Kort och diffus fundering kring Youtubes "Watch later"

Permalänk
Medlem

Kort och diffus fundering kring Youtubes "Watch later"

Är det någon som är mer insatt i hur den funkar ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Om man har ett konto och är inloggad så kan man trycka på knappen för att lägga till i spellistan Watch later, om klippet är inbäddat. Så behöver man inte kolla på klippet nu, man kan även spara den utifall man inte hittar tillbaka till sidan man hittade klippet på.

EDIT: Ser att jag för tillfället har åtta klipp inbäddade på Swec som jag inte kollat igenom.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Om man har ett konto och är inloggad så kan man trycka på knappen för att lägga till i spellistan Watch later, om klippet är inbäddat. Så behöver man inte kolla på klippet nu, man kan även spara den utifall man inte hittar tillbaka till sidan man hittade klippet på.

EDIT: Ser att jag för tillfället har åtta klipp inbäddade på Swec som jag inte kollat igenom.

Intressant. Nä, jag var in på Youtube härom natten och såg att man hade lagt till en ny funktion. Och då jag inte har kommit i kontakt med den tidigare så kände jag väl bara att jag var tvungen och höra efter vad det var för något. Men tack så mycket.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Intressant. Nä, jag var in på Youtube härom natten och såg att man hade lagt till en ny funktion. Och då jag inte har kommit i kontakt med den tidigare så kände jag väl bara att jag var tvungen och höra efter vad det var för något. Men tack så mycket.

OK, då har funktionen flyttat in på själva Youtube också. Varför den nu behövs där, kan man fråga sig. Eller varför den behövs öht, borde vara enklare att bara spara i befintlig lista eller göra en ny om man väl är inloggad.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

OK, då har funktionen flyttat in på själva Youtube också. Varför den nu behövs där, kan man fråga sig. Eller varför den behövs öht, borde vara enklare att bara spara i befintlig lista eller göra en ny om man väl är inloggad.

Ja, jag vet inte alls jag. Jag var bara nyfiken på vad funktionen var till för.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

OK, då har funktionen flyttat in på själva Youtube också. Varför den nu behövs där, kan man fråga sig. Eller varför den behövs öht, borde vara enklare att bara spara i befintlig lista eller göra en ny om man väl är inloggad.

Jag tycker den är perfekt, särskilt om man kollar på någon form av serie episoder, t.ex. starcraft 2 matcher. Då kan en match vara allt från 6 till 50 minuter. Det går snabbt och smidigt att klicka på watch-later ikonen när jag har min prenumerationslista uppe. När jag klickat i de matcher jag vill se på så är det lätt att ändra ordning på dom om det behövs. Det går också snabbt att tömma listan och att även börja spela upp den då den har en egen stor 'knapp' när man klickar på pilarna ned i den övre frame:n.

Ska man spara i någon annan spellista så kräver det ju mer än ett klick för att lägga till den.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.