Permalänk
Medlem

Dagens motsvarighet till dåtidens mus?

Hej,

Är det någon som vet vilken microsoft mus som är en motsvarighet till dåtidens Microsoft Mouse Optical Intelli 1.1?

Jag har idag Microsoft Mouse Optical Intelli 1.1 och gillar den som fan och är nyfiken vilken som man kan köpa idag som ska vara liknande denna föråldrade modell?

Tack på förhand

Visa signatur

Intel Core i7 2600K @ 4,5GHz | EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked 3GB | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | Noctua NH-U9B SE2 | Samsung 850 Pro 512GB | Corsair HX 850W 80+ Silver Modulär | Fractal Design Define R3

Permalänk

Intelli 3.0 finns ju

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

närmaste man kan komma är väl zowie EC2 antar jag. Typ exakt samma form.

Alternativt Steelseries Xai/Sensei

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

närmaste man kan komma är väl zowie EC2 antar jag. Typ exakt samma form.

Alternativt Steelseries Xai/Sensei

Exakt hur är EC lika intellimouse 1.1 i formen?
Så olikt det går typ, ergonomisk högerhänt vs ambidextrous.

Mest lika är väll Kana med 1 stor sidoknapp på varje sida, dock mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilja90:

Hej,

Är det någon som vet vilken microsoft mus som är en motsvarighet till dåtidens Microsoft Mouse Optical Intelli 1.1?

Jag har idag Microsoft Mouse Optical Intelli 1.1 och gillar den som fan och är nyfiken vilken som man kan köpa idag som ska vara liknande denna föråldrade modell?

Tack på förhand

Hittade en sådan på skroten på jobbet och använder den nu i jobbet. Riktigt skön mus, förstår varför du vill ha en, och är samtidigt intresserad av om det finns några "remakes"..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Comfort mouse 6000 är nog den nya ersättaren, nästan identisk design som 3.0, nyare sensor, lätt vikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBE:

Comfort mouse 6000 är nog den nya ersättaren, nästan identisk design som 3.0, nyare sensor, lätt vikt.

fast nu var det intellimouse 1.1 dom pratade om

Och comfort mouse 6000 är helt värdelös för spel, sämsta sensorn möjligt.