Gigabyte HD 7950 piper under load

Permalänk
Medlem

Gigabyte HD 7950 piper under load

Suck!

Har precis byggt klart en dator som fungerar finfint. Men grafikkortet avger ett skumt, högfrekvent pipande ljud så fort 3D-funktioner aktiiveras. Märkte det först när jag testade 3D Mark. Så fort testet börjar så piper grafikkortet. Och i samma millisekund som texten mellan olika tester kommer fram så slutar den pipa. Är det fler som upplevt något liknande? Söndagsexemplar?

Tror inte det har med fläktar att göra eftersom det börjar pipa EXAKT när 3D aktiveras och försvinner lika snabbt när man stänger ner och återgår till windows.

Visa signatur

Min data e snabbare än din.

Permalänk

Coilwhine? Tycker de låter som det.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av znorlaxvbg:

Coilwhine? Tycker de låter som det.

Okej tack. Verkar vara delade meningar om det är något som täcks av garantin. Kan man fixa till det själv?

Visa signatur

Min data e snabbare än din.

Permalänk
Skrivet av Tadidas:

Okej tack. Verkar vara delade meningar om det är något som täcks av garantin. Kan man fixa till det själv?

Ska jag vara ärlig har jag ingen större erfarenhet förutom symptomen och att i vissa fall får folk ut det av garantin men de verkar variera stort. Det ska dessutom inte vara farligt för grafikkortet Jag har de på mitt xfx 6950 2gb men sätter jag på vsync så är det borta.

Så kan inte ge dig ett rakt svar tyvärr :/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!