Tips på singleplayer-fokuserade spel!

Permalänk
Medlem

Tips på singleplayer-fokuserade spel!

Hej!

Jag spelar för det mesta online spel så som Starcraft II och Battlefield 3 among others, men jag har ganska länge varit intresserad av att testa några singleplayer-spel som finns där ute!

Någon som har några tips/rekommendationer?

P.S Sportspel är ej intressant.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Skyrim, GTA eller Minecraft bör du spela igenom.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rhalla:

Skyrim, GTA eller Minecraft bör du spela igenom.

Hur?

Anno 2070, Sins of a Solar Empire.

Permalänk
Medlem

Mass Effect-serien, Uncharted-serien, Batman Arkham-serien, LA Noire, MAFIA 2. Kolla upp dessa, för mig är dessa mycket fina lir!

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Fallout: New Vegas och Skyrim är två enormt uppslukande singleplayer-upplevelser som är rätt likartade. Det ena är postapokalyptiskt och det andra utspelas i fantasymiljö. Singleplayer när det är som bäst!

GTA IV med expansioner är ju ett måste också om du inte spelat det redan!

Gillar du strategi så hittar du inte bättre spel än Company of Heroes, med expansioner, riktigt bra singleplayer-kampanj!

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk

Amnesia: The Dark Descent, Penumbra: Black Plague och Penbumbra: Overture

Dom tre är riktigt trevliga SP lir om du vill ha lite skräck

Permalänk
Medlem

Här kommer en lista...
Alla Half life 2
Skyrim
Fallout 3( gillade inte new vegas)
Minecraft
GTA IV
Red Dead redemtion
Cod kampanjen?
Uncharted(ps3?)
Halo(xbox360?)
Glöm inte Mass effect 3

Visa signatur

Today I didn't even have to use my MK... I gotta say it was a good day

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Skyrim, GTA eller Minecraft bör du spela igenom.

Minecraft har jag haft sedan tidig beta, men Skyrim är lockande måste jag erkänna!

Skrivet av Woxics49:

Mass Effect-serien, Uncharted-serien, Batman Arkham-serien, LA Noire, MAFIA 2. Kolla upp dessa, för mig är dessa mycket fina lir!

*Takes notes*

Skrivet av Dackis:

Fallout: New Vegas och Skyrim är två enormt uppslukande singleplayer-upplevelser som är rätt likartade. Det ena är postapokalyptiskt och det andra utspelas i fantasymiljö. Singleplayer när det är som bäst!

GTA IV med expansioner är ju ett måste också om du inte spelat det redan!

Gillar du strategi så hittar du inte bättre spel än Company of Heroes, med expansioner, riktigt bra singleplayer-kampanj!

Fallout är lite likt Borderlands, eller hur? Company of Heroes äger jag!

Skrivet av SilentStriker:

Amnesia: The Dark Descent, Penumbra: Black Plague och Penbumbra: Overture

Dom tre är riktigt trevliga SP lir om du vill ha lite skräck

Ledsen, kalla mig mesig, men skräck är inte min genre!

Skrivet av MaRLaND:

Här kommer en lista...
Alla Half life 2
Skyrim
Fallout 3( gillade inte new vegas)
Minecraft
GTA IV
Red Dead redemtion
Cod kampanjen?
Uncharted(ps3?)
Halo(xbox360?)
Glöm inte Mass effect 3

Half-Life är något jag inte ens vet vad storyn är om. Kanske borde prova det?

Är för övrigt ett enorm Halo-fan, men dock inte av deras releaser på 360n (Reach, vilken lore-katastrof!). (Utvecklar eget nu...) Har dumpat allt vad konsol heter.

Tack för alla förslag hittills, Mass Effect och Skyrim verkar mest lockande, men jag måste fråga dock där: Hur är det me de två spelen (Speciellt Skyrim), har det blivit av med sin "konsol-sjuka"?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Fallout är lite likt Borderlands, eller hur?

Njäe, det skulle jag inte vilja påstå. Bara till ytan i så fall, de är båda post-apokalyptiska spel.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

Vet du inte vad Half life är? 0_o
Det e ett MÅSTE som pc spelare.
Du borde prova det, storyn är sjukt bra lovar dig:)

Visa signatur

Today I didn't even have to use my MK... I gotta say it was a good day

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaRLaND:

Vet du inte vad Half life är? 0_o
Det e ett MÅSTE som pc spelare.
Du borde prova det, storyn är sjukt bra lovar dig:)

Kan bara hålla med. Om man inte kört hela halflife serien så har man missat någonting :). Speciellt alla delar i halflife 2.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Batman arkham city är det bästa jag spelat på länge.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Vilka genrer gillar du?
RPG: Witcher, Witcher 2
RTS: World in conflict, Starcraft 2
Rymd spel: Freelancer, X3 Terran Conflict

Permalänk
Medlem

Köp hela Half life serien via Steam, det mesta finns samlat i box. I särklass de bästa FPS spelen jag någonsin spelat!

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Just nu lirar jag igenom Assassins Creed serien, lite konsolportigt men helt OK spel ändå, särsilt senaste tycker jag de fått till bra.
Men då ska du ju gilla historia och gamla fina städer också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

Just nu lirar jag igenom Assassins Creed serien, lite konsolportigt men helt OK spel ändå, särsilt senaste tycker jag de fått till bra.
Men då ska du ju gilla historia och gamla fina städer också

Tyckte ettan var bra. Tvåan är ganska lika förutom att menysystemet och kontrollerna är katastrofalt dåliga. Blir bättre om man har en xbox-kontroll, men fortfarande inte bra. Isf är prince of persia spelen mycket bättre, inte riktigt samma stil, men liknande.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Portal 1 & 2

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Alla delar i half-life 2 är de bästa singel player spel jag spelat!

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Witcher 2 är ett givet val! Härlig grafik, fantastiska milljöer, intressanta karaktärer och fokus på storyn.

Permalänk

Glöm inte Dead Space 1 och 2

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Måste det vara nya lir?

Annars skulle jag tipsa om black isles genredefinerade RPGs.

Baldurs Gate I och II samt expansioner
Fallout
Icewind Dale
Fallout 2
Planescape: Torment

Spela i den ordningen

Samt Silent Hill-serien i ordningen från 1-4.

Permalänk
Medlem

Morrowind.
Cthulhu Saves The World
Call Of Cthulhu: Dark Corners Of The Earth

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Dragon Age: Origns är riktigt kul rpg spel

Permalänk
Medlem

Är du mycket för RPG spel så spela the Witcher 1 och 2:an 2:an kom förra året och är enligt mig ett av de bättre rpg spelen jag har spelat under den senare tiden

Visa signatur

Citera för svar!!