Permalänk
Medlem

Bästa musen för RTS spel?

Som titeln säger så är jag ute efter en ny RTS mus eftersom att min trogna logitech mx518 gått i pension :'(.

så det jag vill veta är vilken mus skulle ni föredra DPi spelar inte någon roll 2 knappar på höger sida skulle vara att föredra också.

Mitt grepp: Palm
Högerhänt.

Ps om den e stor e det ett plus eftersom att jag har stora händer och vill hälst att man ska kunna vila hela handen på musen.

Visa signatur

i7 3770k @4.5ghz @ 1.1volt Zotac Gtx 670.Msi z77 gd45. Phanteks ph-tc14pe red edition. corsair xms3 dd3 @ 1800mhz.Chassi:Thermaltake V3.Tillbehör:Mus:Steelseries XaiMusmatta: Q-pad CT large Webhallen edition.Skärm: Achieva Shimian led ips @ 2560x1440.Tangentbord: Qpad Mk-50[/U][/B]

Permalänk

Jag gillar min Tt Esports Black element. Visst den har lite "mmo knappar" men, dom sitter så dom märks inte ändå!
Känns gedigen och högkvalitativ, var inte så fasligt dyr och har vikter och lyser! xD

Permalänk
Medlem

Razer Naga borde ju fungera bra

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Steelseries Ikari Laser, underbar mus. Eller mionix naos 5000 om du har mycket cash

Permalänk
Medlem

Skulle säga G500, om du gillade din MX518 (har en knappt använd om du är sugen, själv kör man deathadder för FPS)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÖverKlockaN:

Razer Naga borde ju fungera bra

Ne har en naga och den gillade jag inte när jag spelade RTS spel eftersom att den känns så konstig då :/ vet inte varför älskade den dock i WoW men det har man ju slutat med !

Visa signatur

i7 3770k @4.5ghz @ 1.1volt Zotac Gtx 670.Msi z77 gd45. Phanteks ph-tc14pe red edition. corsair xms3 dd3 @ 1800mhz.Chassi:Thermaltake V3.Tillbehör:Mus:Steelseries XaiMusmatta: Q-pad CT large Webhallen edition.Skärm: Achieva Shimian led ips @ 2560x1440.Tangentbord: Qpad Mk-50[/U][/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Jag gillar min Tt Esports Black element. Visst den har lite "mmo knappar" men, dom sitter så dom märks inte ändå!
Känns gedigen och högkvalitativ, var inte så fasligt dyr och har vikter och lyser! xD

Den ser ganska skön ut men ser kanske lite liten ut

Visa signatur

i7 3770k @4.5ghz @ 1.1volt Zotac Gtx 670.Msi z77 gd45. Phanteks ph-tc14pe red edition. corsair xms3 dd3 @ 1800mhz.Chassi:Thermaltake V3.Tillbehör:Mus:Steelseries XaiMusmatta: Q-pad CT large Webhallen edition.Skärm: Achieva Shimian led ips @ 2560x1440.Tangentbord: Qpad Mk-50[/U][/B]

Permalänk
Skrivet av Philly:

Den ser ganska skön ut men ser kanske lite liten ut

Glömde tillägga det, den är väldigt behaglig att hålla i!
Dock har jag inte direkt stora händer, så du bör nog fråga om du får känna på den.
Men kan helt ärligt säga att jag är extremt nöjd med den! Enda "negativa" är att musen verkar gå ner i nått strömsparar läge om du inte använder den på
Xantal minuter, du får då dra musen fram o tebax 1-2 ggr över musmattan men sen är den pigg o fin igen!

Permalänk
Medlem

Ta en av dom större mössen då. En xai/sensei lär väl vara för liten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |