Multifunktionsskrivare för runt tusenlappen.

Permalänk
Medlem

Multifunktionsskrivare för runt tusenlappen.

Tja gott folk,
som rubriken lyder är jag på jakt efter en ny skrivare/scanner då min nuvarande säckat ihop.
Det jag är ute efter är någon modell som gör ett bra jobb för ett bra pris!
Skriver inte ut så mycket foton o sånt mestadels text och olika formulär så hög skrivhastighet är kanske att föredra.

Har ni några tips? Vad har du, är du nöjd med den?

Tack på förhand Mvh. Eddie

Visa signatur

Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | Intel® Core i5-2500K | Radeon HD 6970 2GB GDDR5 |8 Gig Corsair 1600 Mhz | Cooler Master Silencio 550

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eddsson:

Tja gott folk,
som rubriken lyder är jag på jakt efter en ny skrivare/scanner då min nuvarande säckat ihop.
Det jag är ute efter är någon modell som gör ett bra jobb för ett bra pris!
Skriver inte ut så mycket foton o sånt mestadels text och olika formulär så hög skrivhastighet är kanske att föredra.

Har ni några tips? Vad har du, är du nöjd med den?

Tack på förhand Mvh. Eddie

Tjena! Jag själv införskaffade mig en Canon PiXMA MG5250 http://cdon.se/hemelektronik/multifunc_canon_mg5250_ink_foto_...

Jag är riktigt nöjd med den.

+ och -

+ WIFI, skriv ut bilder trådlöst via hemmanätverk eller direkt från mobiltelefonen
+ Mycket bra fotoutskrifter
+ Kopieringen är superb
+ Liten men tydlig display, svårt att göra fel
+ Mycket god precision
+ Automatisk frontlucksöppning vid utskrift!
+ Helt OK medföljande program
+ Specifikationen säger 11 sidor/minut med svart text, jag testade för detta svarets skull och kom fram till 15 sidor/minut

- Scanningen är OK men bilder blir överexponerade och får inte helt rätt färger, redigera bilder efteråt är en idé.
- Ny laddning med originalbläck kostar nästan lika mycket som maskinen i sig. 3e-partsbläck (''pirat'') köpte jag i förra veckan från inkclub för 480:- för samtliga, så det finns pengar att spara, ''pirat''-färgerna funkar lika bra som original.
- Den har en tendens att rengöra sig efter varje start, möjligt att det är vanligt.
- Första utskriften per start tar relativt lång tid

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.