Förklara ogilla swtor vs gilla swtor.

Permalänk
Skrivet av Diversion:

Jag minns mina första stapplande steg i SWG, gick till fots från Bestine till Mos Eisley, det tog flera timmar för jag blev attackerad av Dragonets och försökte hela tiden gå en omväg runt alla djur, och så utforskade jag landskapet under tiden. Det var tider.

SWG var magiskt.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk
Medlem

Well......storymode med cutscenes/konversationerna blir tradigt då man drar upp sin andra....tredje eller fjärde karaktär. Så sitter man och nöter ut mellanslagstangenten....

Sedan får jag hålla med om att det dog vid 50.
Samma instanser att mala om o om igen...
Buggigt på nightmare som inte är alltför hårt ändå.....
De sista två veckorna loggade jag in......bara för att känna "And now what?" och loggade ur igen.

Permalänk
Medlem

Gillar: Röstskådespeleriet.

Ogillar: Den värdelösa grafikmotorn som fick mig att sluta spela på mindre än en månad.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag älskar storyn och det tycker jag även är Biowares starka sida.
Man känner ju igen en del saker om man har lirat KOTOR 1 också

Det enda negativa jag har upplevt var att jag började på en server med lite folk så det var ju verkligen singleplayer.
Bytte server (Tomb of Freedom Nadd) och startade en ny gubbe. Den servern är proppfull med folk så det går fort att få ihop grupper när man känner för att köra heroics

Kan också tillägga att jag älskar Star Wars och det tidigare Kotor spelen så jag har väntat på detta länge.
Men tack o lov så fanns det ingen "Jar-Jar Binks" ;P

Permalänk
Medlem

Det jag inte gillade var den kassa spelmotorn, och att alla hängde i Fleet....

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Här är min historia och färd till att inte gilla swtor:

Nu har jag inte spelat sen jag sluta 2 månader efter release (Jag betala för 1 utöver gratis som ingick).
Jag ville ge det en chans även efter mitt lilla(stora) motsug efter betan.

Jag spelade en marauder (Tror de heter så va) från 1 till 50 nästintill solo hela vägen då jag var snabb och det endast fanns en handfång andra på hög level.
Jag gillade min story jag hade och min class upp till ungefär 30, sen kändes det som en stor jävla repetoar. Det var hela tiden så att jag var någons "pawn", jag blev utnyttjad och skulle hela tiden döda någon. Påvägen fick jag välja om jag skulle fråga folk snällt eller kväva svaret ur dom (Måttligt roande...).

Väl uppe på 50 var jag hungrig att skaffa pvp gear och piska alla låglevlade i bg's eftersom man fortfarande delade bg's och man blev helt stört mkt bättre i pvp gear i jämnförelse.
Jag farmade och farmade, började känna lite skuld då jag hörde mina vänner klaga på alla pvp gearade i deras bg's (de var låg level fortfarande). Jag närmade mig 50 i valor, och pvp patchen kom...
Jag gillade att spela med likvärdiga om än obalans mellan klasser kunde jag med lite bättre "skills" döda många endå. Man började också lära känna eliten på servern och skaffa vänner på båda sidor (Illium(?) var bra ställe snacka med rebellerna). Dock så blev man varje dag så förbannat förbaskad över att man inte kunde göra pvp daily / weekly i Illum för de var bara trams där... Buggar och lagg och inte mkt att döda.

Strax innan lvl 60 valor lade jag ner, hade spelat slut på pvp'n, jag blev lite less på alla buggar och att det inte fanns någon djupare nivå i pvp.
Jag provade spela lite PvE... Inga stora raids eller vad dom kallas i swtor, men heroics (?) körde jag. Det vara bara trams och åter igen trams. Spring igenom spamma olika skills som du hoppas gör mkt damage och eftersom jag hade cp bra gear verkade vi steamrolla igenom dom som smör... Det droppa inga upgrades heller... Tråkigt.

Eftersom jag inte är en alt-levlare så körde jag bara 1. Jag klarar inte levla om jag inte "tävlar", det är mitt sätt att finna nöje i leveling.

Grötig text, jag vet. Men kanske går att försöka se vad som fick mig att lägga ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderssonx:

SWG var magiskt.

Instämmer 110% SWG <3, ett av det bästa spelen som gjorts.

Det spel som mest liknar SWG numer och ser precis likadant ut på vissa punkter. är: http://www.therepopulation.com/

Permalänk

In i det sista hoppades jag att några av SWGs features om än i nedbantad form skulle komma med men icke. Ingen space värd namnet, ingen player housing etc. Innan spelet släpptes var det några som villa att space skulle vara mera likt JTL men Daniel Ercikson(stavning?) hånade dessa öppet. EA och Bioware kan stoppa upp TOR där solen inte skiner.