Permalänk
Medlem

Ny Gamingmus

Jag överväger nu att införskaffa en ny datormus då min får lite konstiga ryck för sig lite då och då. Jag spelar mycket RTS, har spelat och kommer att spela mycket MMO (när GW2/Firefall släpps), jag undrar då vilken gamingmus som är bäst för de ändamålen. Jag har en stor hand, HATAR möss som känns plastiga (t.e.x Razers), och kör med claw grip (vilket kan bero på att min hand just aldrig får plats på mina datormöss). Just nu är jag rätt inne Corsair Vengeance M90 eller Mionix Naos 5000, vad har ni för erfarenheter av dem?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja rekommendera Microsoft Intellimouse 3.0. Dock är den väldigt plastig och ligger under din budget.

Permalänk
Medlem

Logitech g400 är en underbar mus!

Permalänk
Medlem

jag har själv en mionix naos 5000 älskar den och har inte haft några som helst problem med den, Men många har haft problem "sök här elr på google så får du se" så jag rekommenderar den inte. Men kör på Qpad 5k samma grepp och riktigt skön, har ju precis kommit en nyare modell fast tycker originalet är snyggare

Visa signatur

NZXT Switch 810 | Corsair AX 1200W 80+ Gold | GTX 680 4096 mb| i7 2600k 4,4 ghz | Crucial SSD m4 256GB | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASRock Fatal1ty Z77 |

skulle man vilja ha :)

Permalänk
Medlem

Mionix Naos 5000 är grymt skön att hålla i, tror nästan den passar alla. den kan vara lite känslig ibland om det blir damm under lasern så pekaren virrar omkring som en galning. Sen är mjukvaran väldigt bra många fina inställningar samt profiler till olika spel osv...

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Logitech g400 är en härlig mus. Inte bara för spel men även för surfing och annat.
Stor mus för stora händer:)

Visa signatur

Today I didn't even have to use my MK... I gotta say it was a good day

Permalänk
Medlem

Ok, tack för alla tipsen, men är det alltså ingen som faktiskt har en Corsair Vengeance M90?

Permalänk
Medlem

köp qpad5k du kommer INTE ångra dig, speciellt inte om du har stora händer

Permalänk

Logitech g400 hans down. Inga extra onödiga knappar. Annars finns ju g700, verkar som en mysig mus:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Logitech g400 hans down. Inga extra onödiga knappar. Annars finns ju g700, verkar som en mysig mus:)

Nja nu var det ju så att jag letade efter en mus MED dessa "onödiga" knappar. När jag körde mycket MMO så saknade jag knappar till allt, när jag börjar igen vill jag ha tillräckligt med knappar!

Permalänk
Medlem

Gå till butik och testa. Ingen kan tala om för dig vilken som du kommer gilla.

G700 kan passa dig. Själv gillade jag den inte men jag använder inte claw grip och det kändes som en mus där det passar. Knapparna verkade helt ok på den, lätta att nå etc, men gillade inte hur den låg i handen på mig.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

qpad 5k är plastig som fan, men har bra grepp. Inte alla razer möss är plastiga. Testa razer hex och naga. hex har bara 6 makro knappar.

Permalänk
Medlem

Om du har clawgrip så kör på Qpad 5k'en, har du palmgrip så kör Naos 5000! Båda är riktigt bra möss och fungerar ypperligt vad man än utsätter de för haha, dock är det lite skillnad i greppet/hur högt över musmattan handen befinner sig på musmattan. Naos 5000 fungerar bäst på en musmatta med hård yta.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6606217/logitech-g9x-laser-gaming-... : hyfsat stor
http://www.inet.se/produkt/6101545/qpad-5k-pro-gaming-mouse :samma här
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=499731 : här med
Har fått uppfattningen att corsair är rätt nätta i formatet MEN är inte säker åk och kolla och prova!!

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Kör med G700 och är helnöjd, riktigt skön, bra funktionalitet och gillar att man kan köra med sladd eller bara koppla bort den och köra utan om man så önskar.

Men som alltid, bra idé är att gå till en butik och testa hur dom sitter i handen.

Permalänk
Medlem

Naos 5000 och Saiph 3200 är underbara imo, använder en Saiph 3200 sj!

// Bighanded guy o:

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem

Gå och kläm på en Naga tycker jag, den har lite konstig form så den passar säkert inte alla och det är som alltid med razor lite plastvarning på den. Det kan ta lite tid att vänja sig och du kommer säkert svära över fram/bak-knapparna i ett par veckor

Men spelar du ett MMO där du måste använda WASD samtidigt som 1-9,0 är den helt ovärderlig. Tycker den fungerar bra för FPS också även om man i regel inte är i samma behov att byta vapen så ofta, men att slippa lyfta handen/bryta fingrar eller scrolla igenom massa vapen är riktigt skönt. Som sagt det beror helt på vilka spel du ska spela om NAGA fyller någon direkt funktion över en "vanlig" gamingmus. Jag funderade också på corsairs nya men tycker knapparna sitter så oorganiserat

Permalänk
Medlem

Till alla er som länkar Razer möss, gör det inte snälla. Jag har vid flera tillfällen varit och provat Naga, Deathadder, Mamba och några andra (kommer inte ihåg vad de heter) det var extremt plastiga hela högen, och dessutom var de lättare än en fjäder.

Permalänk
Medlem

Sådär då har man beställt Corsair Vengeance M90. Läste recensioner där det stod att den var tung och hade lite trögare macroknappar, vilket är vad jag letade efter! Blir det inge bra får jag helt enkelt sälja den

Permalänk
Medlem

hmpf. rätt så tjurig atm, sensorn gick sönder över en natt...

Permalänk

Corsair Vengeance M90

Skrivet av Kagamex:

hmpf. rätt så tjurig atm, sensorn gick sönder över en natt...

Skrivet av Kagamex:

Sådär då har man beställt Corsair Vengeance M90. Läste recensioner där det stod att den var tung och hade lite trögare macroknappar, vilket är vad jag letade efter! Blir det inge bra får jag helt enkelt sälja den

Jag kan bara beklaga att du skaffade den här musen, skalet/kroppen är underbar, vikten och storleken för någon med stor hand är perfekt. MEN den är så buggig att det är hemskt. Mjukvaran kraschar konstant, och Corsairs uppdateringar har tagit musen från att mjukvaran inte tillätt programmering av knappar öht till att mjukvaran nu kan slå ut hela musen. Min Corsair Vengeance M90 höll 1.5 dag, sen kraschade mjukvaran och pajade alla former av drivrutiner i den, aka den dog helt.

Det har även förekommit att folk får stötar av den här musen, en snabb googling på "Corsair Vengeance M90 buggs/flaws" ger tusentals träffar av en anledning. ):

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverstream1917:

Jag kan bara beklaga att du skaffade den här musen, skalet/kroppen är underbar, vikten och storleken för någon med stor hand är perfekt. MEN den är så buggig att det är hemskt. Mjukvaran kraschar konstant, och Corsairs uppdateringar har tagit musen från att mjukvaran inte tillätt programmering av knappar öht till att mjukvaran nu kan slå ut hela musen. Min Corsair Vengeance M90 höll 1.5 dag, sen kraschade mjukvaran och pajade alla former av drivrutiner i den, aka den dog helt.

Det har även förekommit att folk får stötar av den här musen, en snabb googling på "Corsair Vengeance M90 buggs/flaws" ger tusentals träffar av en anledning. ):

Mja.. Det stämmer kanske inte riktigt, jag fixade problemet, nu funkar den perfekt. Det enda jag kan klaga på är att "profil-knapparna" och LEDen vid sensorn har slutat lysa och dessutom att den är för lätt och för liten, som sagt, jag har stora händer. Mjukvaran har aldrig kraschat för mig, till och med när jag har använt den i 24h+ i streck (ja, jag har redan lanat med den). Det som hade hänt var bara en bugg som löstes genom att peta lite i drivrutinerna.