Permalänk
Medlem

C&C Generals problem

Tja!
jag installerade nyligen C&C generals, o det craschar varje gång jag försöker starta det. kommer fram ett fönster där det står serious error.
jag trycker ner det fönstret o så kommer ett annat fönster fram där det står, game.dat har slutat att fungera.

jag har installerat om spelet 3 gånger o testat köra som administratör, samma problem. kan inte köra XP mode för jag har W7 home-premium.

några idéer?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elit 430, PSU: Silver Power sp-ss500, Moderkort: MSI B75MA-P45, CPU: I7 3770 3,4 ghz, GPU: Gigabyte Gtx 760 Windforce x3, 16 gb Ram, SSD: Kingston HyperX 3K 240GB, HDD: WD Caviar Green 500GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wigra:

Tja!
jag installerade nyligen C&C generals, o det craschar varje gång jag försöker starta det. kommer fram ett fönster där det står serious error.
jag trycker ner det fönstret o så kommer ett annat fönster fram där det står, game.dat har slutat att fungera.

jag har installerat om spelet 3 gånger o testat köra som administratör, samma problem. kan inte köra XP mode för jag har W7 home-premium.

några idéer?

Har du tagit ner senaste patchen från EA?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

japp, uppdaterade precis till patch 1.08 som ska vara senaste. men nu kom ett annat error fram, som säger tekniskt error. överhettad dator, fördålig hårdvara etc.
o det vet jag att jag inte har...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elit 430, PSU: Silver Power sp-ss500, Moderkort: MSI B75MA-P45, CPU: I7 3770 3,4 ghz, GPU: Gigabyte Gtx 760 Windforce x3, 16 gb Ram, SSD: Kingston HyperX 3K 240GB, HDD: WD Caviar Green 500GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wigra:

japp, uppdaterade precis till patch 1.08 som ska vara senaste. men nu kom ett annat error fram, som säger tekniskt error. överhettad dator, fördålig hårdvara etc.
o det vet jag att jag inte har...

Är det installerat från köpt skiva eller nerladdat från tpb eller liknande..?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köp på skiva... jag testade o ladda ner en crackad version (jag äger ju ändå spelet lixom) men får samma problem där

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elit 430, PSU: Silver Power sp-ss500, Moderkort: MSI B75MA-P45, CPU: I7 3770 3,4 ghz, GPU: Gigabyte Gtx 760 Windforce x3, 16 gb Ram, SSD: Kingston HyperX 3K 240GB, HDD: WD Caviar Green 500GB.

Permalänk
Medlem

Prövat olika kompabilitetslägen och liknande? Sist jag körde Generals var nog under vista tiden så kan tyvärr inte ge någon feedback där, men känns inte riktigt som windows 7 är problemet.

Har du prövat att googla felmeddelandet i hopp om att någon annan haft samma problem?

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Gjorde som det stod där, men fuckar fortfarande...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elit 430, PSU: Silver Power sp-ss500, Moderkort: MSI B75MA-P45, CPU: I7 3770 3,4 ghz, GPU: Gigabyte Gtx 760 Windforce x3, 16 gb Ram, SSD: Kingston HyperX 3K 240GB, HDD: WD Caviar Green 500GB.

Permalänk
Medlem

Testat lira Zero hour med senaste patchen?

Permalänk
Medlem

äger inte zero hour...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elit 430, PSU: Silver Power sp-ss500, Moderkort: MSI B75MA-P45, CPU: I7 3770 3,4 ghz, GPU: Gigabyte Gtx 760 Windforce x3, 16 gb Ram, SSD: Kingston HyperX 3K 240GB, HDD: WD Caviar Green 500GB.