Permalänk
Medlem

Saft på tangentbordret

Hej, råkade spillaaaaaaa saft på tangentbord. all knppr fungreerar men faaaaaaaastnr. KAN mn skölj dt med vtten?

TACK För svar.

Permalänk
Medlem

Körde mitt gamla i diskmaskinen när nått liknade hände, fick torka i 3 dagar sen, var som nytt
med det sagt vet jag inte om ditt klarar av nått sånt, var mitt superbilliga som jag köpte på rea för 17 spänn så resultatet gjorde väl desamma

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

OM JAG TAR BORT BAtteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerirna kan hjg då pröbva skölja dte?

Permalänk
Medlem

Batteri... vad är det för tangentbord, ju mer elektronik desto större chans att nått pajar

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Simppan:

OM JAG TAR BORT BAtteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerirna kan hjg då pröbva skölja dte?

Ja men bara om du skriver så där^:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk

Saken är att det kan börja ärja inuti och då är det kört så det är upp till dig, om du verkligen vill pröva kör med destillerat vatten åtminstonde men helst inte alls, ta bara av knapparna och tvätta dem och se om det hjälper.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Wtt logitech k 340, kan pröva tvätt knapp för knapp, tack för svarena

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag spillde läsk i mitt i veckan och fick samma problem.

Drog ur tangentbordet ur datorn först ofc. Sedan så bände jag upp alla knappar som fastnade och dess grannar. Sendan doppade jag knappen i vatten och skrubbade med en tops. Blåste sedan "torr" den (mindre blöt) mha lungorna. Efter det att knapparna var rengjorda tog jag vatten och ett antal tops och rengjorde runt och i (så gott det gick) i "knapphusen". Var noga med att vatten inte skulle kunna rinna ned i bordet.

Idag fungerar alla knappar som innan, utan en som jag missade att rengöra och inte orkar fixa (F2 knappen).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför skriver du som en åsna?...

Ont. Kör i diskmaskin.
PS1. Koppla ur tangentbordet ur datorn innan.
Tänkte då du verkar vara 3 år gammal..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Varför skriver du som en åsna?...

Umm, han säger ju att tangenterna fastnar och att det är bökigt att skriva med det?

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Varför skriver du som en åsna?...

Ont. Kör i diskmaskin.
PS1. Koppla ur tangentbordet ur datorn innan.
Tänkte då du verkar vara 3 år gammal..

Troligtvis fastnar hans knappar. Men jag håller med, det är störigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja... verkligen jättestörigt... finns det inget mindre ni kan bli "störda" av istället?

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazter:

Ja... verkligen jättestörigt... finns det inget mindre ni kan bli "störda" av istället?

Ja. Jag kan inte läsa texten på din profilbild.

Om du inte såg det så skrev jag mer eller mindre en guide på hur han kan gå till väga för att rengöra bordet. Bara för att något är störigt betyder inte att man inte hjälper.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggernawt:

Umm, han säger ju att tangenterna fastnar och att det är bökigt att skriva med det?

Om du leker så smart så är jag med i leken.
Skriver man "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHKLKLFM" och vill ta bort 20 av 21 "A" så använder man:

1. Musen, markerar och trycker på backspace för att radera dessa.
2. Du använder dig av dina (troligtvis) fungerande piltangenter och går till det sista A:et. Använder dig därefter av backspace.
3. Du postar sedan ditt inlägg som kan läsas utan att irritera andra.
4. Håller du inte med?

Permalänk

VA VA DET FÖR SAFT ?

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

kör det i diskmaskinen med någon droppe yes och skippa de vanliga diskmedlet, ta gärna ur tangetbordet när torkprogramet börjar och skaka ur så mycket vatten som möjligt låt det sedan torka på ett element några dagar, funkade för mej. Ingen garanti att det funkar för dej !

Visa signatur

Dan B ...

Permalänk
Medlem

Spillde inte på mitt, dock tyckte jag det var ganska äckl...väl använt!

Så jag ställde mig med en tandborste under varmvattenkranen och lite diskmedel och började skrubba/skölja.
Sen fick det stå och torka någon dag - nästan lika fräsch som dagen jag köpte det.

Dock var det ett 'vanligt' tangentbord och inte ett trådlöst.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

PS1. Koppla ur tangentbordet ur datorn innan.

HAHA dagens ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Det verkar som om du fått ett ganska....

... Saftigt problem

Visa signatur

Samsung 32" 144hz 2K, Sennheiser 360, MSI GP62MVR 6RF Leopard Pro

Permalänk
Medlem

Skruvade helt isär tangentbordet och tvättade allt utom elektroniken!

Skrivet av davey2kay:

VA VA DET FÖR SAFT ?

Cola apelsin

Permalänk
Skrivet av Simppan:

Skruvade helt isär tangentbordet och tvättade allt utom elektroniken!

Cola apelsin

bobmix jordgubb/rabarber är riktigt god
Hoppas det löste sig med t-bordet

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Batteri... vad är det för tangentbord, ju mer elektronik desto större chans att nått pajar

Ett trådlöst tangentbord har faktiskt mindre elektronik i sig ett än med sladd. Och således är det mindre risk att ett trådlöst går sönder i diskmaskinen

Spillde mjölk på mitt Logitech Pro 2000 Cordless för ett par månader sedan. Körde det i diskmaskinen och lät det torka i ~3dygn för att vara på den säkra sidan att inget vatten fanns kvar. Funkar perfekt nu.

Kommer även ihåg att jag gjorde samma sak för ~10 år sedan. Då visste jag inte om diskmaskinsknepet utan lämnade tillbaka tangentbordet som ett garantiärende. Döm av min förvåning att jag fick ett helt nytt efter att Logitechs reparationsverkstad hade kollat på det

Permalänk
Medlem

Tack för era svar! Nu fungerar tangentbordet igen det gjorde förr.

Skickades från m.sweclockers.com