MDPC-X Tupp-juck eller Kaiserns nya underkläder?

Permalänk

MDPC-X Tupp-juck eller Kaiserns nya underkläder?

Har jag fattat detta rätt..
MDPC-X har så bra sleeves så att man har webbutiken öppen i 12 minuter om dagen ?!
Öppnade 20.00 ikväll och stängde 20.12..

Kan någon hjälpa mig förstå...

Dold text
Visa signatur

Buildning a machine that goes BING!
And a F-18 Simulatormachine that goes "Fox 2"

Permalänk
Medlem

förstår inte heller varför han inte bara kan låta butiken vara öppen och barra skriva att han är upptagen med annat så leverans kan dröja eller nått... man kan ju för fan inte ens se produkterna ..

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem

det e ju det här han vill lite väl! det blir ju hets och status nästan att handla där! dock e det dålig service mind! och det blir ju så att alla sitter ju redo att handla så fort han öppnar= han kan fixa med alla beställningar 12min efter han öppnat och skicka direkt dagen efter! känns som en trevlig bransch! (beroende på hur man ser det)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem
Skrivet av gs242:

det e ju det här han vill lite väl! det blir ju hets och status nästan att handla där! dock e det dålig service mind! och det blir ju så att alla sitter ju redo att handla så fort han öppnar= han kan fixa med alla beställningar 12min efter han öppnat och skicka direkt dagen efter! känns som en trevlig bransch! (beroende på hur man ser det)

Blir bara arg när jag inte ens kan få se produkterna.. Får "våga vägra tankar":S

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem

Att man inte ens kan se vad han har i butiken känns otroligt oseriöst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakbob:

Blir bara arg när jag inte ens kan få se produkterna.. Får "våga vägra tankar":S

Du kan se produkterna om du går in i den tyska delen, dock måste man beställa från den engelska. Om man skapar ett konto sparas kundvagnen om affären hinner stängas så att du kan köpa senare under nästa "öppettid".

Permalänk
Proffsmobbare

Det är för att han har drabbats av sjukdom och fått lugna ner tempot. Det är oerhört många ordrar per dag som passerar där, han har blivit tvungen att bara ha en liten lucka per dag och blir redan där överöst.

Om det är några frågor så kan jag svara på dessa, Nils är en nära vän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Om det är några frågor så kan jag svara på dessa, Nils är en nära vän.

Varför säljer han inte sleeve till återförsäljare om han inte orkar själv? Jag tror han har sagt att han inte vill tjäna pengar på detta, utan bara gör det för att glädja andra, men då borde han väl kunna sälja åt återförsäljare så att man faktiskt kan beställa under mer än 12 minuter om dan.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Marcusk:

Varför säljer han inte sleeve till återförsäljare om han inte orkar själv? Jag tror han har sagt att han inte vill tjäna pengar på detta, utan bara gör det för att glädja andra, men då borde han väl kunna sälja åt återförsäljare så att man faktiskt kan beställa under mer än 12 minuter om dan.

Frågorna om varför han inte vill ha återförsäljare är eviga.

Han vill behålla den personliga upplevelsen som man får när man köper där, med kontakt, frågor och hjälp. Han vill ha full kontroll på vad han säljer och var det hamnar. Dessutom tvekar jag själv på att det finns återförsäljare sugna på non-profit.

Han tillverkar själv, han paketerar själv, han säljer själv.

Det är inte alltid 12 minuter, ibland är det uppåt timmen. Det beror på hur snabbt kvoten fylls upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Det är för att han har drabbats av sjukdom och fått lugna ner tempot. Det är oerhört många ordrar per dag som passerar där, han har blivit tvungen att bara ha en liten lucka per dag och blir redan där överöst.

Om det är några frågor så kan jag svara på dessa, Nils är en nära vän.

Stämmer väldigt bra detta, han får som sagt ta det lugnare men även dem här små öppettiderna han har dagligen ger han över en månads totalarbete...
Det är bara att pricka in tiderna och sitta vid datorn när tiden väl är inne för butiken.
Jag har gjort 4 ordrar nu på 3 veckor och jag har inte märkt några problem hittils...bara ni vet vad ni skall ha så ska det gå fort att göra klart hela ordern
Orkar du inte vänta så finns det andra du kan beställa hem sleeve ifrån
Som Stefan tex

Lycka till nu!

Permalänk
Skrivet av Laine:

Det är för att han har drabbats av sjukdom och fått lugna ner tempot. Det är oerhört många ordrar per dag som passerar där, han har blivit tvungen att bara ha en liten lucka per dag och blir redan där överöst.

Om det är några frågor så kan jag svara på dessa, Nils är en nära vän.

Om möjligt så border de som är inne i butiken få avsluta och betala.

Bigone

Visa signatur

Buildning a machine that goes BING!
And a F-18 Simulatormachine that goes "Fox 2"

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Bigsweede:

Jag nu förstår att han vill begränsa arbetet pga sin situation, det är Fair enough..
Förslagsvis så kan han, om möjligt låta de som är inne i affären avsluta och betala.
Jag köper också att det ev kan ta längre tid för leveransen

Bigone

Jag förstår hur du tänker och att man reagerar såhär.
Väldigt tråkigt när man hamnar i kläm för låset, men det är en "global" låsning av hela engelska sidan som sker, den tar i nuläget inte hänsyn till aktiva kundkorgar, som du märker.

Han är dock en man med väldrigt strikta principer, allt ska ske kompromisslöst och leveranstiderna ska vara som ett klockverk. Är det köpt då så ska det vara framme då.

Det är en av grundpelarna i företaget.

Permalänk
Skrivet av Laine:

Jag förstår hur du tänker och att man reagerar såhär.
Väldigt tråkigt när man hamnar i kläm för låset, men det är en "global" låsning av hela engelska sidan som sker, den tar i nuläget inte hänsyn till aktiva kundkorgar, som du märker.
Han är dock en man med väldrigt strikta principer, allt ska ske kompromisslöst och leveranstiderna ska vara som ett klockverk. Är det köpt då så ska det vara framme då.
Det är en av grundpelarna i företaget.

Det är OK.. nu förstår jag bakgrunden och köper det !
Hoppas Nils kryar på sig och ökar tillgängligheten !
Case closed !

BigOne

Visa signatur

Buildning a machine that goes BING!
And a F-18 Simulatormachine that goes "Fox 2"

Permalänk
Medlem

Aja får helt enkelt tillverka egna cable management prylar.. är ju knappast några unika grejer. Blev så jävla trött när jag fick hem djungelapas och dom visade sig vara tillverkade av plast.. vilket inte stod i beskrivningen. Och när jag går in på mdpc har han stängt butiken igen.. suck

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakbob:

Aja får helt enkelt tillverka egna cable management prylar.. är ju knappast några unika grejer. Blev så jävla trött när jag fick hem djungelapas och dom visade sig vara tillverkade av plast.. vilket inte stod i beskrivningen. Och när jag går in på mdpc har han stängt butiken igen.. suck

Hmm vilken produkt syftar du på?
Om det är vanlig sleeve du letade efter så brukar dom vara tillverkade i plast

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Hmm vilken produkt syftar du på?
Om det är vanlig sleeve du letade efter så brukar dom vara tillverkade i plast

Nej syftade på dessa
Bara antog att dom var av aluminium, stål eller whatever. :/
Har dock redan hunnit göra några egna av aluminiumplåt som ser minst lika "kompromisslösa" ut som Nils produkter.

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakbob:

Nej syftade på dessa
Bara antog att dom var av aluminium, stål eller whatever. :/
Har dock redan hunnit göra några egna av aluminiumplåt som ser minst lika "kompromisslösa" ut som Nils produkter.

Ah då förstår jag, ska lägga till detta i beskrivningen.
Är det något; minsta lilla så tveka inte att maila mig ang produkter

Permalänk
Medlem

som sagt idag har vi djungelapas sortiment i sverige oxå, prova där

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

det mest logiska här vore ju att trissa upp priset så att efterfrågan går jämnt upp med tillgången.. men ikke!

Permalänk
Skrivet av jakbob:

Nej syftade på dessa
Bara antog att dom var av aluminium, stål eller whatever. :/
Har dock redan hunnit göra några egna av aluminiumplåt som ser minst lika "kompromisslösa" ut som Nils produkter.

Du vet att MDPC-X är också gjorda i plast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptendum:

Du vet att MDPC-X är också gjorda i plast?

Näe, såg ut som metall på bilderna.. Men Aja har gjort ett verktyg som jag bockar egna i aluminium med... Tar typ 30sec / clips att tillverka så knappast någon biggie.

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem

Garvade ihjäl mig på titeln...