Sprit som inte smakar sprit? Mixa bort smaken med andra grejer?

Permalänk
Avstängd

Sprit som inte smakar sprit? Mixa bort smaken med andra grejer?

Hej
Min käre vän är skyldig mig småslantar och kommer betala tillbaka med en flaska sprit för runt 150 kr. Jag behöver nu lite tips på vad för sprit man kan köpa om man inte vill känna av den äckliga smaken av sprit. Smirnoff vodka och mintu smakar för mycket sprit för min smak. Finns det någon annan man kan tänkas köpa?
Funderar även på om man kan krossa ner till exempel tyrkisk peber i glaset och låta det lösas upp i spriten blir det bättre då eller ska man testa något annat?

Förslag om att köpa öl eller något annat som smakar mindre sprit behövs inte då vi redan har det och vill ha något annat att smutta på.

Kommentarer som innehåller fjortis(ar) och liknande behöver ni inte skriva. (:

Permalänk
Medlem

Passoa, blandas med lite juice och smakar mumma. Läskande och gott utan spritsmak, fast inte så starkt förstås.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Vodka och Redbull (Euroshopper energy)
Vodka och Glocken Gold.
Absolut INTE Vodka, Redbull OCH Glocken gold. Det framhäver smaken, true story.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Inaktiv

En generell regel är: "drick inte sprit om du inte tål spritsmaken".
Annars så kan jag rekommendera bacadi razz blandat med fruktsoda.

Permalänk
Medlem

tullamore dew + pepsi och en skiva citron, yum!

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Blanda ut den då? Du kan ju blanda svagt som fan så du inte känner spritsmaken. Borde ju lösa problemet. Testa att köra lite olika juicer, ananas och apelsin brukar funka bra.

Annars finns det lite likörer som är gjorda för att ta bort spritsmaken, t.ex. Sourz och Bols Blue t.ex. Finns alkoholfria på typ Ica om du inte får handla på systemet. Lime och citron är ju bra på att få bort spritsmaken också.

Edit: Vill du ha turkiskpeppar så funkar denna bra:

Finns nog på Ica eller Citygross. Bara hälla ner spriten i flaskan. Kommer garanterat bara smaka turkisk peppar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Geckod:

Blanda ut den då? Du kan ju blanda svagt som fan så du inte känner spritsmaken. Borde ju lösa problemet. Testa att köra lite olika juicer, ananas och apelsin brukar funka bra.

Annars finns det lite likörer som är gjorda för att ta bort spritsmaken, t.ex. Sourz och Bols Blue t.ex. Finns alkoholfria på typ Ica om du inte får handla på systemet. Lime och citron är ju bra på att få bort spritsmaken också.

Edit: Vill du ha turkiskpeppar så funkar denna bra:
http://idawivel.blogg.se/images/2011/dsc_0033_178343805.jpg

Finns nog på Ica eller Citygross. Bara hälla ner spriten i flaskan. Kommer garanterat bara smaka turkisk peppar.

Den verkar rätt nice ska kolla efter den. Vet du vad en sån flaska kostar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Passoa, blandas med lite juice och smakar mumma. Läskande och gott utan spritsmak, fast inte så starkt förstås.

Passoa är ju hur söt som helst, kändes som att man drack honung sist jag drack lite den.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Passoa är ju hur söt som helst, kändes som att man drack honung sist jag drack lite den.

Det beror ju förstås vad man blandar den med. Jag har inte testat den "oblandad".

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Rom och Cola.

Har halvdåligt minne den kvällen då jag bara tog med mig en cola till en fest för att jag inte hade fått fram nå öl. Kompisen hade dock visst en flarra med 80% stroh rom. Det var som att dricka punchpraliner även vid blandningar närmare 50/50. Rekommenderar dock att kanske köra en mer sund blandning

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Vodka, sprite och citronsaft ger en grogg som inte smakar ett dugg sprit.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag har en grej för baileys och liknande likörer. De smakar endast sprit om slumpen och om de står ett tag. Går dessutom utmärkt att använda till bak.

Annars är ju spritsmaken ganska god, påminner om barndomen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Gold strike. 1 shot GS följt av 1 shot mjölk. Finns nog inget godare i spritväg.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Jag har en grej för baileys och liknande likörer. De smakar endast sprit om slumpen och om de står ett tag. Går dessutom utmärkt att använda till bak.

Annars är ju spritsmaken ganska god, påminner om barndomen.

Har du något trevligt recept på baileysbullar? Eller vad du nu har i baileys i när du bakar. Intressant idé.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Har du något trevligt recept på baileysbullar? Eller vad du nu har i baileys i när du bakar. Intressant idé.

Well, överallt där grädde och mjölk passar ås passar baileys. Går inte efter recept. Det enda man behöver tänka på är egentligen att lägga till baileys eller andra gräddlikörer sent, gärna efter jäsning, vilket blir lite mera jobb men det gör inget. Om man vill göra det enkelt för sig så är det egentligen bara att blanda baileys i äggvitan man har till penslingen, men det smakar nästan ingenting och blir ganska tunt. Vanliga vaniljbullar med skvätt baileys brukar jag göra ofta.
Enklast är att använda likörer i godisbak så som negerbollar, så behåller man mest av smaken. Var sparsam dock, då smaken annars tar över.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

kahlua och grädde/mjölk à la The Dude.

Permalänk
Medlem

I regel är ju sötma eller citron/lime bra på att dölja spritsmaken. Vet en kompis som hade någon sprit, i vit flaska med kokossmak, som inte smakade så mycket sprit. Annars tycker jag att gin med grape tonic (alltså INTE tonic water) är en hit!

Skrivet av Lcdposter1337:

Funderar även på om man kan krossa ner till exempel tyrkisk peber i glaset och låta det lösas upp i spriten blir det bättre då eller ska man testa något annat?

Det går utmärkt! Har inte testat med just turkisk peber, men både polkagrisar och hallon/laktris-godis (patroner?) funkar fint! Blandade dessa med vodka, och framför allt patronerna lyckades dölja smaken nästan helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Well, överallt där grädde och mjölk passar ås passar baileys. Går inte efter recept. Det enda man behöver tänka på är egentligen att lägga till baileys eller andra gräddlikörer sent, gärna efter jäsning, vilket blir lite mera jobb men det gör inget. Om man vill göra det enkelt för sig så är det egentligen bara att blanda baileys i äggvitan man har till penslingen, men det smakar nästan ingenting och blir ganska tunt. Vanliga vaniljbullar med skvätt baileys brukar jag göra ofta.
Enklast är att använda likörer i godisbak så som negerbollar, så behåller man mest av smaken. Var sparsam dock, då smaken annars tar över.

Mkay, jag får testa vid tillfälle. En baileys-toppad kladdkaka eventuellt då.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

Vodka+ljummet vatten går skitbra.

Grogga inte på läsk det förstör ju när man dricker vanlig läsk, när ja dricker sprite nu tycker jag det smakar som vodka =/

Permalänk

Vodka och Redbull (Powerking), smakar inte sprit ett piss men jävlar vad glad i hatten man blir efter några stycken

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Lcdposter1337:

Den verkar rätt nice ska kolla efter den. Vet du vad en sån flaska kostar?

20-30 spänn.

Finns massa andra smaker osv också. Om du vill köra på en drink / grogg istället.

Du kan ju köra på en flaska drink mix av blue curacao. Finns nog där med. Så blandar du bara i lite sprite och sprit så får du en enkel drink

4cl Vodka
2cl blue curacao
Sedan IS och sprite.

Då kan ju dosera annorlunda om du vill.

Permalänk
Skrivet av Gunvald Larsson:

Vodka och Redbull (Powerking), smakar inte sprit ett piss men jävlar vad glad i hatten man blir efter några stycken

True story brah.
Blev jäävla skumt när jag sänkt en halv sjuttis på det viset, släckt ner hjärnan, sen druckit resten av sjuttisen på samma sätt med endast reptilhjärnan vaken
Minnesluckor som heter duga.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Mintu smakar ju ingen sprit alls. Du hittar knappast något som smakar mindre sprit än det, om du inte spär ut det väldigt.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Mintu smakar ju ingen sprit alls. Du hittar knappast något som smakar mindre sprit än det, om du inte spär ut det väldigt.

lite offtopic
Bara jag som inte kan borsta tänderna när jag är full/bakfull om jag druckit mintu? Tandkrämssmaken får det att kväljas och jag spyr nästan...

Annars så är bra HB ganska smaklös om man jämför med hur stark den är.

Permalänk

White Russian gillade jag på den tiden jag drack sprit. Det är den som The Dude i Big Lebowsky alltid dricker.

Mjölk, Vodka och Kahlua.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 6x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Asus Xonar Essence STX, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, 28 tum GIGABYTE M28U 3840x2160.

Permalänk
Medlem

Om man inte tycker om smaken ska man nog undvika att dricka sprit. MEN om du nu söker ruset så är det bästa sättet att ta bort spritsmaken att se till att det du dricker är riktigt kallt. 40-procentig sprit (vodka främst) kan med fördel förvaras i frysen ett par dagar innan det ska drickas. Blanda med nått sött (Cola/Pepsi eller liknande - inget light-skit dock) och släng i rejält med is.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo