Permalänk
Medlem

3 GTX 680 vs 2 GTX 680

jag köpte nyligen en ny dator med 3 GTX 680 SLI, Intel Core i7 3930K och massa annat skit. Den har inte levererats ännu så jag undrar hur stor skillnad jag kommer få mot om jag hade köpt 2 GTX 680. Kommer kunna spela spel likt BF3 på ultra 1920*1080 med 3 stycken 680 utan något lagg?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Geist:

jag köpte nyligen en ny dator med 3 GTX 680 SLI, Intel Core i7 3930K och massa annat skit. Den har inte levererats ännu så jag undrar hur stor skillnad jag kommer få mot om jag hade köpt 2 GTX 680. Kommer kunna spela spel likt BF3 på ultra 1920*1080 med 3 stycken 680 utan något lagg?

Haha ja.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av Geist:

jag köpte nyligen en ny dator med 3 GTX 680 SLI, Intel Core i7 3930K och massa annat skit. Den har inte levererats ännu så jag undrar hur stor skillnad jag kommer få mot om jag hade köpt 2 GTX 680. Kommer kunna spela spel likt BF3 på ultra 1920*1080 med 3 stycken 680 utan något lagg?

Det kommer du lätt att kunna göra, jag kör crossfire med ett radeon 6850 och ett 6870 och jag spelar på ultra utan några som helst problem och med tanke på att GTX 680 är hästlängder bättre så skulle det nog inte vara några bekymmer med två.

Permalänk

skaffa 30" skärm me 2560x1600. din cpu kommer flaska som fan i 1920x1080.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av rubenskuld:

Det kommer du lätt att kunna göra, jag kör crossfire med ett radeon 6850 och ett 6870 och jag spelar på ultra utan några som helst problem och med tanke på att GTX 680 är hästlängder bättre så skulle det nog inte vara några bekymmer med två.

jag kommer ha tre. Det jag undrade var om det är stor skillnad mellan två och tre. du kanske svarade på det, förlåt då för min dåliga läsförmåga

Permalänk

Är du ens seriös? Hur kan du köpa en sådan best och inte veta vilken prestanda den har?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av Arne-Mohammed:

skaffa 30" skärm me 2560x1600. din cpu kommer flaska som fan i 1920x1080.

Eyy, så länge han har över 60 FPS

duuuude

Dold text
Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geist:

Kommer kunna spela spel likt BF3 på ultra 1920*1080 med 3 stycken 680 utan något lagg?

Kort svar...Ja, utan minsta problem

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Alltså, det skulle funkat med ett 680 men det e ju inte lika coolt som två eller tre. Tre är enligt mig förmånga du tappar förmycket prestanda vs vad du betalar för... då är det bättre att spara pengarna så du kan uppgradera oftare. Jag skulle nog äldst råda dig till att bara köpa ett kort och när du börjar tappa i spel kan man komma över ett billigt beg eller ett nytt för mycket lägre pris. GTX 680 är ett purfärskt kort med ny arkitektur plus sänkt nanometer detta ger den extrem prestanda och det räcker verkligen med ett kort men ifall du vill spexa lite och kunna skryta med din dator ta två men nej inte tre... Vad det gäller preocessor så är det samma historia ifall du ska överklocka mycket och tycker sådant e kul så visst det e en kul processor men annars så kommer ivy bridge ut om två dagar denna likaså dagens motsvarighet sandy bridge funkar utmärkt att köra BF3 på ultra me. Den prestanda du får av denna processor ska du nog ha ett klart behov av i annat arbete som är mera processor krävande annars är det bara en sak du betalar massa extra för för att endast ha att skryta med

Fast ifall du känner att avsätta pengar till detta är inget problem så varför inte men prestanda är inget problem i vilket fall

Min rekommendation 1 grafikkort köpa ett ytterligare senare eller ifall du tycker att prestandan är för dålig redan från start e det ju bara att köpa ett till för antagligen lägre pris eftersom ett priskrig kan väntas inom en snar framtid

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

Är du ens seriös? Hur kan du köpa en sådan best och inte veta vilken prestanda den har?

Kan inte hålla med mer.

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geist:

jag köpte nyligen en ny dator med 3 GTX 680 SLI, Intel Core i7 3930K och massa annat skit. Den har inte levererats ännu så jag undrar hur stor skillnad jag kommer få mot om jag hade köpt 2 GTX 680. Kommer kunna spela spel likt BF3 på ultra 1920*1080 med 3 stycken 680 utan något lagg?

Ja-a, du får sämre fps ju fler GTX 680 du pluggar i. Bäst är det med 2 st faktiskt.

Källa: hardware.info

Permalänk
Medlem
Skrivet av neom96:

Alltså, det skulle funkat med ett 680 men det e ju inte lika coolt som två eller tre. Tre är enligt mig förmånga du tappar förmycket prestanda vs vad du betalar för... då är det bättre att spara pengarna så du kan uppgradera oftare. Jag skulle nog äldst råda dig till att bara köpa ett kort och när du börjar tappa i spel kan man komma över ett billigt beg eller ett nytt för mycket lägre pris. GTX 680 är ett purfärskt kort med ny arkitektur plus sänkt nanometer detta ger den extrem prestanda och det räcker verkligen med ett kort men ifall du vill spexa lite och kunna skryta med din dator ta två men nej inte tre... Vad det gäller preocessor så är det samma historia ifall du ska överklocka mycket och tycker sådant e kul så visst det e en kul processor men annars så kommer ivy bridge ut om två dagar denna likaså dagens motsvarighet sandy bridge funkar utmärkt att köra BF3 på ultra me. Den prestanda du får av denna processor ska du nog ha ett klart behov av i annat arbete som är mera processor krävande annars är det bara en sak du betalar massa extra för för att endast ha att skryta med

Fast ifall du känner att avsätta pengar till detta är inget problem så varför inte men prestanda är inget problem i vilket fall

Min rekommendation 1 grafikkort köpa ett ytterligare senare eller ifall du tycker att prestandan är för dålig redan från start e det ju bara att köpa ett till för antagligen lägre pris eftersom ett priskrig kan väntas inom en snar framtid

Jag var inte riktigt säker på om jag skulle kunna spela BF3 på ultra då mina kompisar sa att det är sjukt krävande. Köpte 3 kort för att vara säker, så det går inte att lämna tillbaka dem. Jag vill bara klara bf3 på ultra samt crysis 2, vilket ni säger jag kommer göra så allt är bra. tack!

Permalänk
Medlem

Alltså är tråden seriös?? Om du kör med 1st GTX680 eller 2 eller 3 eller 4 så kommer du förmodligen inte att märka ett enda dugg skillnad i 1920x1080 Ultra. Du kanske kan mäta dig till fler fps men att du märker ökningen är jag skeptisk till.

Enligt grafen ovan så hade du fått bättre FPS med 2st GTX680 än 3st?! Hade du köpt 3st 7970 så hade du fått absolut bäst FPS med enligt grafen.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerd Moyen:

http://nl.hardware.info/productinfo/grafiek/8993/143672,14367...

Ja-a, du får sämre fps ju fler GTX 680 du pluggar i. Bäst är det med 2 st faktiskt.

Källa: hardware.info

bahh så jag ska inte koppla in det tredje när det kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av neom96:

Jag skulle nog äldst råda dig till att bara köpa ett kort

Ett räcker inte för att maxa bf3 på 1920x1080 vilket man kanske vill göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geist:

bahh så jag ska inte koppla in det tredje när det kommer?

Drivrutinerna suger atm, vänta på att de uppdateras. Inte ens två kort skalar särskilt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Drivrutinerna suger atm, vänta på att de uppdateras. Inte ens två kort skalar särskilt bra.

jaha ok. vars hittar man drivrutiner när dem släpps?

Permalänk
Medlem

Som sagt så är drivrutinerna lite efterblivna såhär tidigt, SLI konfigurationer lär fungera bättre när drivisarna uppdaterats ett par gånger...

Visa signatur

ESXi kluster: ca 250GB RAM, 32 kärnor
Filserver: 2U 12 bay Chenbro, 2x Xeon E5530, 72GB DDR3 ECC, 12x 2TB WD Red, 2x 120GB SSD, OmniOS
Spelrigg: Asus Sabertooth X79, 3930k, Gigabyte GTX680, 32GB DDR3, 64GB SSD, 5TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geist:

jaha ok. vars hittar man drivrutiner när dem släpps?

http://www.nvidia.co.uk/Download/indexsg.aspx

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geist:

bahh så jag ska inte koppla in det tredje när det kommer?

Vet inte när nV fixar drivrutinerna, men som det är nu generar det 3:e inget annat än värme.

Permalänk
Medlem

tack, lägger in sidan bland mina bokmärken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geist:

jaha ok. vars hittar man drivrutiner när dem släpps?

Måste bara fråga, förlåt om jag är otrevlig men det är nog fler som undrar. Varför lägger du så mycket pengar på en dator när du inte kan något om det?

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Slöööööseri med pengar :/. Som en tidigare skrev i tråden, skaffa 2560x1600 skärm samt 120hz. Kör du på 1980x1080 så klarar du bf3 ultra med 60+ fps med ett gtx 680 kort!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Om ni tror att någon bryter mot reglerna, anmäl inlägget. Skriv inte "troll" eller liknande i tråden, det leder bara till dålig stämning samt urspårning.

Permalänk

Du klarar dig med marginal:) har du chans att lämna tillbaka korten? Såfall gör det, för om du ska köra flera skärmar så kommer dom 2gb vram inte räcka till ultra 60fps+ oavsett om du kör 1 eller 4 gtx 680. Skulle antingen vänta på 4gb versionen. Fast såklart du klarar ultra med ett kort med på en skärm!:) lycka till, vad har du för nätagg föresten?

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Du klarar dig med marginal:) har du chans att lämna tillbaka korten? Såfall gör det, för om du ska köra flera skärmar så kommer dom 2gb vram inte räcka till ultra 60fps+ oavsett om du kör 1 eller 4 gtx 680. Skulle antingen vänta på 4gb versionen. Fast såklart du klarar ultra med ett kort med på en skärm!:) lycka till, vad har du för nätagg föresten?

1200w nätaggregat. såg på recensionen på denna sida så visade det sig att det total war drar mycket. tre kort kan väl inte vara helt onödigt?

Permalänk
Medlem

Seriöst, denna tråden luktar fisk. Du lägger inte de pengarna på sådan hårdvara om du inte ens vet vad eller var drivrutiner är/finns.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geist:

jag köpte nyligen en ny dator med 3 GTX 680 SLI, Intel Core i7 3930K och massa annat skit. Den har inte levererats ännu så jag undrar hur stor skillnad jag kommer få mot om jag hade köpt 2 GTX 680. Kommer kunna spela spel likt BF3 på ultra 1920*1080 med 3 stycken 680 utan något lagg?

Pics or it doesn't exist...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Pics or it doesn't exist...

som sagt så har inte datorn levererats ännu men jag kan visa något foto när de är här

Permalänk
Medlem

tre kort ger väl mindre microstuttering än två?