Permalänk

Skydd till iPad 2

Hej.
Köpte med ett skärmskydd till iPaden som kostade 200. Putsade av skärmen med en fiberduk för att få bort allt damm direkt efter att den togs upp ur kartongen. Tog sedan av Det tunna skyddet på skärmskyddet.. Och satt dit det snabbt som satan men självklart på de 2 sekunderna hann det komma under ett 30-tal dammkorn under skyddet så det var bara att slänga.

Är det nödvändigt med skärmskydd tycker ni?

Funderar på något skydd till baksidan istället, smidigast hade ju varit något med lock på och som kanske går att använda för att ställa plattan upp med lite vinkel när man kollar på en video t.ex. Har någon köpt de som finns på teknikmagasinet? Är de någon att ha?
Skulle uppskatta tips på bra men inte för dyra skydd, något enkelt lock med magnet hade varit bra.
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag har helt skitit i det' jag använder smartcover istället

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Aldrig haft skydd mer än i 3 dagar på alla mina smartphones. Om de håller borde en ipad klara de minst lika bra.

Ska du sätta på en skydd till så sätt dig och greja i en HALVfuktig miljö. Mindre damm som flyger omkring.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Älskar min Padda så mycket att skärmskydd är en självklarhet för mig! Hade det inte på min ajfån som jag råkade lägga i samma ficka som jag hade nycklarna i... man vet aldrig vad som kan hända så jag skulle rekomendera ett bra skärmskydd

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag har helt skitit i det' jag använder smartcover istället

Samma här. Det skyddar tillräckligt. Har några repor på baksidan men det skiter jag i. Man sitter inte och tittar på baksidan direkt

Permalänk

Jag har själv haft 2 st ipad efter att jag råkat tappa den första i stengolvet med en "solfjäder" av sprickor som resultat. Därefter köpte jag en Otterbox samt skärmskydd. Har nu hållt flertalet timmar i garage, tappande etc.

En billig försäkring dvs.:)

Permalänk

Själv kör jag smartcover, upplever det som bäst, framförallt för det är ett skydd och för att man kan ställa upp den på olika sätt

Visa signatur
Permalänk

Tack för tipsen!
Tänkte köpa smartcover men hittade sedan ett som heter "Targus click-in case", är i princip en kopia på smartcover fast magnetlocket sitter ihop med ett skydd för baksidan i plast.