att behålla ungefär samma batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malte:

Som sagt, något överhettningsproblem finns inte.
Tycker att 50% ljusstyrka räcker för det mesta!

Apparna kommer självklart att få nya upplösningen. Det är grymt att apple höjer ribban såhär, all teknik kommer gå mot högre dpi!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är väldigt nyfiken på vad svaret från samsung blir. Kommer en del andriod plattor med HDTV upplösning snart men det är ändå en bit ifrån nya iPad

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Medlem

överdrivet

den blir varm men ändå inte lika varm som iPhone 4S kan bli ibland

angående upplösningen så ser saker bättre ut i Retina än i iPad 2 även om det är iPhone-app

Permalänk

Gick och köpte en och skriver ifrån den nu, inga problem än iallafall!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

överdrivet

den blir varm men ändå inte lika varm som iPhone 4S kan bli ibland

angående upplösningen så ser saker bättre ut i Retina än i iPad 2 även om det är iPhone-app

http://www.macrumors.com/2012/03/20/new-ipad-uses-retina-grap...

Klart apparna kommer att anpassas, precis som med iPhone 4 så kommer "retina" eller "hd" apps vara eftertraktade och folk kommer vilja köpa dem. Jag skulle gissa att utvecklarna kommer uppdatera sina appar snabbare för nya iPad än de gjorde för iPhone 4.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk

Någon som köpt 16gb och ångrar sig? Jag ska hämta ut en 16gb idag, musiken har jag på spotify, serier och film streamar jag från dator. Spelar inte så värst mycket på min iphone och tror inte jag kommer göra det på ipaden heller, Klarar man sig med 16gb?
Sett att apparna ökat rejält i storlek

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Skrivet av eHolmberg:

Någon som köpt 16gb och ångrar sig? Jag ska hämta ut en 16gb idag, musiken har jag på spotify, serier och film streamar jag från dator. Spelar inte så värst mycket på min iphone och tror inte jag kommer göra det på ipaden heller, Klarar man sig med 16gb?
Sett att apparna ökat rejält i storlek

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte ju min igår och jag försökte ladda ner appar för att testa lite, jag använder nu 0,9 gb utan att ha laddat in mina offline playlists från sptfy, men jag är rätt säker på att jag klarar mig faktidkt..

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av eHolmberg:

Någon som köpt 16gb och ångrar sig? Jag ska hämta ut en 16gb idag, musiken har jag på spotify, serier och film streamar jag från dator. Spelar inte så värst mycket på min iphone och tror inte jag kommer göra det på ipaden heller, Klarar man sig med 16gb?
Sett att apparna ökat rejält i storlek

Skickades från m.sweclockers.com

Om du gillar foton och har systemkamera (stora filer) så äts minnet snart upp om du börjar synka tusentals bilder. Kan vara värt att tänka på.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb