Val av grafikkort för Eyefinity

Permalänk
Medlem

Val av grafikkort för Eyefinity

Tjenare, hade tänkt uppgradera datorn lite inför Diablo 3 realse och hade tänkt köeyefinity (1920x1080) och tänkte kolla med alla er användare på sweclockers vad för grafikkort man bör satsa på(allt ska maxas). För visst borde väl någon här ha eyefinity och en beta-key?:)

Permalänk
Medlem

7970 eller 7950.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipstah:

Tjenare, hade tänkt uppgradera datorn lite inför Diablo 3 realse och hade tänkt köeyefinity (1920x1080) och tänkte kolla med alla er användare på sweclockers vad för grafikkort man bör satsa på(allt ska maxas). För visst borde väl någon här ha eyefinity och en beta-key?:)

Ett 7870 borde du nog klara dig med, då har du även goda möjligheter att uppgradera senare.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

Jag har kört D3 och i 1080P så får jag 60FPS, dock bara med en skärm

korten jag använder är ATi Radeon HD 2900XT 512 MB

så antagligen behöver du ett 69xx för att kunna köra eyefinity!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Kan säga så här jag körde surround med min GTX 590 det var kul ett tag och spel upplevelsen var anorlunda, men man tröttnar samt att du kommer minst behöva antingen två överclockade 580 eller två 680 för att allting ska flyta på utan problem,

sen är det duktigt påfrestande för kortet, mitt kort blev duktigt varmt när jag körde surround låg ibland upp till 90C. Och va redo att ha låga till medium settings i allt för att pricka bra FPS om du bara ska ha ett kort.

Nu ligger jag mellan 50-60C i load på Ultra settings. Så tänk om det är inte värt det.

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Hjälpsam

Kan ju peka ett finger på GTX680 också som löser det finfint med Surround

Edit;
Kör själv med 2xGTX570 SLI för nVidia surround på 5760x1080 och kör Diablo3 med max alla inställningar. 2x570 är något vassare än en GTX680 och avsevärt bättre än en HD7970.

Kan informera om att D3 inte är optimerat för Surround/Eyefinity. I princip endast mittenskärmen är klickbar för att attackera eller plocka loot. Rendering distance gör att saker och ting kan poppa upp eller försvinna i mitten på höger och vänsterskärmarna. För det mesta ser det dock bra ut.

Det jag saknar mest är att kunna flytta minimap etc fritt så de inte är längst bort i hörnen så man måste vrida på huvudet för att se dem, men det kommer nog mod på det så småningom.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, ja ett Gtx 680 hade inte varit dumt^^ Men jag formulerade mig nog lite dumt, jag är alltså på jakt efter det billigaste kortet med stöd för eyefinity/nvidia surround som bör klara maxa Diablo 3 i 5760x1080