Kylare till grafikkortet 4890 radeon

Permalänk
Medlem

Kylare till grafikkortet 4890 radeon

När jag spelar så låter mitt grafikkort som en jumpojet som ska starta. Jag har ingen lust att uppgradera heller för kortet funkar annars hur bra som helst, inget lagg i spelen. Men ljudet blir jag galen av. Så är det nån som vet var, och vilken fläkt som är bra och passar.

Jag har kollat runt på prisjakt, men hittar ingen fläkt som passar vad jag vet, verkar ha utgått dom flesta fläktarna till 4890korten.

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Provat rengjort kylaren? Vilken hastighet går fläkten på när du spelar? Temps?

Jag har nämligen två sådana kort men jag tycker inte dom lever om speciellt mycket alls.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk

Provat att rengöra kortet från damm?
Många körde med denna kylare på 4000-serien: http://www.inet.se/produkt/6308520/arctic-cooling-accelero-s1...
Och så måste man ha kylning till minnena på kortet också förstås.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Provat att rengöra kortet från damm?
Många körde med denna kylare på 4000-serien: http://www.inet.se/produkt/6308520/arctic-cooling-accelero-s1...
Och så måste man ha kylning till minnena på kortet också förstås.

Ok nice. Man lär väl köpa till 2 fläktar också? Hur kyler jag minnerna?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Skrivet av Dimuman:

Ok nice. Man lär väl köpa till 2 fläktar också? Hur kyler jag minnerna?

Tror att det ingår små kylflänsar till den men kan inte svara på det säkert. :/
Ifall inte så kan du komplettera med dessa: http://www.inet.se/produkt/5321130/zalman-zm-rhs1-vga-ram-kyl...

Edit: Och ja såklart kan det vara bra med någon form av fläkt också!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Tror att det ingår små kylflänsar till den men kan inte svara på det säkert. :/
Ifall inte så kan du komplettera med dessa: http://www.inet.se/produkt/5321130/zalman-zm-rhs1-vga-ram-kyl...

Edit: Och ja såklart kan det vara bra med någon form av fläkt också!

Hehe sådär ja, har precis satt på Arctic Cooling Accelero. Oj vilken skillnad. Blev ingen direk skönbygge. tejpade fast fläktarna + gummisnodd. Sen upptäckte jag att fläktarna hade ett annat uttag så jag satte in fläktarna i ett fan uttag. Skönt ligger dom på samma hastighet : )

Kollar jag med programet speedfan så ligger gpu när jag kör diablo3 på max runt 42c och i viloläge35. Det är väl rätt bra?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Skrivet av Dimuman:

Hehe sådär ja, har precis satt på Arctic Cooling Accelero. Oj vilken skillnad. Blev ingen direk skönbygge. tejpade fast fläktarna + gummisnodd. Sen upptäckte jag att fläktarna hade ett annat uttag så jag satte in fläktarna i ett fan uttag. Skönt ligger dom på samma hastighet : )

Kollar jag med programet speedfan så ligger gpu när jag kör diablo3 på max runt 42c och i viloläge35. Det är väl rätt bra?

Sålänge det fungerar och du inte ska ställa ut datorn på en utställning är det väl helt ok?

Vet inte hur exakt Speedfan är, kolla i Catalyst Control Center eller till exempel HWMonitor. Sedan pressar du på med Furmark, MSI Kombustor eller vad den hette, eller 3Dmark så det hettar till lite!
Men om siffrorna stämmer så bör du vara väldigt nöjd!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Sålänge det fungerar och du inte ska ställa ut datorn på en utställning är det väl helt ok?

Vet inte hur exakt Speedfan är, kolla i Catalyst Control Center eller till exempel HWMonitor. Sedan pressar du på med Furmark, MSI Kombustor eller vad den hette, eller 3Dmark så det hettar till lite!
Men om siffrorna stämmer så bör du vara väldigt nöjd!

44C Fick jag i 3dmarks vantage så jag är mer än nöjd

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname