SweC BF3 event #2 (Reality, PW only)

Permalänk

Kommer bli kul!

Permalänk
Medlem

Gött!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TraxMate:

Så det varför därför jag inte kunde välja FAMAS igår?

Inte helt säker på den men tror att inga achievements är med på unranked, de finns inte i "normala" vapen urvalet.

Skrivet av Vargaas:

Detta Eventet kommer bli extremt kul enligt mig

Creds till er som håller i servern och skapar dessa events! uppskattat!

Tackar, det hoppas vi på men vi kan behöva tweaka settings innan vi blir nöjda. Det är högst experimentellt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

"reality" men fortfarande health och bullet dmg på 100% ? Make no sense

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
99:e percentilen

Får noobs joina?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Server settings ser bra ut för "realism" förutom att Show Hud är avstängt.

Tips till er som tänker spela, vad jag förstått så är det noll-tolernas på reglerna så läs dom noga så att ni slipper bli permanent bannade från servern utan förvarning eller förklaring.

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1051929-swec...

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Tips till er som tänker spela, vad jag förstått så är det noll-tolernas på reglerna så läs dom noga så att ni slipper bli permanent bannade från servern utan förvarning eller förklaring.

och du menar att en setting kallad realism ska ha hud på?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kardizz:

"reality" men fortfarande health och bullet dmg på 100% ? Make no sense

Kollar du längst ner i första posten så diskuterar vi det. Men vi får se hur långt vi går.

Skrivet av Zuggmate:

Får noobs joina?

Självklart kan nybörjare hoppa in, vi tar emot alla. Akta dig för att använda ordet noob bara, det inte är ett så snällt uttryck egentligen (jag vet att du använder det om dig själv nu) eftersom alla är nya på allt någon gång.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av zhrooms:

Citat:

[18:55:34] Groggy73 > SORRY!!!!!
[18:55:36] zhrooms > noob snipers
[18:55:56] DQMV5UBKWDQPN6SD > behind

Chatfiltret varnade dig första gången.

Citat:

[20:18:39] Snirvel > k
[20:19:20] zhrooms > nice teamkill noob
[20:19:54] Dorial > sorry
[20:20:37] enzity > sry
[20:20:52] Logikaj > ass h varfr skulle nn krascha min jet >.<
[20:20:57] Logikaj > gick asbra
[20:21:30] frallan123 > Hall
[20:21:37] Sacrum1337 > Yes! En timmes vntan! Men ntligen r jag ine
[20:21:42] Sacrum1337 > Inne*
[20:21:50] xevyyr > det laggar.
[20:22:00] widL > widL: zhrooms: Sluta upp med otrevligheterna
[20:22:26] riz0n > soz
[20:22:32] Lang0liar > cant shoot at all when u fly like that kinekin
[20:22:32] Traxmate > dam sry

Chatfiltret varnade dig andra gången, dessutom varnade widL dig ingame för extra tydlighet.

Citat:

[22:03:27] xaljon > ingen aning:P
[22:03:28] Dorial > gf hnde
[22:03:33] zhrooms > men jvla fittnoob

Efter tredje gången blev du autokickad och temp bannad av chatfilter scriptet i en timme. Det ger dock inte den informationen utan det ser ut som om den bannar utan tidsgräns. Vi kan tyvärr inte modifera det text meddelandet.

Du blev varnad. Ytterligare ärenden om detta tas bäst i SweC BF3 server tråden då individuella bans inte hör till detta event.

Tack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Tack för loggen

, widL vägrade ge mig den.

Läser sällan chatten så missade att widL hade sagt till

Tredje gången jag skrev noob så blev jag spawnraped i min uncap bas, och jag har begärt att få honom bannad då jag anser att spawnrape är mycket grövre än att skriva "noob" 2 gånger i chatten

Dold text
Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Lätt att man blir med på detta igen...
Kommer att köra agressiv medic kanske tillomed köra revives på fiendelaget

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem

NU JÄVLAR SKA JAG SITTA BERÄDD HEMMA SÅ JAG FÅR EN PLATSSSSSSSSSW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
SpelClockers

Härligt initiativ!

Permalänk
Medlem

Jag kommer, mina nya grafikkort måste få jobba lite!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ RAM 16GB Corsair DDR4 2133 ] [MOBO MSI Z170-S02 ] [CPU i7 6700K@4.8, H80i kylare ] [GPU Geforce GTX 1080 STRIX 8GB ] [PSU 700W, BeQuiet Kraft ] [ SSD 240GB Samsung 850 EVO-Series, Lagring: 3TB ] [Monitor ASUS ROG Swift PG278Q ]

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Lan:

Självklart kan nybörjare hoppa in, vi tar emot alla. Akta dig för att använda ordet noob bara, det inte är ett så snällt uttryck egentligen (jag vet att du använder det om dig själv nu) eftersom alla är nya på allt någon gång.

Tänkte att folk kanske blir irriterade på nya spelare som inte är så bra, och tycker att de förstör för laget. Nu ska det ju vara mer realistiska inställningar, vilket gör det svårare för oss nybörjare.

Det kanske är bra att t ex lämna jets och helis till folk som kan flyga dem, så att man inte slösar bort en sån, då det skulle vara extra lång Vehicle Respawn Time.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad från ett par offtopic inlägg*

Vi diskuterar evenemanget, försök låta bli alltför mycket utsvävningar, m'kay?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kul! Grymt med extra lång vehicle spawn time så det blir extra värdefullt med att reparera tanks och landa jets för att reparera de, inte köra iväg med jeepen ensam etc. Förhoppningsvis hamnar man i en squad som vill snacka också.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Or0s:

Kul! Grymt med extra lång vehicle spawn time så det blir extra värdefullt med att reparera tanks och landa jets för att reparera de, inte köra iväg med jeepen ensam etc. Förhoppningsvis hamnar man i en squad som vill snacka också.

Kul att ni gillar utmaningen vi erbjuder! Vi övervägde ännu längre respawntider faktiskt.

Kan bli att event #3 kommer att fokuseras på mumble och samspel...;)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan va nice. Kanske ska ge BF3 en chans till

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Synd att jag inte har tillgång till dator den veckan.

Visa signatur

Chassi: NZXT H200 MoBo: Asus X470 Strix CPU: Ryzen 2600X GPU: MSI RTX 2070 RAM: Corsair Vengeance 16 GB PSU: EVGA Supernova G3 550W SSD: Samsung 970 Evo

Permalänk
Medlem

Inte långt kvar till tisdag nu

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Eavo:

Inte långt kvar till tisdag nu

Ska testa config snart, ngn gång närmaste tre dagarna, kan bli en preview.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Ska testa config snart, ngn gång närmaste tre dagarna, kan bli en preview.

Härligt, tror det kan bli bra det där.

Permalänk
Medlem

Hm, kanske blir full server + 300 i kö denna gång? Jag menar, 120+ i kö räcker nog inte.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Hm, kanske blir full server + 300 i kö denna gång? Jag menar, 120+ i kö räcker nog inte.

det gäller nog att va snabb in om man inte vill sitta i kö i 30 minuter

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Sitter nån av er på mumble o snackar lite under dessa spelkvällar? Visst många kanske tycker det är obehagligt o prata med främmande människor o det förstår ja, men ack så mycket roligare det blir när man kollar bortom det. Skulle gärna vilja vara med om flertalet satt o snackade lite över mumble eftersom de ja känner inte har tid just då.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av GreeM:

Sitter nån av er på mumble o snackar lite under dessa spelkvällar? Visst många kanske tycker det är obehagligt o prata med främmande människor o det förstår ja, men ack så mycket roligare det blir när man kollar bortom det. Skulle gärna vilja vara med om flertalet satt o snackade lite över mumble eftersom de ja känner inte har tid just då.

Det var kö in på mumble också under den första kvällen, 64 slots och vi blev även tvungna att sparka idlers tyvärr.

Det finns alltid ett gäng på mumble vardagskvällar. Ofta startas servern av folk som också sitter där så kom in bara, klockan 19.00 brukar det satsas mest för att starta upp den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker ni borde testa 75% hp istället för 60%? Jag tycker 60% är lite för lite medans 100% är för mycket!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Hedersmedlem

Räkna med mig

Note to self: Se för fasen till att vara snabb i tvättstugan

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

varför tisdagar som sagt? det är dumt då fler människor spelar på helgen.