Märkligt fel i "bara" World of WarCraft

Permalänk
Inaktiv

Märkligt fel i "bara" World of WarCraft

Hej!
Har på senare tid fått ett mycket märkligt fel i grafiken på vissa spel.
Det började med World of WarCraft där det blev artifakter i bland annat vatten.

Konstaterar ganska snabbt att något hänt med grafikkortet...

Men då kommer det konstiga i det hela...

Tar jag grafikkortet och sätter i en annan dator så funkar allting alldeles utmärkt.
Inga fel alls nånstans.

Har provat med och utan överklockning av kortet, dock med samma slutresultat.

Har även provat med ominstallation (t.o.m. på en annan hårddisk) för att utesluta mjukvarufel.
Har även provat med olika versionen av drivrutiner för grafikkortet, och även ominstallerat och trixxat med olika spel.

Är helt slut på idéer just nu vad som kan vara fel...

Kan tilläggas att grafikkortet är ett Radeon 6970.

Permalänk
Hedersmedlem

Andra drivrutiner?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Inaktiv

Provat med alla möjliga drivrutiner, ändå upp till 12.2.

Permalänk
Medlem

Prova 12.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon124132:

Provat med alla möjliga drivrutiner, ändå upp till 12.2.

moderkort? testa en annan pci-e port, kan mycke väl vara att ditt nätagg inte levererar tillräckligt med kraft också så testa gärna med ett annat nätagg

Permalänk
Sötast

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Inte till mycket hjälp tyvärr, men liknande problem jag hade (har?) med mitt kort.

Verkar vara felfritt nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lindgren92:

Prova 12.3

Såg precis det kommit upp!

Skrivet av Uvania:

moderkort? testa en annan pci-e port, kan mycke väl vara att ditt nätagg inte levererar tillräckligt med kraft också så testa gärna med ett annat nätagg

Har provat på en annan PCI-E port, med samma slutresultat.
Det kan tilläggas att grafikkortet fungerar på en annan dator utan problem med en svagare nätdel.
Har dessutom uppgraderat BIOS på moderkortet (dock inte på grafikkortet), och installerat om och trixxat med BIOS, dock med samma slutresultat.

Skrivet av Allexz:

http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Inte till mycket hjälp tyvärr, men liknande problem jag hade (har?) med mitt kort.

Verkar vara felfritt nu.

Ska kolla det, tack!

Permalänk
Skrivet av anon124132:

Det kan tilläggas att grafikkortet fungerar på en annan dator utan problem med en svagare nätdel.

Jo, men om ditt nätagg/kablaget degraderat av långtida användning kan ju det påverka. Har du testat i samma dator med ett annat nätagg?

Visa signatur

[ Fractal Design Define R3 USB 3.0 Titanium | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | MSI GeForce GTX 680 2048MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | System: SSD 120GB Intel 520 // Lagring: 2TB Western Digital Caviar Green | BENQ GL2750HM 27" Wide TFT LED Black ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon124132:

Såg precis det kommit upp!

Har provat på en annan PCI-E port, med samma slutresultat.
Det kan tilläggas att grafikkortet fungerar på en annan dator utan problem med en svagare nätdel.
Har dessutom uppgraderat BIOS på moderkortet (dock inte på grafikkortet), och installerat om och trixxat med BIOS, dock med samma slutresultat.

Ska kolla det, tack!

ta det andra nätagget från den andra datorn och testa så du kan utesluta det, annars är det moderkortet ::p

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hade liknande problem för 2-3 veckorsedan, massa prickar i vattnet.. eller inte prickar, typ missfärgade fyrkanter. det hjälpte inte att installera nya drivrutiner, så jag avinstallera allt ink grafikkortet, ladda hem nya drivrutiner. installerade dem, starta om datorn. När datorn hade startats om stod det att jag hade ny maksinvara i detta fallet grafikkortet, sedan lät jag datorn installera nya driversna till grafikkortet och nu funkar de felfritt!. sitter dock på en laptop, men det är ett amd kort jag har i den.

Visa signatur

Dell Vostro 1700