Logitech Performance Mouse MX - batteriproblem.

Permalänk
Medlem

Logitech Performance Mouse MX - batteriproblem.

Hej forumet.

Nu är det så att min gamla trotjänare MX Revolution tillslut gav upp, slutade ta laddning helt i "vaggan". Så jag ringde Logitech's support och de var snälla nog att skicka mig en ny mus men eftersom Revolution utgått så fick jag en Performance Mouse MX. Ligger inte riktigt lika bra i munnen, men men.

Och nu efter 2 veckor så börjar jag seriöst störa mig på batteritiden. Första gången laddade jag den i nästan 24 timmar, då höll den i kanske 10 timmar. "Skumt" tänkte jag men skit samma, pluggade i USB-sladden och körde vidare. Efter att den laddat i ytterligare en dag så tänkte att nu får det fan vara nog, jag har ju fått en trådlösmus (btw så är kontakten man pluggar i musen överdrivet fet och klumpig så spela med den är ju ett helvete) så jag tog ut sladden. Men vad händer? Jo, nästa dag var det dags att ladda den igen.

Jag har provat allt, nät-adaptern i olika vägguttag, olika USB-uttag, bytt AA-batteriet i den mot ett fullladdat GP powerbank batteri som funkar klockrent i mina wiimotes.

Som högst att jag fått den att fungera i ca. 24h och det är knappast acceptabelt om man jämför med min MX Revolution som höll, i sitt esse, nästan 1 och en ½ vecka.

Nån som har samma/liknande problem? Har ringt Logitech men de fortsätter bara hitta på nya sätt jag ska ladda den på. Tycker det skulle vara konstigt att varenda eluttag i mitt hus och USB-uttag på datorn skulle ge svag ström. *host*

Kan de skickat mig ett s.k. måndagsexemplar?

Tacksam för svar.

//GripeN90

Permalänk
Medlem

Hej!
Nu finns det ingen direkt specifikation på hur länge musen skall kunna användas innan nästa laddning (det beror ju helt på hur mycket man använder den etc), men jag håller verkligen med om att 24 timmar är störtlöjligt. Ring du igen och förklara problemet så skall du se att det blir fixat. Se till att ha referensnumret redo och nämn att Catia vet om felet

Permalänk
Medlem

Hej igen.

Nu har jag pratat med Logitech, nämnde Catia och de gick med på att skicka ut en ny mus till mig. Otroligt smidigt.

Tusen tack för din tid och ditt svar, Catia.

Länge leve Logitech och deras kundsupport!

Permalänk
Medlem

Kul att höra att det gick bra

Permalänk

Logitech 4 the win!

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk

Hur lång räckvidd är det på den här musen?För jag funderar på den eller Microsoft Sidewinder X8.Måste ha en mus som klarar skapliga avstånd för jag surfar från soffan via projje.
Mvh/Jonas

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 3.2GHz,MSI K9A Platinum AMD 580X CrossFire,PowerColor Radeon HD 3870 512MB,OCZ DDR2 PC6400 4096MB,Raptor 74GB,Digital Caviar SE16 500GB,Antec p180,Tagan 580W,Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet,Vista X64 Ultimate

Permalänk

Ingen som vet?

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 3.2GHz,MSI K9A Platinum AMD 580X CrossFire,PowerColor Radeon HD 3870 512MB,OCZ DDR2 PC6400 4096MB,Raptor 74GB,Digital Caviar SE16 500GB,Antec p180,Tagan 580W,Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet,Vista X64 Ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linkannr3
Hur lång räckvidd är det på den här musen?För jag funderar på den eller Microsoft Sidewinder X8.Måste ha en mus som klarar skapliga avstånd för jag surfar från soffan via projje.
Mvh/Jonas

Så länge du inte har projektorn i ett kassaskåp är det ingen fara. 5m+

Tycker själv att Performance är skönare än sidewinder.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Sladdlängder?

Hej!

Lånar tråden lite och tänkte höra efter hur långa sladdarna är som medföljer, har googlat runt som en dåre och inte ens Logitechs egna hemsida skriver ut hur långa sladdarna är.

Kan någon mäta sladdarna eller ge mig exakt specifikation på annat sätt?

EDIT: Blev oavsett den utan svar ifrån er här och jag älskar den! Har länge användt mig av MX900 som var värstingen innan Revolution och hoppade därför över Revolution dvs. Me loves Logitech-prylar. Over n' out!

Permalänk
Avstängd

Logitech Performance Mouse MX

Det är första gången jag använder en mus från Logitech. Liksom flera av er så gillar jag deras produkter, men förtroendet naggas i kanten när jag märker att aktuell mus måste laddas ofta. Jag använder även den sladdburna Illuminated Keyboard och där har en tangent lossnat, men det är en annan historia.

Jag använde under lång tid Microsoft Wireless Optical Mouse 5000 men den är väldigt gammal i datorvärlden, med en mottagare som är lika stor som musen självt. Den använder två R6-batterier och räcker över 1 månad med min användarfrekvens. Den nya Performance Mouse MX håller sig "vaken" knappt två veckor innan det är dags att plugga in sladden. Alltså, drar P M MX mycket ström eller vad då? Måste man alltid stänga av musen när den inte används för att spara ström? Även om jag använder avstängningsreglaget under musen så märker jag ingen stor skillnad. Den använder förvisso bara en R6:a (AA), men det har gått många år sedan de trådlösa mössen gjorde sitt intåg - en trådlös mus ska hålla längre!

Eftersom GripeN90 har prövat GP-batterier med samma problem så tänker jag inte heller göra det. Det medföljande batteriet ligger på 2000 mAh så jag tror inte att 2700 mAh skulle bidra så särskilt mkt.

Jag har pluggat in nano-mottagaren bakom datorn, men kommer att pröva den medföljande förlängningsadaptern och sätta mottagaren där för att testa om musen håller längre.

Slutligen tycker jag att när man köper deras dyraste mus så borde batteritiden vara bättre än vad den är nu. Den stora floppen vore ju om Logitech uppmärksammar detta problem och släpper en motsvarande modell med bättre batteri-prestanda, och så sitter vi användare här med en avancerad mus som håller i alltifrån 24h - 2 veckor.

Vore trevligt om fler användare av Performance Mouse MX kommenterar denna tråd.

Nu måste jag avsluta detta inlägg för nu blinkar musen RÖD.

Permalänk
Medlem

Nu har jag en logitech G9 till vardags och använder min performance mx rätt sällan. Men jag har då verkligen inte upplevt någon dålig batteritid. Tycker aldrig man behöver ladda den.

Permalänk
Avstängd

Driftstid

När jag ringde till Logitech så sa dom att Performance MX ska hålla (ca) 30 dagar innan nästa laddning. Bara så ni vet

Det finns en annan trådlös mus från Logitech, Wireless Mouse M505. Jag vill ju inte göra någon jämförelse mellan de två, men enligt Logitech ska M505 hålla ca 15 månader. I procent räknat så är det en enorm skillnad. Laddar hellre en mus om 517 dagar istället för 10 dagar för MX-musen.

Permalänk
Medlem

sitter själv med MX revolution och jag tycker inte att jag behöver ladda ofta alls tror inte jag har laddat den mer än kanske 15ggr och jag har den igång varje dag och snittar väl med 5h om dan i all fall och har haft min i 2år nu tror jag (är inte helt säker när jag köpte den känns som en del av mig<3) men jag kan inte klaga på batteri tiden skulle däremot vara bra om man kunde trycka in en sladd och ladda medan man spela.

tyvärr är inte allt bra med den min usb-reciver måste sitta i fronten för att jag inte ska behöva lyfta upp musen i ca 1sek när den låser sig var femte minut:S kanske ska ta kontakt med logitech.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk

Jag sitter med en Logitech Performance MX som jag också upplever som usel i batteritid. Den brukar hålla 4-6 dagar.
kanske 2 veckor om jag använder avstängningsknappen under den, men det ska jag väl inte behöva göra?

Kan det ha att göra med ifall jag inte installerat deras program?

Permalänk
Medlem

verkar jobbigt att behöva vända på musen för att stänga av och på
tycker att batteritiden var bra på Revolution modellen, skumt om de gör en med sämre batteritid, måste vara lasern och kanske sändaren som spökar...

Fråga: Är laddnings problemet erkänt på revolution så är det lite segt då jag slutade använda min pga exakt samma fel. (inte tänkte man på garanti då inte, men nu tycker jag mig ha läst det på flera ställen... kanske ska ringa till logitech och snacka med dem imorgon...)

svar: inte erkänt, men visst kanske man kan ha otur.

Tack till logitech för bra support!
fick svar på mina frågor om Mx Revolution och performance Mx.
blir en Performance Mx!
Skriver i tråden om jag tycker något om batteritiden, men utgår från att den är bra!

Del 2

efter att ha packat upp nya fina preformancemouse Mx och provat den ett tag, så måste jag säga att jag gillar allt, utom att den inte har samma form som qpad 5k eller razer mamba, jag har inte hittat det ultimata greppet på den än.. kanske kan bli bättre när man inte tänker på hur man håller i musen, men tex qpad 5k, gillar man eller inte. går relativt snabbt att märka. med Pm Mx så måste man nog ha den ett tag för att veta om det är drömmen eller mardrömmen..

Funderar på att bygga om mössen till en Qpad MX ta allt från Qpad musen förutom unifying reciever dvs trådlöst, Mx scroll hjul (gillar frirullet), och plattan för tummen

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av GripeN90:

Nu är det så att min gamla trotjänare MX Revolution tillslut gav upp, slutade ta laddning helt i "vaggan".

Hej allihop!

Samma sak händer med min favoritmus! Jag älskar att cadda med den musen och har testat mx performance MEN upptäckte att scrollknappen behöver tryckas lätt neråt-höger annars glappar den. (har inte använt den tillräckligt länge för att märka bateriproblem, lämnade tillbaka den efter ett par dagar)

Hur upplever ni den? Jag kanske fick nått måndagsexemplar eller behöver vänja mig. Hur som helst måste jag nu skaffa ny mus till catia och SolidWorks. Haft min revolution i ett par år nu så den har tjänat mig fantastiskt bra! Vilken ska man välja om man utgår ifrån MX revolution??

Permalänk
Medlem

Har haft en Performance MX i ca en månad nu och är varken nöjd eller missnöjd. Det mest störande är scrollhjulet som måste tryckas precis rakt ned för att fungera. Så som musen är utformad innebär det att man får trycka lite till vänster av hjulet för att det ska bli rakt.

Battertiden är värdelös. Min räcker i ca 100 timmar vid användning, dvs inte ens två veckor om du sitter 8h/dag. Dock är det ju inte hela världen att ladda den under natten nån gång i veckan. Man laddar ju mobiltelefonen varje dag..

Hur som helst så känns detta INTE som en mus för 900:-, snarare omkring 600:-. Jag har dock valt att behålla min då jag inte hittat någon skönare trådlös modell med likadan uppsättning av knappar. Det steglösa scrollhjulet är förövrigt GULD!

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Gjorde som så att jag kontaktade Logitech genom mail och berättade om min Mx Revolution. Fick snabbt svar att den har utgått deras sortiment och att de skickar en Mx Performance. Helt otrolig support! <3 Logitech!

Permalänk
Avstängd

Hej alla, Jag kör med en gammal MX1000, laddningen krånglar ibland men det beror på att det blir beläggning på kontakterna. Eftersom jag inte är så noga med garantin som ändå gick ut för evigheter sedan så har jag även skruvat isär den för att göra rent delarna, särskilt motståndet till scrollhjulet, dvs den lilla fjädern. Blev som en helt ny mus efteråt. Ang batteriet i den så såg det ut som ett standardbatteripack. borde inte vara några problem att byta ut eller göra ett eget. Utrymme finns det om man vill dubbla men då blir det en annan tyngd.

Permalänk

Köpråd

Jag har funderat att köpa mig en Logitech Performance MX Mus. De hade den på CDON för 579kr, vilket jag tyckte var ett helt ok pris. Det jag blev lite förvånad över var diverse problem som jag hörde många ha med den musen. Är det någon som vet hur länge man kan köra på en laddning?
Jag har en annan mus från logitech MX 620 och den behöver man nästan aldrig byta batterier i. Varför kan de inte ha vanliga standardbatterier i ovanstående mus, utan måste ha ett batteripack som är svindyrt att byta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moonlightman:

Jag har funderat att köpa mig en Logitech Performance MX Mus. De hade den på CDON för 579kr, vilket jag tyckte var ett helt ok pris. Det jag blev lite förvånad över var diverse problem som jag hörde många ha med den musen. Är det någon som vet hur länge man kan köra på en laddning?
Jag har en annan mus från logitech MX 620 och den behöver man nästan aldrig byta batterier i. Varför kan de inte ha vanliga standardbatterier i ovanstående mus, utan måste ha ett batteripack som är svindyrt att byta.

Hej!

Som jag har skrivit någonstans här på tråden så ska musen hålla ca 30 dagar innan du behöver ladda den igen. Det är svaret jag fick från Logitech's support. Det här med batteritider är något som man bör ta med en nypa salt eftersom alla använder dem olika mycket. När jag använder Performance MX så räcker den i ca 7-10 dagar och jag använder den varje dag, ca 2-5 timmar.

Det nickel-metallhydrid-batteri som medföljer ligger på 2000 mAh. Det medföljer också en laddare så du kan ladda den i el-uttaget, eller med den medföljande micro-USB-kabeln. Det går att ladda & använda den samtidigt.

Jag rekommenderar inte Performance MX därför att man måste ladda den ofta. Det ska man inte behöva göra för en mus som kostade mig 900 spänn när den kom. Den kanske har komponenter som drar onödigt mycket energi. Den väger en hel del - 160 gram med batteri. Jag gillar förvisso tunga möss men det gör inte alla.

Permalänk
Avstängd

Nu är det dags att ladda musen.
igen.

Permalänk
Medlem

Väljer mellan denna och M510. CDON säljer Performance MX för 463 kr nu, och M510 är 200 kr billigare. Jag vet, de spelar ju inte riktigt i samma liga, men jag funderar på vilken som är mest prisvärd och vilken jag kommer att bli mest nöjd med i längden.

Stämmer det att Performance MX har både inbyggd batteripack och utbytbart batteri, eller är det det utbytbara batteriet som laddas?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem

Ett vanligt uppladdningsbart batteri tror jag. AA Ni-Mh 1,2 V min. 2000 mAh står det på.
Sedan följer en USB-kabel med för laddning, så att du kan använda musen medan den laddas
(fast då är den ju inte trådlös )

Visa signatur

Keep on boppin´