Telia Mobile broadband kraschar

Permalänk
Medlem

Telia Mobile broadband kraschar

Hejsan.
Har skaffat 4g mobilt bredband från telia med deras "ZTE mf820d LTE" usb dongel modem. Testade först det på OSX 10.5.x och medföljande programvaran "mobile broadband" installeras utan problem, men så fort man ska starta det programmet så laddar det i någon enstaka sekund och sedan kommer det upp ruta att programmet har krashat, jag hinner alltså inte ens se skymten av programmet.

Jag hittade ingen lösning på detta så jag kontaktade telia support och dom sade att 10.5.x var utdaterat och att deras program inte stödde det. Så jag avinstallerade mobile broadband, uppdaterade till 10.6.8, lade in alla uppdateringar och sedan installerade jag programvaran igen, men exakt samma problem kvarstår, det krashar så fort jag försöker starta det.

Någon som har haft liknande problem och lyckats lösa det?

EDIT: Glömde säga att modemet och mjukvaran fungerar utmärkt på min windows burk.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk

Om det bara är Telias programvara som krashar så kan du sätta upp en upprigningsprofil med OS X egna nätverkshantering, hur man gör detta vet jag inte helt men så länge drivers är installerat för modemet så ska det fungera iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av python_ormen:

Om det bara är Telias programvara som krashar så kan du sätta upp en upprigningsprofil med OS X egna nätverkshantering, hur man gör detta vet jag inte helt men så länge drivers är installerat för modemet så ska det fungera iaf.

Humm ok, pillade runt lite med att skapa egna anslutningar men lyckad inte, får googla vidare på det se om jag hittar nått.

EDIT: Lyckades skapa en manuell anslutning som fungerar nu, var dock tvungen att stänga av pinkoden via min windows burk. Lite drygt dock att behöva dra en "programmet har krashat" skylt åt sidan varje gång jag pluggar in det men det funkar iaf. Kanske ligger kvar någon gammal fil någonstans som programmet inte gillar, dock ids jag inte formater och installera 10.6 från skratch, jag följde dessa steg för att skapa en manuell anslutning:
"Enkelt förklarat görs inställningarna som nedan:
1. Öppna nätverksinställningar ifrån menyn systeminställningar
2. Nere i vänstra hörnet finns ett "+" som du ska trycka på
3. Välj enheten under "Gränssnitt" som du har ansluten och tryck på Skapa
4. Skriv dit *99# under telefonnummer
5. Tryck på Avancerat nere i högra hörnet
6. Under "Leverantör" välj "Annat"
7. Under modell välj enheten du har ansluten
8. Tryck Ok och sedan Utför på nästa bild."

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.